WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Visszatér a SEAT!

2011.11.22. 12:30 Lanti_WTCC

Egymást érik a jobbnál jobb hírek ma. Végre tudunk valamit a Volvoról, hamarosan bejelentik a Ford érkezését, most pedig a SEAT leplezte le a következő évre vonatkozó terveit. A spanyol márka két lépcsőben térne vissza a WTCC-be, jövőre még csak partnerként, 2013-tól viszont várhatóan teljes értékű gyártóként.

"Dolgozunk egy megoldáson a partnereink számára, mivel az idei esztendő elég különleges volt. Az autók hivatalosan nem is SEAT-ként, hanem SUNRED-ként futottak, a motort ugyanis ők maguk fejlesztették. Ám a Leonok még 2012-ben is versenyképesek lehetnek egy megfelelő motorral, jó súlyelosztással, stb. Bár jövőre is versenyképesek lehetnek, de ettől ez még egy privát program lesz, nem gyári, mint a Chevrolet esetében. Viszont már dolgozunk a saját 1,6 turbós motorunk homologizációján, aztán majd meglátjuk 2013-ban" - talányoskodott kicsit Jaime Puig, a SEAT Motorsport igazgatója.

Érthető nyelvre lefordítva: jövőre a SEAT Motorsport elsősorban szakmai tanácsokkal, és esetleg szakemberek küldésével segítené Tarquiniékat, 2013-ban pedig, ha addig minden jól alakul, saját motorral, gyári alakulatként térnének vissza. Puig nyilatkozatában elismerően szólt a SUNRED idei teljesítményéről.

"Kiváló munkát végeztek ebben a szezonban, megmutatták, hogyan kell küzdeni. Az egyetlen probléma, hogy ragaszkodtak az új motor kifejlesztéséhez. Véleményem szerint az egész évet a 2 literes turbódízelekkel kellett volna teljesíteni."

Puig, aki korábban az FIA-ban a gyártók bizottságát (Manufacturer's Committee) vezette a túraautózás jelenlegi helyzetéről is beszélt, nevezetesen, hogy a nagy nemzeti bajnokságok (BTCC, STCC) elhagyják az S2000-es szabályrendszer, és saját, NGTC-s autókat építenek, amik nem indulhatnak a világbajnokságon, viszont ők is kizárják a VB-s kocsikat. Puig ugyanazt a problémát fogalmazta meg, amiről itt a WTCC Blogon régóta beszélünk.

"Mint gyártó, számunkra az lenne a legfontosabb, hogy a WTCC-s szabályokat használják a nemzeti bajnokságokban is. Akkor sokkal tovább juthatnánk. Minél több a vásárló, annál lejjebb kerülnek a költségek. De ha ezekkel az autókkal csak a WTCC-ben lehet menni, a nemzeti sorozatok pedig azt csinálnak, amit akarnak, az jelentősen megnehezíti a dolgunkat. Azt szeretnénk látni, ami a raliban is történt az S2000-es szabályrendszerrel. Most, hogy a WTCC-ben olyan 1,6 turbós motorok futnak, amivel egy egész évet végig lehet csinálni, mindenkinek ezeket kéne használni. Akkor a gyártók is jobban tudnák tenni a dolgukat."

"Mi pontosan tudjuk, hogyan kell gyors autót építeni kis pénzből. A katalán pályán 5 kilométeres távon a Szuperkupás Leon csak másfél másodpercet kap a WTCC-s változattól, pedig mindössze ötödannyiba kerül. A bajnokságoknak el kéne dönteniük, hogy vagy a WTCC-s szabályokat használják, vagy tényleg olcsó autókat építenek, mint pl. a Supercopa. De ez a köztes megoldás nem jó."

A SEAT a 2009-es esztendő végén, az egyéni és gyártó világbajnoki cím birtokában távozott a WTCC-ből, azóta a spanyol SUNRED istálló fejlesztgette és versenyeztette a Leonokat.

Címkék: seat sunred

3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emerico76 2011.11.22. 12:40:25

ebben benne van az igazság. amíg a nemzeti szabályok eltérnek, megfizethetetlen a WTCC kisebb csapatoknak

argu fisto 2011.11.22. 12:59:12

Ez öröm hír, én úgyis szeretem itt a Seatokat, csak egy ütőképes autót kell készíteni, és már minden oké. És arról nem lehet valamit tudni, hogy jövőre ki melyik csapatnál fog versenyezni?

Ozzman 2011.11.22. 14:38:22

Hmmm, lehet, hogy érdemes lenne Zengőéknek is megfontolni, hogy visszatérnek a Seat-hoz? Persze nyilván ők is gőzerővel ezen agyalnak a következő hetekben/hónapokban. Sajnos a BMW-ben van a legkevesebb lehetőség a jövőre nézve. Bár ne legyen igazam és legyen az övék a következő bejelentés. :)
süti beállítások módosítása