WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Engedmény a Fordnak és a BMW-nek

2012.03.20. 18:02 Lanti_WTCC

A monzai fordulót követően a Ford két kérvényt is benyújtott az FIA-hoz, a szövetség pedig az egyiket teljes egészében, a másikat pedig részlegesen jóváhagyta. Az első beadvány arra irányult, hogy Valencia helyett Marrakeshig használhassák a Túraautó Bizottság (TC) ellenőrei szerint szabálytalannak minősített első és hátsó felfüggesztést.

Thomas Claas, a Ford Werke GmbH (a Ford európai ügyeket intéző német alvállalata) mérnöke azzal indokolta a kérést, hogy a komplett futómű áttervezése hosszú időt vesz igénybe. Emellett biztosították a Túraautó Bizottságot, hogy folyamatosan zajlik a tervezői munka, és amennyiben az FIA technikai részlege jóváhagyja őket, akkor egyes elemek, például az új segédvázak már Valenciára készen lesznek. 

A TC két feltétellel fogadta el a Ford beadványát: ez egyik, hogy továbbra is érvényben marad +30 kilós ballaszt, a másik, hogy Marrakesh után több engedményt már nem igényelhetnek ebben a kérdésben.

A Ford másik kérvénye arra irányult, hogy a Focus kedvezőtlen aerodinamikai adottságai miatt a TC engedélyezze a teljesen sima padlólap alkalmazását (ezt korábban a Lada is kérte). Az FIA ezt csak részlegesen engedélyezte, a sima padlólap kizárólag az első tengely középvonalától a hátsó tengely középvonaláig tarthat. Ami az ezen kívül eső területet illeti, arra csak akkor ad engedélyt a bizottság, ha a Ford igazolni tudja, hogy erre is szükség van.

A Zengő Motorsport, a Proteam Racing, a ROAL Motorsport és a Wiechers Sport beadványait módosítás nélkül elfogadta a TC. A négy BMW-s csapat arra kért engedélyt, hogy a 320 TC oldalüvegeit és hátsó szélvédőjét műanyagra cserélhessék. Az indoklás szerint a BMW-k nagy részével vagy már Monzában sem tudtak lemenni a 1160 kilós minimumsúlyig, vagy éppen a határon voltak, és amennyiben úgy alakulna, hogy a ballasztrendszer súlycsökkentést engedélyezne a német márkának, még komolyabb hátrány érné őket.

Végezetül egy ETCC-s hír: újabb kupás Leónnal gazdagodhat a mezőny, miután a spanyol PCR Sport is leadta nevezését a hátralévő fordulókra.

Címkék: bmw ford

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása