WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Hivatalos: Thompson a Ladánál

2012.02.02. 16:13 Lanti_WTCC

Tegnap még csak feltételes módban beszélhettünk róla, mára hivatalossá vált, hogy James Thompson a Ladánál folytatja pályafutását. A 37 esztendős angol több éves szerződést írt alá az orosz gyárral, amely idén legalább két futamon rajthoz áll a WTCC-ben (Hungaroring és Estoril). A két brit bajnoki címmel és négy világbajnoki futamgyőzelemmel rendelkező Thompson visszatér a Ladához, hiszen 2009-ben már versenyzett náluk.

"Nagyon boldog vagyok, hogy létrejött a megállapodás. Egészen új rendszer épült fel a Ladánál a legutóbbi szerepvállalásuk óta, ezért biztos vagyok benne, hogy sokra vihetik. Akkor Victor Shapovalov és az ő csapata, a Russian Bears versenyzett a Lada jóváhagyásával. Azóta viszont létrejött a Lada Sport, amit Victor irányít" - nyilatkozta Thompson.

"Természetesen sokkal jobb pozícióból indulunk, mint legutóbb. Megtanultuk a leckét 2009-ben, és ez alkalommal jobbak akarunk lenni. A Ladánál nagyon komolyan veszik ezt a versenyprogramot."

A Lada eddigi legjobb eredményét Thompsonnak köszönhetően érte el a WTCC-ben, 2009-ben, Imolában két 6. helyet szerzett az angol. Thommo azt is elárulta, hogy az autó jelenleg még az építés fázisában van, a tervek szerint áprilisban gurul először pályára a franciaországi Magny-Cours-ban. A májusi hungaroringi WTCC futamon találkozik először a riválisokkal, majd egy hónap múlva Estorilban is rajthoz áll. Sőt, ha a Lada Sportnál indokoltnak látják, további versenyekre is elutazhat az új Granta.

Az autó fejlesztésében James Thompson állandó versenymérnöke Marco Calovolo is szerepet kap. A WTCC blog rendszeres olvasói bizonyára egyből felkapták fejüket, hiszen alig egy hete írtuk meg, hogy Calovolo aláírt a Proteam istállóhoz. A versenyeken tehát az olasz nem lehet Thommo segítségére, 2013-tól azonban ő is a Lada alkalmazásába áll majd. Calovolo a N.Technology-nál eltöltött évek óta van szoros kapcsolatban az angollal, és kulcsszerepet játszott Thompson ETC győzelmeiben (2009, 2010).

"Marco is szerepet vállal a fejlesztésben és a tesztprogramban, a versenyeken viszont nem lehet velünk, mivel már aláírt a Proteamhez. 2013-tól viszont újra teljes állásban az én versenymérnököm lesz" - magyarázta Thompson.

James Thompson rövid formaautós bevezetés után 1994-ben mutatkozott be a brit túraautó bajnokságban, egy évre rá pedig bekerült a Vauxhall gyári csapatába, és meg is szerezte első futamgyőzelmét. Egy néhány éves hondás kitérő után visszatért, és egy Vauxhall Astra volánjánál 2002-ben bajnok lett a BTCC-ben, majd 2004-ben ismét nem talált legyőzőre. A WTCC 2005-ös indulásakor magától értetődő volt, hogy Thommo is tagja lesz a mezőnynek. Az első évben egy Alfával nyolcadik lett, 2006-ban pedig a SEAT színeiben megismételte ezt az eredményt. Legjobb WTCC-s éve a 2007-es volt, amikor az Alfához visszatérve harmadik lett a bajnokságban. Furcsa, de azóta nem sikerült fix állást találni magának a világbajnokságon. A ladás szerződéssel azonban most újra felcsillant a remény.

Címkék: lada thompson

12 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2012.02.02. 18:36:47

ööö... akkor ezt úgy kell érteni, hogy lesz "gyári" rönó a tcc-ben?

