Az átlag WTCC néző számára vasárnap kezdődik a hétvége, a futamokkal. A lelkesebb rajongók talán felkelnek megnézni warm uppot, szombaton az időmérőt, az igazi fanatikusok pedig a live timingon követik nyomon a szabadedzéseket. A pilótáknak viszont általában csütörtökön kezdődik, és hétfőn ér véget a "hétvége". Gabriele Tarquini most elmeséli nekünk, nagyjából hogyan is áll össze egy WTCC forduló.
"Péntek este 6-kor tartják az eligazítást a versenyzők, a csapatvezetők és a felügyelők részvételével. Mindenkinek kötelező megjelenni, semmilyen távolmaradást nem tolerálnak. Hallottam, hogy Max Biaggi egyszer elmulasztotta a briefinget. A WTCC-ben ez elképzelhetetlen."
"A tényleges WTCC hétvége szombatra és vasárnapra korlátozódik. (Kivéve, ha van pénteki tesztnap). Általában reggel hétkor kelek, mert szeretek korán lemenni a boxutcába. Legtöbbször már egy órával az első szabadedzés előtt lent vagyok, elbeszélgetek a mérnökökkel és lecsekkolom az időjárást."
Az első 30 perces szabadedzés általában a "rough tuning"-ról, azaz az alapbeállítások megtalálásáról szól. Ezt körülbelül két óra szünet, majd a második edzés követi.
"A második szabadedzés során megpróbáljuk finomra hangolni az autót. Ilyenkor általában megyek egy 15 perces etapot, hogy tényleg képben legyek az kocsi viselkedésével."
A koránkelés vasárnapra is igaz, hiszen 9 környékén rendezik a bemelegítő edzést. A csapatok az időmérő után visszaállítják versenyre az autókat, illetve, ha kvalifikáción valami furcsaságot tapasztal a pilóta, akkor akár további változtatásokat is eszközölnek. A versenyek előtt a bemelegítő edzés az utolsó lehetőség, hogy leteszteljék a technikát, a beállításokat.
"Szóval ezért kell korán kelnem vasárnap is. Bár sok jelentőséget nem szoktunk tulajdonítani ennek az edzésnek. A körülmények ugyanis rengeteget változnak még a futam rajtjáig. Inkább a második szabadedzés lehet a viszonyítási pont. A verseny előtt pedig általában még eszem egy kis tésztát."
Változó, hogy a hétvége két futama között mennyi idő telik el. Előfordul, hogy több óra, de van, hogy egymást követi a két verseny.
"Nagyon fontos, hogy versenyzők képesek legyenek alkalmazkodni ahhoz, hogy éppen hosszú vagy rövid a szünet a két futam között."
A versenyek után pedig a pilóták általában hétfőn hagyják el a tett helyszínét. A vasárnap este elmaradhatatlan kelléke a buli, kinek ünnep, kinek búfelejtés.
Utolsó kommentek