Az előző évhez hasonlóan idén is 4 gyári Chevrolet Cruze indulhat az idénynyitó fordulón. Tavaly Curitibában a brazil Caca Bueno kapott lehetőséget egy narancsra festett autóval, idén Monzában pedig a 2011-es skandináv bajnok, Rickard Rydell vendégszerepelhet. Rydell régóta jó kapcsolatot ápol az amerikai márkával, tavaly a Chevrolet Team Sweden színeiben lett STCC bajnok, és idén is náluk megy majd az északi sorozatban.
A svéd Chevrolet istálló nemrégiben megvásárolt az RML-től két olyan Cruze-t, amivel a britek tavaly a WTCC-ben versenyeztek. A csapatnál egyelőre Rydell az egyetlen bejelentett pilóta, Ő azonban nagy erőkkel készül a címvédésre.
"Ha a maximumot akarod kihozni az előszezonbeli tesztekből, akkor fizikálisan és mentálisan is a toppon kell lenned. Már nagyon várom, hogy az edzőteremet a napos Spanyolországra és versenyautókra cserélhessem" - nyilatkozta Rydell.
Az első tesztre már nem is kell sokat várnia a svédnek, a WTCC-s pilótákkal együtt február 6-án kezdik a felkészülést Valenciában.
"Az elmúlt néhány szezon során teljesen átalakult a csapatunk, minden téren előreléptünk. Próbáljuk erősíteni a szervezési oldalt is, hogy meg tudjunk birkózni az előttünk álló feladatokkal. Az ellenfeleink profik, így csak következetes fejlesztőmunkával maradhatunk a csúcson" - tette hozzá Nicklas Karlsson, a Chevrolet Team Sweden csapatmenedzsere.
A Chevy két versenyzővel kíván nekivágni az idei STCC szezonnak, és terveik szerint hamarosan bejelentik Rydell csapattársát is.
"Több érdekes lehetőségről is tárgyalunk, és a munka a végéhez közeledik. Bízunk benne, hogy rövidesen nyilvánosságra hozhatjuk a csapat pilótafelállását" - tette hozzá Karlsson.
A WTCC-s vendégszereplés alkalmával a Chevy 1.6 turbó motorja kerül Rydell autójába, arról azonban még nem döntött a csapat, hogy az STCC-ben milyen erőforrással mennek majd. A világbajnokságról érkező kocsikban ugyanis az FIA világmotorja található, a skandináv sorozatban viszont vagy a régi szívó 2.0 literessel, vagy az NGTC-s (2.0 literes turbó) motorral lehet rajthoz állni. Ráadásul ahhoz, hogy jelenlegi 1.6 turbó motor helyére a szívó vagy turbó 2000-es kerülhessen, komoly átalakításokat kell végezni az autón.
Fotó: TouringCarTimes
imrebende 2012.02.04. 13:07:53