ComLo 2012.02.02. 18:49:45

Félve jegyzem meg, de lehet hogy a Ladának is jót tenne egy fiatal ambiciózus tehetséges kelet európai pilóta, valamint Norbinak is jót tehetne egy fix gyári szerződés. Tudom ez nagyon lutri, és hatalmasat is bukhat vele, de ha véletlenül bejön, és mondjuk 2-3 év múlva a Lada VB címért mehet akkor Norbi ott lehet a WTCC legendák közt. Szerintetek?

tök mindegy 2012.02.02. 19:17:17

És milyen technika lesz a Lada embléma mögött?
amit 1kutya ír?

Real Simon says 2012.02.02. 19:32:05

A LADA ott hibázott hatalmasat, hogy 2009 végén kiszállt a WTCC-ből, most meg 2 év kihagyás után kezdhetnek mindent elölről. Ez mutatja, mi a különbség egy profi brit/német/holland csapat, meg egy gazdag, de csak a pénz által vezérelt orosz hobbicsapat között.
Thompson a létező legjobb választás, nálam benne van minden idők 5-6 legjobb túraautó-pilótája között. 2009-ben volt egy ragyogó 6. helye Imolában, a Lada Priorával.

A blogszerkesztőnek üzenem: az oroszban nincs olyan név, hogy 'Victor', Viktor van. A 'Shapovalov' is angolos átírás (Sh), Sapovalov, és kész. Mindez jobbító szándékkal. Egyébként jó a blog, hajrá! :)

ommm 2012.02.02. 20:28:23

Jó helyen van ott, ahol. Aki látott már WTCC autót, az sejtheti, mennyi köze van bármilyen utcai típushoz :)

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2012.02.02. 21:20:54

Ha jól tudom Lada blokk lesz bennük, tehát azért lesz valamennyi közük az utcai típushoz. A Renaulthoz viszont semennyi.

2012.02.02. 21:27:34

Az volna az igazi dicsőség a ruszkiknak ha a sok évig gyártott 2107-ből építenének egy profi versenyautót és elkennék a száját a mezőnynek,persze nem feltétlen első helyen :D

Lanti_WTCC 2012.02.02. 22:57:42

@tök mindegy: A WTCC-s autó még építés alatt áll, szerintem nem sok infó kering róla. A kupás Grantában egy 1,6-os turbó motor van, ami viszont jelen állapotában kicsit harmatos, 235 LE-s. Abba egy 5 fokozatos szeki váltót tettek. Ha még többet akarsz tudni róla: ladarevolution.atw.hu/

imrebende 2012.02.03. 13:04:01

@Lakótelepi Ladás hülyegyerek:
ugyanaz az Opel blokk van benne, mint a Chevikben

SU-27 2012.02.03. 19:11:20

nem, nem, csak a 2110 és a Priora WTCC volt Opel motoros, mert akkor még lehetett az, ugyanis már a tavalyi évben sokan a 2012-től kötelező 1,6 turbó motorral mentek. (Pl Norbi BMW-jében is ilyen motor volt, nem 2.0 -ás szívó)

Szóval a Granta bizony orosz motorral fog menni !

imrebende 2012.02.04. 13:10:15

szerintem au 1.6 blokk is opel

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2012.02.18. 18:50:44

Kis infó akkor a tévhitek oszlatására :)

Az 1.6-os motor az Lada. A turbós verzió is Lada. Maga a blokk a finomításoktól eltekintve, Lada Szamara blokk. Nem sokban tér el azoktól amiket itthon is látunk az utcán.

A 2.0-ás szívó motor az Opel (GM) C20XE motor. Ugyan az ami a Chevikben is volt.
Azért ez, mert annó a Lada 21106-os széria GTI-ben is ez a motor van, és az első versenyautót ebből csinálták.
A Priorába utcán ugyan nem volt ez a motor, de még is le tudták homologizálni, végül is a kocsi is csak a külsőben tér el, amolyan rácfelvarrott változat :)

A Grantában sincs 2.0-ás motor szériában, de ugyan ezt a GM motort fogják beletenni és idén ezzel fognak menni.
Jövőre persze 1.6 turbó lesz, de a kupás 236Le-ős Lada motoron még csiszolni fognak, mert ez erre gyenge. Meg eleve az csak egy márkakupa, nem WTCC :) Úgyhogy lesz erősebb verziója is annak az 1.6T-nek, nem kell aggódni :)
süti beállítások módosítása