WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

SEAT, nem SEAT...

2011.11.30. 16:49 Lanti_WTCC

Jaime Puig, a SEAT Sport vezetője szeretne végre tiszta vizet önteni a pohárba a "León kérdésben". Mint közismert, a WTCC-ben szereplő típusok gyártói közül egyedül a spanyol vállalat döntött úgy, nem fejleszt 1.6 turbó motort a Leónokba 2011-re, fussanak csak a 2000-es turbódízelekkel. Az autókat versenyeztető szintén spanyol SUNRED istálló azonban úgy határozott, saját költségen, saját szakállra bevállalja az igen költséges feladatot. Mindez azonban azzal járt, hogy az autót újra kellett homologizáltatni.

A homologizáció lényege elnagyoltan annyi, hogy a gyártó készít egy többoldalas dokumentumot, amelyben az autó legapróbb alkatrészéig minden fel van tüntetve. Milyen váltó, milyen motor, milyen lengéscsillapító, milyen csavar, milyen alátét, stb. Az FIA-nál átnézik, és ha minden rendben, akkor jóváhagyják. Innentől kezdve az adott autó az adott bajnokságban csak a homológ lapon feltüntetett alkatrészekből állhat. Az új alkatrészeket újra kell homologizáltatni.

Egy új motor esetén ez nem is lehet kérdés. Csakhogy a SUNRED motorépítéséhez a SEAT-nak semmi köze nem volt, a gyár utólag "rossz ötletnek" minősítette, bár elismerte az eredményeket. Így az újonnan homologizáltatott járgány hivatalosan nem lehetett SEAT Leon. Ezért Brno-tól SUNRED SR Leónoknak nevezték őket, bár az autók elején továbbra is a SEAT logó volt látható.

A közelmúltban aztán a VW konszernhez tartozó spanyol vállalat bejelentette, 2012-re új, 1,6 turbó motort épít, és így a SEAT márka hivatalosan is visszatérhet a WTCC porondra.

"Elég furcsa volt ez a helyzet, hiszen az autók a szezon feléig SEAT-ként futottak, a második felében pedig SR Racing, vagy tudom is én, milyen név alatt. A kasztni továbbra is SEAT volt, az autó egésze viszont nem, ami elég nagy zavart okozott a beszámolókban" - kezdte Puig.

"Éppen ezért tiszta lapot akarunk kezdeni egy új motorral, hogy az autóink újra a gyár neve alatt fussanak, és a közönség újra SEAT kocsikat lásson a pályán. Innentől kezdve pedig már a csapatok és a pilóták dolga lesz, hogy gyorsak legyenek. Viszont a felelősség teljes egészében a SEAT Sport vállára kerül."

Az autó neve körüli vita mellett más furcsaságokat is eredményezett ez a helyzet. Bár a SEAT gyári csapatként nincs jelen a WTCC-ben, az alkatrészeket természetesen továbbra is ők gyártják a Leónokhoz, tőlük vásárolják a csapatok. Előállt tehát egy olyan szituáció, melyben a SEAT Sport hivatalosan egy másik márkához adta saját alkatrészeit. A csapatok a motyó egy részét a SEAT Sporttól, másik részét pedig a SUNRED Engineeringtől vásárolták. Ennek szeretnének Puig-ék véget vetni.

"Ott voltam Makaóban, hogy megpróbáljam meggyőzni a csapatainkat, illetve megtudjam, mit terveznek a jövőre nézve. Közben dolgozunk az új motor homologizációján. Ez már egy valódi SEAT motor lesz, amiért mi vállalunk felelősséget. Ha a partnereink ezzel akarnak versenyezni, annak örülünk, ha nem, azt is elfogadjuk. Ám véleményem szerint sok előny származik majd abból, ha a Volkswagen Csoportot választják, mivel ezt a motort a konszern ralimotorjából fejlesztjük. Komoly együttműködésre van tehát lehetőség" - zárta Puig.

Egy fontos kérdésre azonban még mindig nem kaptunk választ. Mi lesz akkor, ha valamelyik csapat inkább úgy dönt, jövőre is a SUNRED motorjával, és így a SEAT León helyett a SUNRED SR Leónnal akar versenyezni? Vajon a SEAT Sporttól ők is vásárolhatnak alkatrészeket a kasznihoz? Vagy lehet, hogy a SEAT úgy dönt, marketing szempontból nekik ez előnytelen? Akkor a SUNRED mindössze fél szezon kedvéért öntötte bele a pénzt a motorfejlesztésbe? Várjuk a válaszokat.

Címkék: seat sunred

4 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emerico76 2011.11.30. 16:58:34

nem lesz olyan aki Sunred motorral akar menni, hisz semmi különöset nem mutatott ebben az évben.

emerico76 2011.11.30. 17:00:46

Hááát. Az lehet, sőt! De ebben az évben kevés volt. Jövőre még kevesebb. És ha tovább fejleszti a Sunred, akkor a Seat-al kerül szembe, és az nekik nem lesz jó.

red87 2011.11.30. 17:58:20

nekem jobban tetszik a privát versenycsapatok kisebb büdzséjű működése, mint az effektív végtelen tartalékokkal rendelkező gyáróriásoké. rettenetesen sok pénzből bőven lehet fejleszteni, ez jól látszik a Chevrolet-ken... de pénzzel bajnokságot nyerni nem akkora dicsőség :)
ezzel nem azt mondom, hogy a gyáriaknál nem értenek hozzá, de nekik inkább üzlet, mint szerelem a versenyzés, és szerintem ez kicsit a lelket öli ki a sportból.
szóval, hajrá SUNRED! (de persze inkább Nóóóóórbi!!! :) )
süti beállítások módosítása