WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Bermuda: Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Évközi tesztek időpontja

2012.02.12. 22:40 Lanti_WTCC

Az FIA nyilvánosságra hozta az idei WTCC szezon évközi tesztjeinek időpontját. Akárcsak tavaly, 2012-ben is egy maratoni gyakorlással kezd a mezőny, Monzában öt és fél óra áll majd a csapatok rendelkezésére. Az olasz pálya lesz az egyetlen európai teszthelyszín, ezen kívül Marrakeshben, Curitibában, Sonomában, Suzukában, Sanghajba és Makaón nyitják meg a pályát pénteken.

Jómagam nem vagyok babonás, a mezőnyben viszont akadnak páran, nekik talán fejtörést okozhat, hogy Marokkóban péntek 13-ára esik a teszt...

A tesztek időpontjai

Március 8, Monza (5 óra 30 perc)
Április 13, Marrakech (30 perc)
Július 20, Curitiba (30 perc)
Szeptember 21, Sonoma (30 perc)
Október 19, Suzuka (30 perc)
November 2, Shanghai (30 perc)
November 15, Makaó (30 perc)

Címkék: teszt

9 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

imrebende 2012.02.12. 22:50:17

ezt nem lihegték túl

madstunt 2012.02.12. 22:58:07

Hát jah, szerintem is sokkal többet kéne mint 30 perc. Zoliéknak is jól jönne, mivel nekik ugye nincs lehetőségük egyéb alkalomra

Chris501 2012.02.13. 09:04:55

Valahol már olvastam, hogy milyen adminisztrációkkal jár egy tesztelés, de engem valahogy érdekelne számszerűen is. Nyilván nem akarok más zsebében kotorászni, de mennyibe kerül egy teszt, egy futam, vagy pl. a teljes szezon? Mennyi pénz kellene egy másik autóhoz, annak minden költségével együtt (alkatrészekkel, fizetésekkel, utazásokkal) Erre van lehetőség megtudni? :)

Csak mert kíváncsi vagyok arra, hogy ha Baumgartner Zsoltikának sikerült anno sok százmilliót összekalapozni, hogy F1-be kerülhessen (még az állam is segített ha jól tévedek), mennyi kellene Norbiéknak?

camell · http://indafoto.hu/camell 2012.02.13. 10:22:02

Goldoltam szólok, hogy a monzai teszt mögött 5 óra 3 perc van, a szövegben 5 és fél óra van...

imrebende 2012.02.13. 10:46:02

@Chris501: Baumgartner nem 100 milliót kalapolt össze hanem 4 milliárd Forintot. 2 volt ebből az állam.

Egy WTCC idény szerintem nem úszható meg privátként 1 millió euró alatt, de a gyáriak kb a 10-15x-sét költik.

Lanti_WTCC 2012.02.13. 10:46:10

@camell: Köszi, javítottam

@Chris501: Ha jól emlékszem az éves költségvetés nagyjából 200 és 300 millió forint között van. Ha még egy autót akarnának, az nyilván nem kerülne kétszer annyiba, de megdobná rendesen. A költségvetés attól is függ, hogy mennyi a műszaki hiba / baleset.

A hogy egy teszt mennyibe kerül, azt pontosan nem tudom, ott a pályabérlet a legnagyobb tétel, ezért sokszor összeáll több csapat, és együtt fizetik. A Hungaroring honlapján 1 millió és 2 millió forint/nap árat tüntetnek fel (attól függően, hogy mikor), de ehhez jönnek még egyéb költségek (biztonsági csomag). Emellé jön még az utazás, szállás, gumi, üzemanyag, alkatrész stb. Nem olcsó.

Chris501 2012.02.13. 11:18:07

@Lanti_WTCC:

Köszi a választ! Valahogy én is ekörül saccoltam szerény számításaim alapján. :)

@imrebende:

Rémlett, h Zsottika milliárdos nagyságrendben kapott, csak nem voltam benne biztos. Ezért írtam inkább sok százmilliót, azzal tuti nem lövök mellé. :) Tehát akkor 2 mrd HUF-ot kapott, ami Norbiéknak 4 szezonra elég lenne 2 autóval. Értem. De legyen 3 szezon, és akkor habzsi-dőzsi tesztekkel. És eredményekkel. És nem kevés országimázzsal...

Ezek fényében szomorú az egész, hogy egy tényleg tehetséges srác mögé nem áll oda teljes mellszélességgel az, aki megtehetné. Vérzik a szívem, mikor olvasom, hogy ki mikor mennyit tesztel. Norbi lehetősége erre 0. És ennek ellenére pariban volt a privát elsőségért.

imrebende 2012.02.13. 11:32:51

@Chris501: Az egész semmi másról nem szól, hogy tudsz lobbízni, és meddig bírja a gyomrod..

Sajnos sokszor nem lehet ellőni a lehetőségeket, sajnos Zsoltikánt után nehéz ilyen állami támogatást szerezni. Sőt, ha most mégis kapna egy nagyobb összeget valamelyik csapat, szétkapnák, hogy "erre bezzeg van pénz"

Chris501 2012.02.13. 11:48:24

@imrebende: Igen, a lobbi nagy úr. Ne adjon az állam, mert ne. Tényleg nehéz a mai helyzetben bemagyarázni a népnek.

De B.Zs.-nek akkor is sikerült a másik felét összeszednie, aminek most csak a negyede is elég lenne (2 autóhoz). Ilyenkor miért nem aktív pl. a MOL? Vagy az ENI, aki a Magyar Nagydíj névadója is?

Na mindegy, nem akarok politizálni, mert nem ez a blog lényege. Csak mikor azt látom, hogy egy olyan feneketlen lyukba öntik a pénzt (foci), ahol esély sincs előrelépésre, akkor elszomorodok...

Amúgy nincs valami hír Norbiék háza tájáról? Szomjazok minden infóra! :)