Egymást érik a jobbnál jobb hírek ma. Végre tudunk valamit a Volvoról, hamarosan bejelentik a Ford érkezését, most pedig a SEAT leplezte le a következő évre vonatkozó terveit. A spanyol márka két lépcsőben térne vissza a WTCC-be, jövőre még csak partnerként, 2013-tól viszont várhatóan teljes értékű gyártóként.
"Dolgozunk egy megoldáson a partnereink számára, mivel az idei esztendő elég különleges volt. Az autók hivatalosan nem is SEAT-ként, hanem SUNRED-ként futottak, a motort ugyanis ők maguk fejlesztették. Ám a Leonok még 2012-ben is versenyképesek lehetnek egy megfelelő motorral, jó súlyelosztással, stb. Bár jövőre is versenyképesek lehetnek, de ettől ez még egy privát program lesz, nem gyári, mint a Chevrolet esetében. Viszont már dolgozunk a saját 1,6 turbós motorunk homologizációján, aztán majd meglátjuk 2013-ban" - talányoskodott kicsit Jaime Puig, a SEAT Motorsport igazgatója.
Érthető nyelvre lefordítva: jövőre a SEAT Motorsport elsősorban szakmai tanácsokkal, és esetleg szakemberek küldésével segítené Tarquiniékat, 2013-ban pedig, ha addig minden jól alakul, saját motorral, gyári alakulatként térnének vissza. Puig nyilatkozatában elismerően szólt a SUNRED idei teljesítményéről.
"Kiváló munkát végeztek ebben a szezonban, megmutatták, hogyan kell küzdeni. Az egyetlen probléma, hogy ragaszkodtak az új motor kifejlesztéséhez. Véleményem szerint az egész évet a 2 literes turbódízelekkel kellett volna teljesíteni."
Puig, aki korábban az FIA-ban a gyártók bizottságát (Manufacturer's Committee) vezette a túraautózás jelenlegi helyzetéről is beszélt, nevezetesen, hogy a nagy nemzeti bajnokságok (BTCC, STCC) elhagyják az S2000-es szabályrendszer, és saját, NGTC-s autókat építenek, amik nem indulhatnak a világbajnokságon, viszont ők is kizárják a VB-s kocsikat. Puig ugyanazt a problémát fogalmazta meg, amiről itt a WTCC Blogon régóta beszélünk.
"Mint gyártó, számunkra az lenne a legfontosabb, hogy a WTCC-s szabályokat használják a nemzeti bajnokságokban is. Akkor sokkal tovább juthatnánk. Minél több a vásárló, annál lejjebb kerülnek a költségek. De ha ezekkel az autókkal csak a WTCC-ben lehet menni, a nemzeti sorozatok pedig azt csinálnak, amit akarnak, az jelentősen megnehezíti a dolgunkat. Azt szeretnénk látni, ami a raliban is történt az S2000-es szabályrendszerrel. Most, hogy a WTCC-ben olyan 1,6 turbós motorok futnak, amivel egy egész évet végig lehet csinálni, mindenkinek ezeket kéne használni. Akkor a gyártók is jobban tudnák tenni a dolgukat."
"Mi pontosan tudjuk, hogyan kell gyors autót építeni kis pénzből. A katalán pályán 5 kilométeres távon a Szuperkupás Leon csak másfél másodpercet kap a WTCC-s változattól, pedig mindössze ötödannyiba kerül. A bajnokságoknak el kéne dönteniük, hogy vagy a WTCC-s szabályokat használják, vagy tényleg olcsó autókat építenek, mint pl. a Supercopa. De ez a köztes megoldás nem jó."
A SEAT a 2009-es esztendő végén, az egyéni és gyártó világbajnoki cím birtokában távozott a WTCC-ből, azóta a spanyol SUNRED istálló fejlesztgette és versenyeztette a Leonokat.
emerico76 2011.11.22. 12:40:25
argu fisto 2011.11.22. 12:59:12
Ozzman 2011.11.22. 14:38:22