Nem hozott diadalmenetet a két évvel ezelőtti világbajnok bemutatkozása a Skandináv Túraautó Bajnokságban. Akik még nem tudnák, a Volvo szakított James Thompsonnal, és helyére Gabriele Tarquinit igazolta le. Az olasz a mögöttünk lévő hétvégén mutatkozott be az északi sorozatban, ráadásul a Volvo C30-at is most vezette először versenykörülmények között.
Jól indult a történet Karlskoga-ban, Tarquini a szabadedzésen csak 49 ezreddel maradt el a legjobb időtől (amit Richard Göransson ért el), és 2. lett. Az időmérőn viszont nem jött ki a lépés, az olasz csak a 12. helyet csípte el, és nagyon csalódott lehetett, mivel mindössze 71 ezereddel marad le a Q2-ről. A híresen szűk skandináv pályákon pedig a 12. helyről indulni kb. olyan vállalkozás, mint egy vastag bottal szalámit szeletelni.
Az első futamon 11., a második 13. lett a WTCC-ben Seattal versenyző pilóta.
"A 12. helyről indulni egy olyan pályán, mint Karlskoga nem könnyű feladat. Nagyon szűk az aszfalt, és rövid a pálya, így nehéz előzni. Az első futam során ütköztem Tomas Engströmmel, ami miatt nehezen vezethetővé vált az autóm. A második versenyen az egyik BMW megforgott előttem, és elég sok időt vesztettem. A Volvo egy erős autó, olyasmi, mint amit korábban vezettem. A szívó motor viselkedése egy kicsit más; az elmúlt években turbós autókkal versenyeztem. De összességében egy erős csomagnak tűnik, gyors, és versenyképes. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, amit hasznosíthatok a következő versenyen, a Jyllandsringen. Már nagyon várom" - mondta Tarquini a hétvégét követően.
Az STCC karlskogai fordulóján mindkét futamot a BMW-s Göransson nyerte. A Volvo másik pilótája, a norvég Tommy Rustad az első versenyen egy második helyet ért el.
imrebende 2011.08.15. 22:26:13