Váratlan szabálymódosítással állt elő a túraautó Európa bajnokság szervezője, külön kategóriában ugyan, de az idei ETCC futamokon kupás SEAT Leónokkal és Renaul Cliokkal is rajthoz lehet majd állni. A döntés nyilvánvalóan azért született, mert a rendezők kevesellték az eddig leadott nevezéseket. A magyar SEAT León kupa megszűnése óta több ilyen autó is pihen hazai garázsok mélyén, amik most elő is kerülhetnek, akár versenyzés, akár eladás céljából.
Mindez önmagában nem hangzik rosszul, pedig elég nagy zűrt jelenthet. A Renault Cliokkal nincs is baj, a kupás kocsiban egy kétliteres szívó motor van, ami nagyjából 200 LE-s. A SEAT León Supercopa turbós 2.0 literese viszont 300 LE környékén teljesít, azaz erősebb mint az S2000-es kocsiké, amik valahol 250 és 280 között állnak. A kupás Leónok tehát felvehetik a versenyt az ex-WTCC-s technikákkal, sőt egy jó pilótával akár a dobogóra vagy a győzelemre is esélyesek lehetnek.
És hogy ez miért akkora baj? Azért, mert egy kupás SEAT León ára nagyjából harmada egy S2000-es autóénak, és versenyeztetése is körülbelül feleannyiba kerül. Ez az utolsó pillanatban történt változtatás tehát nagyon nem fair azokkal a csapatokkal szemben, akik komoly összegeket költöttek az ex-WTCC-s technikákra. A dolog vastagon érinti a két magyar istállót, az RCM Motorsportot és a XFX Unicorse-t is.
"Meglepett bennünket a szabálymódosítás bejelentése, ami több problémát is felvet. Kérdéseinkkel megkerestük az ETCC szervezőit, és valószínűleg a többi S2000-es autóval induló csapat is hasonlóan fog tenni. Reméljük, hogy a bajnokság rajtjáig minden kétség eloszlik a SEAT León Supercopák indulása kapcsán" - mondta Csuti László, az RCM Motorsport vezetője.
A kupás SEAT-okkal való versenyzésre egyébként nagy a kereslet, néhány nappal a szabályváltoztatás után a brit Zest Racecar Engineering máris jelezte, hogy két autóval nevezne az ETCC-re.
A szervezők ismertették továbbá az Európa bajnokságra érvényes pluszsúlyrendszert is, amely a második versenytől lép életbe. Az előző forduló két futamának összesített eredményét veszik majd alapul. A legjobb +20, a második +15, a harmadik +10, a negyedik, ötödik, hatodik pedig +5 kilót kap. Továbbá minden egyes megszerzett bajnoki pont +1 kilót jelent. Az egy autóra kiszabható maximális ballaszt +50 kg lesz.
Utolsó kommentek