Na ez aztán a bomba meglepetés! Valamikor a WTCC blog indulása környékén, tavaly augusztusban volt szó utoljára arról, hogy a Honda érdeklődik a túraautó világbajnokság iránt, de körülbelül ennyiben is maradt a dolog. Hogy aztán ma reggel (barokkos túlzás ezt állítani a 11 órára) azzal szembesüljön az ember, hogy a Honda gyári csapatot indít 2012-ben. Ilyen egy jó reggel!
A japán gyár a Civic európai modelljéből épít túraautót, amely azonban a Ladához hasonlóan idén csak néhány futamon áll rajhoz kísérleti jelleggel. 2013-ban azonban egy teljes gyári alakulatot indítanak két autóval. A programot a Honda állandó túraautós partnere, az olasz JAS Motorsport irányítja majd, a kocsi a Honda swindoni műhelyében készül, Nagy-Britanniában. A motor fejlesztéséért pedig a Mugen cég felel. A japánok egyelőre nem közölték, mely futamokon indulnak 2012-ben, ám annyi biztos, hogy Suzukában, Kínában és Makaón ott lesznek.
"Meghoztuk a döntést, beszállunk a WTCC-be az európai Civic-kel. Egy teljesen új motort fejlesztünk ehhez a projekthez, és nagyon izgatottan nézünk a kihívások elé" - mondta Takanobu Ito, a Honda ügyvezető igazgatója.
A Honda érkeztével 2013-ban négy gyári alakulat szerepelhet a WTCC-ben: a Chevrolet, a Lada, a SEAT és a Honda. Ha ehhez még hozzávesszük a Ford "félgyári" csapatát, bízunk a Volvo valamilyen szerepvállalásában, és abban, hogy a DTM autó elkészültével talán BMW is fordít némi pénzt a 320 TC-re, akkor egész jónak tűnnek a kilátások. Ettől függetlenül azért várjuk meg 2013-at, mert láttunk már karón varjút...
"Nagy örömmel üdvözöljük a Hondát a WTCC-ben. Szerepvállalásuk a jutalma annak a hatalmas és kemény munkának, amit az FIA és az Eurosport Events az elmúlt évek során végzett a bajnokság fejlesztés és népszerűsítése érdekében. Szép eredményeket kívánunk a Hondának az új versenyprogramjukhoz" - tette hozzá Olivier Fisch, a WTCC-t szervező Eurosport Events ügyvezetője.
A Honda legutóbb 2008-ban indult komoly szinten a világbajnokságon (értsd: nem egy-két ázsiai vendégpilóta privát autójaként), amikor nem kis meglepetésre James Thompson futamot is nyert az Accorddal. A japán márka tavaly mindent vitt a BTCC-ben, Matt Neal az egyéni, a Team Dynamics a csapat, a Honda pedig a gyártó bajnoki címet hódította el.
akiak 2012.02.03. 13:29:28
AUTOKART 2012.02.03. 13:33:18
w a s d 2012.02.03. 13:48:39
És ha úgy nézzük, ha egyre erősebbnek számítana maga a bajnokság, akkor egy- egy jobb eredmény elérése még nagyobb dicsőség lehet a versenyzőknek, még nagyobb öröm a szurkolóknak.
europass8 2012.02.03. 13:51:51
Lanti_WTCC 2012.02.03. 14:21:07
kzolee 2012.02.03. 14:24:42
AUTOKART 2012.02.03. 14:34:24
Lanti_WTCC 2012.02.03. 14:35:46
Don Marcus Hibiscus 2012.02.03. 14:37:15
AUTOKART 2012.02.03. 14:48:51
porchmonkey (törölt) 2012.02.03. 18:05:18
kultúrpesszimista 2012.02.03. 19:10:31
A B osztály volt az igazi.
Smici1985 2012.02.03. 19:42:20
Még a Volkswagennek kéne a Scirocco-val bevágódnia. Az lenne még egy jó kis ellenfél. Már ha azt az STCC-s technikát átalakítanák.
kultúrpesszimista 2012.02.03. 20:18:43
Ki nem állhatom a német autók többségét, pláne a VW-t, de speciel a Scirocco tényleg kívánatos darab a mai gépek között. A Honda Civichez képest biztosan. :) Bár ha már VW, akkor csakis Scirocco I vagy II, no pláne Corrado VR6! :)
DonVincenzo 2012.02.03. 20:44:31
Mert ez nem nagyon zavarta a bajnokság megnyerésében anno.
kultúrpesszimista 2012.02.03. 20:52:36
motor77sport 2012.02.03. 23:29:13
A 4G civicet nem lehet űberelni, annál nem lesz már szebb honda.
papageno 2012.02.04. 10:16:15
Panaszom az UFO-ra sincs. Nagyon megy, és a gyorsulása lényegesen jobb, mint az öregebbnek. Hogy milyen lest 10 év múlva, ha megélem, majd meglátom.
kultúrpesszimista 2012.02.04. 11:40:01
A Honda nekem a CRX-ről, Prelude-ről, Legend-ről szól (pláne az NSX-ről), nem arról, amiről a Honda szól az elmúlt bő évtizedben...
redriot77 2012.02.04. 15:18:09
A WTCC futamok izgalmasak, az más kérdés hogy az autók nem a legszebbek.
Azért elviselném ha átültetnék a mai mezőnyt ezekbe az autókba:
www.youtube.com/watch?v=L3yscKttdoI
Don Marcus Hibiscus 2012.02.04. 21:43:33
dekás dezső 2012.02.05. 05:07:36
azok az idők már úgyis elmúltak, hogy fájjon, ha eteted a trollt:P
dekás dezső 2012.02.05. 05:28:11
erről van szó, kéremszépen.
A Germán autógyártás nagy napjait éljük jelenleg, szóval a feladat adott...