WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Meglepetés: gyári csapatot indít a Honda

2012.02.03. 11:38 Lanti_WTCC

Na ez aztán a bomba meglepetés! Valamikor a WTCC blog indulása környékén, tavaly augusztusban volt szó utoljára arról, hogy a Honda érdeklődik a túraautó világbajnokság iránt, de körülbelül ennyiben is maradt a dolog. Hogy aztán ma reggel (barokkos túlzás ezt állítani a 11 órára) azzal szembesüljön az ember, hogy a Honda gyári csapatot indít 2012-ben. Ilyen egy jó reggel!

A japán gyár a Civic európai modelljéből épít túraautót, amely azonban a Ladához hasonlóan idén csak néhány futamon áll rajhoz kísérleti jelleggel. 2013-ban azonban egy teljes gyári alakulatot indítanak két autóval. A programot a Honda állandó túraautós partnere, az olasz JAS Motorsport irányítja majd, a kocsi a Honda swindoni műhelyében készül, Nagy-Britanniában. A motor fejlesztéséért pedig a Mugen cég felel. A japánok egyelőre nem közölték, mely futamokon indulnak 2012-ben, ám annyi biztos, hogy Suzukában, Kínában és Makaón ott lesznek.

"Meghoztuk a döntést, beszállunk a WTCC-be az európai Civic-kel. Egy teljesen új motort fejlesztünk ehhez a projekthez, és nagyon izgatottan nézünk a kihívások elé" - mondta Takanobu Ito, a Honda ügyvezető igazgatója.

A Honda érkeztével 2013-ban négy gyári alakulat szerepelhet a WTCC-ben: a Chevrolet, a Lada, a SEAT és a Honda. Ha ehhez még hozzávesszük a Ford "félgyári" csapatát, bízunk a Volvo valamilyen szerepvállalásában, és abban, hogy a DTM autó elkészültével talán BMW is fordít némi pénzt a 320 TC-re, akkor egész jónak tűnnek a kilátások. Ettől függetlenül azért várjuk meg 2013-at, mert láttunk már karón varjút...

"Nagy örömmel üdvözöljük a Hondát a WTCC-ben. Szerepvállalásuk a jutalma annak a hatalmas és kemény munkának, amit az FIA és az Eurosport Events az elmúlt évek során végzett a bajnokság fejlesztés és népszerűsítése érdekében. Szép eredményeket kívánunk a Hondának az új versenyprogramjukhoz" - tette hozzá Olivier Fisch, a WTCC-t szervező Eurosport Events ügyvezetője.

A Honda legutóbb 2008-ban indult komoly szinten a világbajnokságon (értsd: nem egy-két ázsiai vendégpilóta privát autójaként), amikor nem kis meglepetésre James Thompson futamot is nyert az Accorddal. A japán márka tavaly mindent vitt a BTCC-ben, Matt Neal az egyéni, a Team Dynamics a csapat, a Honda pedig a gyártó bajnoki címet hódította el.

Címkék: honda

23 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiak 2012.02.03. 13:29:28

Nekünk ez annyiban rossz, hogy majd Norbi megint egy gyári támogatás nélküli autóban versenyez a sok gyári kocsi között..

AUTOKART 2012.02.03. 13:33:18

Egy kis korrekciós javaslat: az Eurosport Events csak partnere a WTCC-nek, nem szervezője.

w a s d 2012.02.03. 13:48:39

Azért az egész sorozatnak csak jót tenne a minél több gyártó.

És ha úgy nézzük, ha egyre erősebbnek számítana maga a bajnokság, akkor egy- egy jobb eredmény elérése még nagyobb dicsőség lehet a versenyzőknek, még nagyobb öröm a szurkolóknak.

Lanti_WTCC 2012.02.03. 14:21:07

@AUTOKART: Akkor ki szervezi a WTCC-t?

kzolee 2012.02.03. 14:24:42

Inkább ebbe öljék a pénzt, mint a hótunalmas Forma 1-be!

AUTOKART 2012.02.03. 14:34:24

@Lanti_WTCC: Én úgy tudom, hogy a sorozat promótere a Marcello Lotti által vezetett KSO.

Lanti_WTCC 2012.02.03. 14:35:46

@AUTOKART: Ez így is volt egészen addig, amíg néhány évvel ezelőtt az Eurosport Events fel nem vásárolta a KSO-t. Lotti ma már az EE egyik vezető figurája.

Don Marcus Hibiscus 2012.02.03. 14:37:15

Ez azért van,mert 426-os Hemi.

