Beszéltünk már az új versenynaptárról és az időmérő rendszerének változásairól, nem írtunk viszont azokról a kevésbé látványos, de legalább annyira jelentős szabálymódosításokról, melyek szintén a 2012-es esztendőben lépnek életbe.
Az egyik a motorokra vonatkozik. Jövőre már egyetlen 1,6-os turbó erőforrással kell végigversenyezni az egész szezont, aki pedig cserél, azt az utolsó rajtkockában zavarják vissza. Ez a módosítás első sorban a kisebb csapatoknak kedvez, hiszen némileg csökkenti a költségeket. Az FIA viszont fenntartja a jogot, hogy amennyiben bizonyíthatóan baleset miatt vált használhatatlanná egy motor, akkor azt büntetlenül ki lehessen cserélni. Továbbá 2012-ben megszűnik a Jay Ten Trophy, azaz a régi szívó 2000-eseket száműzik a WTCC-ből, csak 1,6 turbóval lehet majd indulni.
Szabályozzák jövőre az egy szezon során felhasználható turbók számát is. A csapatok 6 turbóval gazdálkodhatnak, ha pedig egy hetedikre lenne szükség, az szintén az utolsó rajtkockába történő visszasorolást von maga után.
Változik az egy versenyhétvégére jutó gumik száma is. Az év első versenyén, Monzában 4 szett új gumit kapnak a csapatok, a többi forduló során pedig 5 áll majd rendelkezésre. Ebből három új és két használt garnitúrával gazdálkodhatnak. Valamennyi versenyhétvége során 4 szett esőgumit kapnak versenyzők. A WTCC-t jövőre is a Yokohama látja el kerekekkel.
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.09.26. 10:33:32