Bár az FIA elé beterjesztett naptártervezetben a japán verseny mellett a Suzuka Grand Prix Circuit, azaz a teljes pálya szerepelt, a végleges változatban már csak annyit írtak: Suzuka, Japán. A legfrissebb hírek szerint még nem dőlt el, melyik vonalvezetésen rendezik majd a 2012-es futamokat. Nagy kár, hogy ezen ennyit kell gondolkodni, mert általános vélekedés, hogy a Suzuka East egyes alára vizsgázott, nem kéne még egy garantált követőversenynek kitenni a WTCC egyébként is labilis táborát.
Akik esetleg nem tudnák, miről van szó: idén a Forma-1 által is használt 5807 méteres Suzuka GP vonalvezetést túl hosszúnak ítélték a túraautó VB versenytávjához, ezért csak a pálya egyik felén zajlottak az események. Mindez a gyakorlatban annyit jelentett, hogy az S-kanyarok után egy szűk nyújtott jobbossal visszafordultak a célegyenesbe. Suzuka legizgalmasabb részei, a hajtű és a 130R kanyar így kimaradt a játékból.
Az érv maga logikus volt: az 50 km-es versenytávval a mezőny 8 kört tett volna meg a nagy pályán, azaz a nézők, akiknek 80-90% a célegyenesben található lelátókon ül összesen 10-szer látta volna elhaladni az autókat a felvezető körrel együtt. Jövőre azonban változnak a szabályok, a maximális versenytáv 60 km-re nő, ami azt jelenti, hogy a Suzuka GP-n 10 kört mehetnek a pilóták. Ezzel elhárul az akadály a Grand Prix pálya használata elől, hiszen például Monzában is 9 körös a verseny. Úgyhogy tessék szépen beírni a Suzuka név mellé ezt a két betűt: GP!
imrebende 2011.12.11. 13:06:08
Smici1985 2011.12.11. 13:11:39