AUTOKART 2012.02.03. 14:48:51

@Lanti_WTCC: Értem. Akkor viszont elnézést kérek a bejegyzésért. Sajnos erről az infóról lemaradtam és valószínűleg rossz helyen is kerestem.

kultúrpesszimista 2012.02.03. 19:10:31

Hát nem tudom... Az utóbbi 10 évben köpedelem mindegyik Honda. Hiába gyorsak, ha ocsmányak... Érdektelen. Persze a BMW-k dettó. Eleve ez a Civic is: magasépítésű... Gáz. Meg kell nézni a 20 évvel korábbi Civicet: már az utcai modell is csodásan sportos vezetési élményt adott... Na mindegy.

A B osztály volt az igazi.

Smici1985 2012.02.03. 19:42:20

Az autóversenyen nem a szépséget nézik hanem a gyorsaságot. :D Nekem a BMW tetszik már vagy 20 éve, abból csak szépet csinálnak. :D

Még a Volkswagennek kéne a Scirocco-val bevágódnia. Az lenne még egy jó kis ellenfél. Már ha azt az STCC-s technikát átalakítanák.

kultúrpesszimista 2012.02.03. 20:18:43

@Smici1985:

Ki nem állhatom a német autók többségét, pláne a VW-t, de speciel a Scirocco tényleg kívánatos darab a mai gépek között. A Honda Civichez képest biztosan. :) Bár ha már VW, akkor csakis Scirocco I vagy II, no pláne Corrado VR6! :)

DonVincenzo 2012.02.03. 20:44:31

@kultúrpesszimista: Ha a Civic magas épitésű akkor a Leon milyen volt?
Mert ez nem nagyon zavarta a bajnokság megnyerésében anno.

kultúrpesszimista 2012.02.03. 20:52:36

@DonVincenzo: Jogos, persze... Sőt, a Ford dettó. De én csak okoskodom itt, miközben tudom, hogy ez a műfaj nem a szépségről, kívánatosságról szól. Csak én úgy vagyok vele - laikusként - hogy ha autó és sport, akkor legyen lapos és széles. És nem árt, ha szép a gép is. Akár rallye, akár WTCC, akár más. :)

motor77sport 2012.02.03. 23:29:13

Aki látott már Type R-t közelről, az elhiszi hogy jó lesz a honda, mondjuk Norbinak fel kell kötni a köténylemezt.
A 4G civicet nem lehet űberelni, annál nem lesz már szebb honda.

papageno 2012.02.04. 10:16:15

@kultúrpesszimista: A családban két Civic van. Az egyik, '97-es 1,5i-s, a másik 2007-es 1,8 sport. Az öregebb közel jár a 200 000 km.-hez. Mai szemmel nézve is szép a formája. Komoly hibája nem volt. A legutóbbi műszaki vizsgán is simán ment át. Motorikusan kifogástalan. Hála jó útjainknak, a kaszni kicsit hangosabb már, mint újkorában.
Panaszom az UFO-ra sincs. Nagyon megy, és a gyorsulása lényegesen jobb, mint az öregebbnek. Hogy milyen lest 10 év múlva, ha megélem, majd meglátom.

kultúrpesszimista 2012.02.04. 11:40:01

@papageno: Nekem a mai Hondák teljesen érdektelen. Az igazi Civic a '90-es évek elején volt szerintem, ha abba beleülsz, egy más világ fogad. Akkor nem számított kirívónak a gokart-szerű élmény, mert a kommersz autók alacsony építésűek voltak. Alapból volt sportos a vezetési élmény, nem volt feláras. Az UFO-Civic szerintem megagáz. Steril és ronda.

A Honda nekem a CRX-ről, Prelude-ről, Legend-ről szól (pláne az NSX-ről), nem arról, amiről a Honda szól az elmúlt bő évtizedben...

redriot77 2012.02.04. 15:18:09

@kultúrpesszimista: nekem sem tetszik az űrkomp-Civic, a '87-től gyártott széria a kedvencem, az nagyon eltalált autó volt. Ettől függetlenül örülök hogy beindult a pezsgés a WTCC körül. Bízzunk benne hogy nem fog úgy behalni mint a WRC ahol tíz éve minden Loebről és a Citroenről szól.

A WTCC futamok izgalmasak, az más kérdés hogy az autók nem a legszebbek.

Azért elviselném ha átültetnék a mai mezőnyt ezekbe az autókba:
www.youtube.com/watch?v=L3yscKttdoI

dekás dezső 2012.02.05. 05:07:36

@Don Marcus Hibiscus: ennek a 426-os heminek a tajvanban legyártott elektromos változata az egy igen jó kis gép. rámért az egyik ismerősöm multiméterrel, és gyönyörűszép hasábgörbéket produkált, szóval megértem a rajongásod...

azok az idők már úgyis elmúltak, hogy fájjon, ha eteted a trollt:P

dekás dezső 2012.02.05. 05:28:11

@kultúrpesszimista: +1
erről van szó, kéremszépen.

A Germán autógyártás nagy napjait éljük jelenleg, szóval a feladat adott...
süti beállítások módosítása