Pár napja napvilágot látott a jövő évi versenynaptár. Érdekesen alakul a menet jövőre. A lényeg, hogy ott a Hungaroring a listában! És azt kell, mondjam, hogy a mi futamunk, a Salzburgring, és Monza tálalja a WTCC-t a térségnek. Brno kiesett, a magyar helyszín kulcsfigura lehet a jövőben. De, mit szól ehhez Michelisz?
03. 11. - Monza - Olaszország
04. 01. - Valencia - Spanyolország
04. 15. - Marrakech - Marokkó
05. 06. - Budapest - Magyarország
05. 20. - Salzburg - Ausztria
06. 03. - Estoril - Portugália
07. 08. - Megnevezés alatt - Argentína
07. 22. - Curitiba - Brazília
09. 23. - Sonoma - USA/Kalifornia
10. 21. - Suzuka - Japán
11. 04. - Sanghaj - Kína
11. 18. - Makaó - Kína
- Mit szólsz?
- Csodálkozom, egyik másik helyszín eltűnésén. Angliában nincs futam? Nincs futam Németországban, a BMW otthonában? Ezt eddig nem tudtam volna elképzelni. A túraautózás őshazája pl. Anglia elengedi a sorozatot?
- És nincs futam az egykori keleti blokk motorsport központjában, Brnoban sem!
- Igen, ez is fura. Nem látok a kártyák mögé, de ezzel újabb három ismeretlen, új helyszín került képbe. Ennek annyira nem örülök. Amikor már azt gondolod, hogy ezt a hátrányt végre kipipáltuk, mindenhol jártunk, akkor jönnek újak, Salzburgring, Argentína, USA. Utóbbi kettőre még értékelhető vonalvezetést sem tudtam elérni a szimulátorra. Némileg aggodalmas, hogy ha véletlenül törik az autó, hat hétvégén nincs esély a javításra, csak közvetlenül a futam előtti napokban. Cserébe, ez mindenkinek probléma.
- Ez még egy dolog, de oda kell érni az alkatrészeknek. Azokat be kell szerezni, ki kell juttatni. Ja, és előre ki kell találnunk, mit törsz majd.
- És ez bekavar a teszteknek is, ha lennének. Gondolj bele, nyáron már utazik az autó, és nem jön haza. Így persze, bele sem lehet ülni! Amit tavasszal tesztelünk az lesz a miénk. Ok, ez nem azt jelenti, hogy biztos fogunk, csak annyit jelent, hogy addig lehetne.
Én magam sem látok a kártyák mögé. Sokszor szóba került a jogdíj, amit a helyszíneknek, szervezőknek fizetniük kell. Lehet, hogy ennek mentén alakultak ki viták? Érzékelhető a nyitás a kontinentális piacok felé, Ázsia például komoly szeletet visz el az évből. De, az is lehet, hogy az új helyszínek jobban zsebbe nyúltak? Ne értsétek félre, nem rossz ez, csak nehéz elképzelni, hogy Brands Hatch és Donington csereszabatos egy argentin, vagy amerikai versennyel. Németországban eddig sem voltunk fő helyen. A Nürnburgring és Hockenheim nem volt elérhető, Oschersleben hozta a „kötelező” német köröket, megjegyzem, méltánytalanul. Hát, kellett pampogni, most ez sincs. A DTM és a WTCC németországi versenyfutását jó időre a DTM nyerte. Ok, ne nyavalyogjunk, pont egyformán lesz mindenkinek érdekes átutazni a világot és pont nehéz lesz mindenkinek a logisztika. Nekünk is!
Forrás: zengomotorsport.hu
Utolsó kommentek