WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

A Ford és az Arena egyelőre kivár

2011.09.20. 16:11 Lanti_WTCC

Végre újabb információk érkeztek a brit Arena csapat jövőbeli WTCC-s szerepvállalásáról. Az más kérdés, hogy ettől még semmivel sem tisztább a helyzet. Bár az Arnea a Brit Túraautó Bajnokságban (BTCC) a Ford felügyelet alatt versenyez a Focus S2000-es változatával, tényleges gyári támogatást nem kapnak. Ennek ellenére a skóciai Knockhillben nemrégiben megszerezték első pole pozíciójukat és győzelmüket is. Az S2000-es regulák szerint épített autók viszont 2013-tól már nem indulhatnak a BTCC-ben, ezért a gyárnak és az Arena istállónak épp itt az idő, hogy döntsenek a hogyan továbbról. Hogy mindez hogyan függ össze a Túraautó Világbajnoksággal, az mindjárt kiderül.

"Ford egyelőre nem mondta ki egyértelműen, hogy jönnek (a WTCC-be)", ezt az Arena csapat vezetője, Mike Earle jelentette ki.

"Volt egy megbeszélés velük, mely során próbáltuk megtudni, hogy miben is gondolkodnak, de ennél több nem történt. Annyi biztos, hogy mi építjük tovább az autót, ami valamikor októberben gurulhat pályára. Azután pedig mindenképpen dönteni kell, hogy belevágunk-e vagy sem. Ha nem indulunk sem a BTCC-ben, sem a WTCC-ben - és egyelőre egyik sem biztos - akkor valószínűleg a sportkocsi versenyzés (GT és Endurance) felé kell nyitnunk."

"Szeretnénk a túraautózásban maradni, de jelenleg nagyon nehéz felkelteni a gyárak és a szponzorok érdeklődését. Eleinte nem is értik, mi miért történik. Sokan kérdezik: 'miért nem vagytok gyorsabbak?' és miután elmondjuk nekik, hogy pluszsúlyt kaptunk, valamint csökkentették a turbónyomásunkat, általában az a válasz: 'ja, mi azt hittük, hogy ez csak autóverseny'".

Ehhez magyarázatként csak annyit, hogy a BTCC-ben az utóbbi időben rengeteget variáltak a turbónyomással, hogy kiegyenlítsék a régi szívó kétliteres, és az új, költséghatékony NGTC szabályrendszer szerint épített turbós kétliteres motorok közti különbséget. Az Arena csapat jelenleg egy öszvér megoldást használ, hiszen egy régi, S2000-es regulák szerint épített kasztniba tették az új NGTC motort. 2013-tól viszont már csak teljesen az NGTC szabályoknak megfelelő autók indulhatnak a BTCC-ben.

A WTCC-ben viszont futhatnának a jelenlegi kasztnik, csak egy 1,6 turbó motor kéne bele. A Fordnak van is ilyen, a rali vb-n szereplő Fiestákban. Ha az amerikaiak igent mondanak a WTCC programra, akkor az Arena motorfejlesztő partnere, a Mountune Racing azonnal nekiesik a feladatnak.

Earle elárulta, hogy felmerült bennük egy másik lehetőség is, nevezetesen, hogy megépítsék a Ford Focus NGTC-s verzióját is. Ám ehhez teljesen át kellene alakítani a jelenlegi kocsit, mivel a szabályok egy standard bukókeret használatát írják elő. Arra pedig nincs pénze az istállónak, hogy három teljesen új autót fejlesszenek jövőre.

Néhány gondolatot még fűznék a történethez. Mint arról már korábban is írtunk, a Ford eltökélt szándéka volt, hogy egy olyan túraautót építsen, amely a lehető legtöbb bajnokságban rajthoz állhat. Ezért is kapta a Global Focus elnevezést. Ám az S2000-es kasztni, ami korábban olyan univerzálisnak tűnt, kezd teret veszíteni. A BTCC-ben az NGTC szabályrendszer a jövő, és ezt veszi át hamarosan a Skandináv Bajnokság (STCC) is. Bár északon egy szakadár sorozat is létrejött, ők teljesen más utat járnak, náluk a DTM-hez hasonló sziluett autók futnak majd. Nagyon úgy tűnik tehát, hogy az S2000-es kasztnik rövid időn belül kizárólag a WTCC-ben futnak majd.

A túraautózás világában egyre nagyobb káoszt alakul ki. Lassan nem lesz két olyan komoly bajnokság, amelynek azonos lenne a technikai szabályrendszere. Ez pedig, a mostani szűkös gazdasági helyzetben több, mint problémás. A Ford számára a jelen szituációban úgy tűnik három opció létezik. 1.: A jelenlegi S2000-es kasznit megtartani, egy 1,6 turbó motort fejleszteni hozzá, és beszállni a WTCC-be. 2.: megépíteni a Focus NGTC-s változatát, amivel a BTCC és az STCC is elérhetővé válik. 3.: elhúzni nyugodtabb vidékekre. Reméljük, nem az utóbbit választják.

Címkék: ford btcc stcc

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása