WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Lehet fiatal versenyzők tesztje a WTCC-ben is

2011.10.04. 20:11 Lanti_WTCC

Az elmúlt évek a nadrágszíj feszítésről szóltak a Túraautó Világbajnokságon, mivel a gazdaság, és azon belül az autóipar válsága különösen érzékenyen érintette a motorsportokat is. A gyártók kiszállása mellett ez talán azon érhető tetten a legjobban, hogy az egyes csapatok milyen kevés tesztet engedhetnek meg maguknak mostanság. Mit keveset, akad olyan, amelyik egyáltalán nem tud tesztelni az év során. Pedig gyakorlás nélkül csak igen lassan, és sokszor fájdalmasan lehet fejlődni, erről mi magyarok bőven tudnánk mesélni...

Egy kezdő pilótának különösen nagy szüksége lenne némi évközi tesztre, éppen ezért felvetődött annak a lehetősége, hogy a Forma-1 mintájára a WTCC-ben is legyen Fiatal Versenyzők Tesztnapja. Az ötlet fogadtatása első körben pozitív volt, bár amíg nem kell fizetni érte, addig a legtöbb dolgot pozitívan szokták fogadni.

"Érdemes elgondolkodni az ötleten. Van szüksége fiatal versenyzőkre a WTCC-nek? Nem kérdés! A bajnokság csak akkor működhet jól, ha az alapok rendben vannak" - mondta Eric Neve, a Chevrolet Europe Motorsport vezetője.

Bár hivatalos tesztnap eddig nem volt, azért egész jól teljesítettek az újoncok az elmúlt esztendők során. Az első helyre természetesen Michelisz Norbi kívánkozik, aki első teljes évét futamgyőzelemmel zárta. De itt van például Javier Villa, aki minimális túrakocsis tapasztalattal 7. WTCC-s futamán már dobogóra állt.

"Szép meglepetés volt az Ő (Villa) szereplése, bár számomra nem volt annyira váratlan. Az elejétől tudtam, hogy minden adottsága megvan hozzá" - folytatta Neve.

Márpedig ha ilyen tehetségek járnak a nagyvilágban, akkor talán tényleg érdemes lenne összehozni egy olyan alkalmat, ahol megmutathatják, mit tudnak. De persze ilyenkor jön a keményebb része a dolognak. Az idea csodálatos, de ki írja alá a számlát? Pontosabban, meg lehet-e úgy oldani, hogy a csapatoknak legyen kedvük aláírni?

Az első fontos kérdést, hogy mikor és hol legyen?

"Egy versenyhétvégébe beszúrni nem lenne sok értelme, mert olyankor mindenki nagyon feszült. A sűrű időtervbe biztosan nem lehetne megfelelően beilleszteni. Egy hétfői tesztnapot viszont már sokkal jobban el tudnék képzelni" - fejtegette véleményét Franz Engstler.

A hétfői tesztnap ötlete nem spanyol viasz, a MotoGP-ben régóta rendeznek ilyeneket. Előnye, hogy nincs külön útiköltség, csak egy nappal tovább kell lefoglalni a szállodát, a csapatok pedig összedobják a pályabérletet, és már mehet is a mókagyár. Kurt Tremlnek, az Team Engstler egyik vezetőjének is tetszene ez az elképzelés.

"Egy ilyen tesztnap mindenképp jól jönne nekünk, privát csapatoknak. Így tényleg elgondolkozhatnák azon, hogy lehetőséget adjunk egy feltörekvő fiatal pilótának. Közvetlenül a versenyek után lenne a teszt, így ezek a srácok akár a futamokon is elindulhatnának. Vagy csak itt lennének velünk a hétvégén, látnák, hogyan működik a csapat és a bajnokság, aztán hétfőn volán mögé ülhetnének. Külön jó, hogy a versenyeken a média is jelen van, márpedig a fiataloknak nagy szüksége lenne a megjelenésekre. Megfelelő körülmények között egy privát csapat is lehetőséget adhatna fiataloknak" - fejtegette Treml.

Szóval akkor legyen hétfőn. A következő kérdés: melyik verseny után? Első körben az utolsó európai futam merült fel. Igen ám, de az összeakasztaná a bajuszt a jó öreg logisztikával. "Az utolsó európai hétvége után egyből konténerekbe kerülnek az autók, és indulnak Ázsiába" - magyarázta Dominik Greiner, a Wiechers egyik vezetője.

Külön problémát jelent, hogy milyen autóval körözzenek a fiatalok? "Nem hiszem, hogy bármelyik versenyző örülne neki, ha egy újonc lezúzná az kocsiját, vagy tönkrevágná a motorját" - vetett fel egy logikus problémát Thomas Schiemann, a Wiechers technikai igazgatója. "Bizonyára a legtöbben szeretnének ott lenni az ázsiai versenyeken is, és nincs minden csapatnak két-három tartalék autója."

Ez az utóbbi komoly probléma lehet, bármikor is rendezik a fiatalok tesztjét. Maradjunk a saját kertünkben. Itt van a Zengő Dension csapat, akik féltve őrzik a narancs-fekete Bömbit, legszívesebben éjszaka az ágy mellett tartanák, stb. Komoly küzdelmek árán megvan az éves költségvetés, Norbi mehet minden futamon, ha baj történik, van tartalék alkatrész, hurrá. De vajon bevállalná-e a csapat a kockázatot, hogy ezt az autót odaadja egy tapasztalatlan pilótának, aki esetleg rommá töri, és akkor nesze neked egész szezon.

Nincs ez másképp a nagyobb privát csapatoknál sem. Vegyük példának a Proteam-et. Mehdi Bennani nem egy világklasszis, de kicsengeti a pénzt az autóért, a szervizeltetésért, a versenyeztetésért, amiért cserébe csak egyet akar, versenyezni. Aztán jön egy "tóth ottó", aki a fiatalok között kilapítja az autóját... Akkor Mehdi úr sem lenne mosolygós... Szóval nem egyszerű a kérdés. A legjobb az lenne, ha a Forma-1-hez hasonlóan az év utolsó versenye után rendeznék a gyakorlást, de annak meg Makaó lakosai nem örülnének annyira, ráadásul a "pálya" nem éppen ideális teszthelyszín. Szóval van még itt probléma bőven, de...

"Ha a koncepció rendben lesz, mindenképpen összehozunk valami hasonlót, mert maga a Fiatal Versenyzők Tesztnapja ötlet szerintem jó." And this is Marcello... Azaz ezt Marcello Lotti mondta, a WTCC első embere. Márpedig ha neki is tetszik...

Címkék: teszt

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása