WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Zengős visszapillantó

2011.11.26. 13:57 Lanti_WTCC

Nem ma született írás, de a rend kedvéért azért ide is kiteszem Juni Gyuri összefoglalóját.

Beszéljük ki ezt a szezont! Bár, éppen egy irreális tudatállapotban vágunk neki az elemzésnek, amikor azt sem látja az ember, hogy a reptérig, hogyan jut el, és őszintén, hallani nem akar az egészről, soha többet. Másfelől, egy teltházas Hungaroring után, a top 10-ben végeztünk a Túraautó Világbajnokságon. Nagyobb baj ne legyen!

Oda jutottunk, ahova tavaly egy gyári támogatott SEAT-tal, egy 10 éve praktizáló gyári mérnökkel. És a legfontosabb, mert, hogy egy dologban mégis nagyot léptünk. Itt vagytok nekünk már Ti is! Mi meg nektek! Több mint 11.000-en kacsintottatok rá az idén, így átléptük 15.000-es tábort! Köszönjük nektek! 

Szűkülő forrásokból ezt az évet művészet volt összehozni, természetesen a versenyző oldalán még jobban igaz ez. Emlékeztek még Brnoban, amikor Zengő Zoli elnézést kért a későn érkezett alkatrészekért, és magarára vállalta az éjszakai számolási hibát, amiért Norbit kegyetlenül elmeszelték? Beleszakadt, hogy, valahogy beszerezze a hiányzó cuccokat. Az utolsó pillanatra sikerült csak.

A másik opció, hogy nincs alkatrész és nem indulunk. Bekerült a motyó, a csapat hősiesen szerelt az éjszakában és akkor jön ez a hiba a súllyal és a heroikus küzdelem értelmetlenné válik egy pillanat alatt és még hátrányba is kerülünk. Ki nem omlana össze? Azt hiszem itt kezdődött a vesszőfutás.

A szezon másik kulcsa fura módon mégis a szezonzáró makaói futam, amely döbbenetesen megrajzolta az évünk karikatúráját. Ti nem így érzitek? Ezek a legfontosabb pontok, ugyanis duplán jönnek. Az időmérők és a Warm up is mutatta, megvolt a tempó, versenybeállítással, használt gumival, sima harmadik hely, de az időmérő 5-7. hely is elérhető volt. De, akkor miért a végén mentünk ki egy olyan helyen, ahol bármikor történhet valami a korlátok között a retek gyors szakaszokon és sok az újonc? Tudom, hogy ez a kérdés, én is ezt kérdezném a helyetekben.

Nem kérdés, ma már másképp csinálnánk, de pontosan mit is jelent, hogy a végére? Hát, két gyors körre való időt is hagytunk, a kockázatmentes befejezés okán, nem látszott rizikósnak. Csak éppen nem jött be, a tiszta körön baleset történt, sárgazászló, és lehetett tolni a biciklit. A tanulság, hogy ami megtörténhet, velünk meg is fog! Van ilyen? De van ám, és ezt kell leginkább megtanulni!

Számolni kell vele, hogy ez a taktika nálunk csak épített pályán mehet. A kezdők vagy éppen a gyengébbek, akik kihasználják a kisebb forgalmat ekkor bátrabban vitézkednek, majd homorítanak egyet a korlátba, elrontva egy hétvége esélyeit a hasonlóan taktikázóknak. Ha ez bukóteres pálya, ember simán "kicsusz", mi pedig ott vagyunk az első harmadban.

A Brno - Makaó tengely eseményei, pályáról-pályára lépkedve pedig ismertek. Szerencsétlenek voltunk? Vakon rávágjuk, hogy nagyon. Szerintem annyira azért nem, amennyire érezzük. És ez reménykeltő! Javítható, csiszolható. Nézzük gyorsban!

Curitiba: kihagytuk, az utolsó pillanatra készült volna el az autó, de csak a rajtrácson kaptuk volna meg, Brazíliában. A BMW Magyarország és Zengő Zoli mindent megtett, hogy mi kapjuk meg az utolsó új gyári autót, pedig nagy volt a sor. Szerencsétlenek vagyunk? Dehogy, csak kis magyarok, akiknek a semmiből kellett ösvényt vágnia elsősorban német, olasz sportdiplomáciai és marketing érdekek mentén. A kulcs a zárhoz egyfelől Norbi egyénisége, tehetsége, Ő adta az erőt mindenkinek, hogy sikerüljön. Ezzel együtt pontokat buktunk Curitibában, de szerencsére van autó!

Zolder: szerencsétlen műszaki hiba, pontszerzés a végéről rajtolva.

Monza: igazi futam a szentélyben, atom potenciál a csapatban. Monteiro lelökte kétszer a dobogóról. Ez nem pech, hanem autóverseny. Vagy kezeljük a portugál fiút csapatilag, vagy elkerüljük a pályán. 

Hungaroring: első futam szerencsés, második futam ki nem kényszerített hiba, szerencsétlen baleset.

Brno: mérleg para, elkerülhető.

Porto: a szabadedzésen tört az autó, a leggyorsabb BMW-s mégis Michelisz a hétvégén, üti Coronelt! Szerencsés futam, itt ragad be előttünk a rajtban Dahlgren.

Donington: időjárás, eső és gumipara. Esőben egy métert nem teljesítettünk korábban a BMW-vel. Donington Angliában van. Angliában van még sok eső is. És ez nem pech, hanem tény. A mezőny nagy része ott nőtt fel! Ez is tény.

Oshersleben: szerencsétlen. Az élről esett ki, a megpördülés oka egyre inkább műszaki eredetű és difinél kell kotorászni. Elkerülhető, ha „feszes” a setup. Csapat és Norbi lelke romokban.

Valencia: a második helyről esett ki a cél előtt százötven méterrel. Ez egy elkerülhető hiba, főleg, hogy az independent ellenfelek nem veszélyeztették. De, itt az álmainkért mentünk, higgadtabban talán minden pont megvan.

Suzuka: setup kérdés volt. Esős, taknyos, 55 mp-es pálya. Ez sem pech, hátrány. Kevés az esős tapasztalat. Elkerülhető.

Sanghaj: valóban szerencsétlen. Kigyullad a fék, majd Monteiro kilöki.

Makaó: valóban szerencsétlen az időmérő. És megint fékhiba! Véletlen? Biztos? Mindene új volt azoknak a fékeknek.

12 hétvége, öt szerencsétlen és három szerencsés momentum. Ha mindenkihez, így Norbihoz is hozzáadnánk a fölöslegesen bukott pontokat, kicsit állnánk csak jobban, mert mindenki dobott párat a mezőnyben. A vége valahol ugyanez. Nincs mese, ha nyerni akarunk, nyernünk kell és nem sopánkodnunk!

Két dolog tehát tanulság. Ami megtörténhet velünk, az meg is fog, körültekintőbben kell taktikáznunk. És a legfontosabb, ha nem lenne gyors és jó, akkor a majdnem sem jöhetett volna össze! Mondjuk, a majdnemek miatt két marék nyugtatóval él úgy 15.000 Michelisz fan a versenyhétvégéken. Én például egy pillanatig sem tudom letolni a világbajnokot futam közben. Norbinak, ez körökön át látványosan sikerült Valenciában. A tehetségét nem tudta idén pontokra váltani. Nézzük meg Coronel-t, vagy éppen Menu-t. Ők is balhés szezont zártak. De, így is több mint háromszor, négyszer több pontot szereztek! És a helyzeteiket kegyetlenül berúgták. Mi ebben voltunk gyengébbek. Nem megbízhatóan termeltük a pontokat. És kihagytuk a legnagyobb ziccereket, magunkat vertük meg! A három Chevy után ott van Coronel egy ugyanilyen autóval. Őt megfogni nem lehetetlen cél! A BMW a második erő az idei rangsorban, adjon ez önbizalmat ismét. Találjuk meg a hiányzó fogaskerekeket!

Az autóversenyző teljesítménye egy sok összetevős eredő. A gyorsaságot, és a megbízhatóságot, az önbizalom, és a biztos technikai háttér érzete támogatja. A sikertelenség pedig csendben darálja a lelkedet. Elbizonytalanít, és tizedeket vesz el, észrevétlenül. Meg tudom egyáltalán csinálni? Képes vagyok rá? Talán. Nem biztos. Kiélezett helyzetben, egy „nem biztos” agyi impulzus csak vesztes helyzetet szülhet. Kemény dolog az autósport, a versenyző bőrére megy a játék, ha bizalmatlan vagy a technikával, vagy magaddal, óvatosabb vagy tudat alatt is, és ez pont elég, hogy az élmezőnyből kiess, vagy ne tudd megcsinálni, amit mások igen! Közben, ez egy belső kapcsoló, hiszen már megcsinálta egyszer!

A csapat dinamikában is érdekes folyamatokat indít el a sikertelenség. A hetekig tartó távollétek, kiakasztó, fárasztó, futamok monoton munkafázisait a siker tölthetné energiával, de csak nem jön. Kire nézzünk? Ki hibázik? A másik csapatban miért működik? Tud feszült lenni a hangulat, szerencsére ez nem gyakori. Összetartó csapat. Büszkék lehettek rájuk. Ha van elég kaja, a srácok egy negyvenlábas konténerbe úgy behajtogatnak öt óra alatt, bekötött szemmel egy teljes BMW márkakereskedést a szervizzel együtt, hogy még az kér bocsánatot!

Most pedig lazítsunk! Igen, a legfontosabb, hogy van kiért szurkolni! A top tízben lenni egyik sportágban sem ciki, világviszonylatban végképp. Láttuk a zsúfolt Hungaroringen, hogy micsoda szeretet, kedves rajongás hatja át Norbit és a csapatot. És, hogy miket nyertünk? Megtanultuk, hogy a lehető legtöbb rizikófaktort ki kell iktatni, és jönni fognak a pontok. Megnyertük még az év randiját a ringen, mégpedig Veletek és amint látom, egymásba is szerettünk rendesen. Több mint 15.000 közvetlen mosolyt kapunk egy szomorú világban. Én ezeknek az eredményeknek személy szerint már tudok örülni. A „gyere világ, hamm, bekaplak” projekt második éve rengeteg tanulsággal zárult. Idén inkább köret jutott, meg savanyú.

Amíg az álmainkért versenyzünk, érzelmi alapon is működünk, és néha csak úgy. Ezért a nehéz pillanatokban, inkább érzelmi síkon keressük a megoldást is, és földöntúli erőkre gyanakszunk. Hidegebb számítóbb fejjel, lehet, hogy előrébb tartanánk, de azok nagyon nem mi vagyunk, nem igaz?

Forrás: zengomotorsport.hu
Fotó: zengomotorsport.hu, michelisz.net

Címkék: michelisz

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása