Könnyen lehet, hogy Rob Huff idő előtt kikotyogta, hogy Rickard Rydell nem csak az első két WTCC fordulón áll rajthoz idén. A tavalyi év ezüstérmese rendszeresen ír a The Sun internetes kiadásába, legutóbbi bejegyzésében pedig arról (is) elmélkedett, hogy kik lehetnek komoly ellenfelek az idei bajnokságban.
"Yvannal nagy csatákat vívtunk tavaly, és csak három ponttal maradtam le mögötte a bajnokságban. De pontosan tudja, hogy idén még jobb leszek. Ám nem ő az egyetlen, akit szemmel kell tartanom. Ott lesz a másik csapattársam, Alain Menu, aki biztosan újra odateszi magát, és persze a két BTCC-s srác, Tom Chilton valamint James Nash, akik versenybe szállnak majd a Forddal a legjobb brit pilóta címéért. Aztán a veteránok, Gabriele Tarquini és Rickard Rydell, akik hosszú évek tapasztalatára támaszkodva akarnak majd legyőzni engem és a gyári Chevyt" - írta Huff.
Márpedig Rydell csak úgy lehet veszélyes a bajnokságban, ha egész évben szerepel. Jelen állás szerint a korábbi brit és jelenlegi skandináv bajnok a Chevrolet svéd importőrének csapatával indul Monzában és Valenciában. Az utóbbi időben viszont egyre több pletyka utal arra, hogy maradnának egész évre, sőt, akár még egy pilóta szerződtetése sem kizárt. Főleg, hogy egyre több a bizonytalanság a STCC-vel kapcsolatban.
Egyébként, ha már idéztünk belőle, akkor íme Huff teljes bejegyzése:
"Arra gondoltam, itt az ideje egy kicsit informálni benneteket arról, hogyan áll a felkészülés a túraautó világbajnokságra. Remélem eddig mindenkinek jól telt a 2012-es év. Bizonyára sokan tudjátok a korábbi bejegyzésekből, hogy tavaly eljegyeztem Jazzt, az én szeretett kedvesemet, és idén össze fogunk házasodni. Egy esküvőt megszervezni még hétköznapi körülmények között sem könnyű, némi szezon előtti teszttel megspékelve pedig kifejezetten nehéz, úgyhogy elég elfoglalt voltam mostanában.
Remélem sokan olvastátok a Chris Hockely által készített interjút. Az Autosport International rendezvényen, Európa legnagyobb motorsport showján találkoztunk. Tökéletes évkezdet volt. Egy-két autogramosztást leszámítva ritkán találkozom a szurkolóimmal, úgyhogy a birminghami NEC-ben igazán jól éreztem magam.
Nemrégiben Valenciában is jártam a szezon előtti tesztek alkalmával, ahol ott volt a csapattársam és riválisom, Yvan Muller is. Yvannal nagy csatákat vívtunk tavaly, és csak három ponttal maradtam le mögötte a bajnokságban. De pontosan tudja, hogy idén még jobb leszek. Ám nem ő az egyetlen, akit szemmel kell tartanom. Ott lesz a másik csapattársam, Alain Menu, aki biztosan újra odateszi magát, és persze a két BTCC-s srác, Tom Chilton valamint James Nash, akik versenybe szállnak majd a Forddal a legjobb brit pilóta címéért. Aztán a veteránok, Gabriele Tarquini és Rickard Rydell, akik hosszú évek tapasztalatára támaszkodva akarnak majd legyőzni engem és a gyári Chevyt.
Úgy tűnik, ez a szezon nehezebb lesz, mint eddig bármelyik, ezért jó tudni, hogy egy top kocsi lesz alattam. Még nagyon az év elején járunk, de fantasztikus érzés volt vezetni a új Cruze-t a spanyol napsütésben. 800 kilométert mentem két nap alatt, és csodás volt újra a pályán lenni. Már alig várom, hogy felbőgjenek a motorok az első monzai futam rajtrácsán.
Holnap (02.25) a Challenge 17 nevű jótékonysági rendezvényen fogok részt venni a Red Lodge Karting klubban, Suffolk megyében, ahol a CLIC Sargentnek, Nagy-Britannia egyik legnagyobb gyermekrák alapítványának gyűjtünk majd. Ezt követően a genfi autókiállításra utazom a Chevrolet-vel, március 6-7-ig. Ez minden évben jó buli szokott lenni. Amellett, hogy versenyzem igazi autó megszállott vagyok, úgyhogy szeretek szétnézni, és megcsodálni a legújabb kocsikat.
Nemrégiben én lettem a Chevrolet Camaro nagy-britanniai nagykövete, amit a Transformers után Bumblebee-nek is hívnak. Egy hónap múlva megkapom a sajátomat is. Addig viszont egyre inkább a monzai hétvégére irányul a figyelmem, jó lesz újra együtt lenni a WTCC-s bandával. Már számolom vissza a napokat.
Monza után olvashatjátok majd a következő bejegyzésemet."
toto92 2012.02.25. 12:42:21
imrebende 2012.02.25. 18:29:13
De ha valaki az okokat kideríti, hogy miért is szakadt ketté a mezőny, arra én is kíváncsi lennék :)
Smici1985 2012.02.25. 19:53:11
Nagyon sok olyan versenyhelyzetet döntöttek el úgy, hogy bizonyos versenyzőknek kedveztek. Azzal lett tele pohár, hogy az utolsó Mantorp Park-i versenyen Rydell állítólag sárga zászlós szakaszon megelőzte a VW-s versenyzőt és ezzel dőlt el a bajnoki cím. Bár ezen időben már gőzerővel dolgozott a TTA vezetőség. De lehet még az is, hogy a pénzek osztása nem volt megfelelő. Ehhez még hozzá vehetjük azt, hogy a nem tudták eldönteni azt, hogy milyen technikai szabályzat legyen. Egyik oldalról beakarták vezetni a BTCC-ből ismert NGTC-s autókat, másik oldal meg a DTM-hez akart hasonlót. Két pad közé a földre estek. Szerintem. Bár sajnos arról nem tudni, hogy a háttérben milyen érdekek feszülnek egymáshoz.
Egy biztos, úgy rúgták magukat seggbe mint a huzat. Van egy tök jó, erős bajnokságuk, ahol aztán simán olyanok is versenyeznek, akik a WTCC-s mezőnyben is labdába rúghatnának.
Bocs ha hosszú lett, de én ezt bogoztam ki abból, amiről olvastam meg hallottam.
toto92 2012.02.26. 13:37:48
Smici1985 2012.02.26. 14:58:22