WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Pluszsúlyok - Marrakesh 2012

2012.04.07. 14:25 Lanti_WTCC

Véget ér a "könnyű" élet a privát csapatok számára. A szó szoros értelmében, hiszen Marrakeshtől életbe lép a ballasztrendszer, egyszersmind megszűnik az eddigi állapot, melyben a Chevyk negyven kilót vittek, a többiek pedig minimumsúlyon futottak.

Az előbbi mondat persze csak részben igaz, hiszen a Chevrolet Cruze-ok továbbra is a maximális ballaszttal, azaz plusz negyven kilóval mennek majd, az ő köridőátlaguk volt ugyanis a legkedvezőbb az első két forduló során. Akit érdekel, az átlagot a következő köridőkből számolják:

- Egy típus két leggyorsabb autójának legjobb köre az időmérő edzésekről.
- Egy típus két leggyorsabb autójának két legjobb köre külön-külön minden egyes futamról.

A legjobb átlagidővel rendelkező márka a referencia, övé a maximális ballaszt, azaz a plusz negyven kiló. A többiek, attól függően, hogy mennyivel maradnak el az említett átlagidőtől kevesebb pluszsúlyt, sőt adott esetben súlycsökkentést kapnak.

A marokkói versenyre a BMW 320 TC húsz kilós ballasztot kapott, felére csökken tehát a súlykülönbség Norbiék és a Chevyk között. Tarquiniék még rosszabbul jártak, ők harminc kilót kapnak, azaz egy súlycsoportba kerülnek a BMW-kkel. A Ford Focus és a dízel SEAT húsz kilóval a gyári minimumsúly alá mehet.

Íme a Marrakeshre érvényes súlytáblázat:

Típus
Pluszsúly
Gyári minimumsúly
Marrakesh minimumsúly
Chevrolet Cruze 1.6 T
+ 40 kg
1160 kg
1200 kg
BMW 320 TC
+ 20 kg
1160 kg
1180 kg
SUNRED SR Leon 1.6 T
+/- 0 kg
1150 kg
1170 kg*
Ford Focus S2000 TC
- 20 kg
1150 kg
1160 kg**
SEAT León WTCC
+ 30 kg
1150 kg
1180 kg
SEAT León TDi 2.0 - 20 kg 1150 kg 1130 kg


* Érdekes fejlemény állt elő a SUNRED Leónok kapcsán. Az autók nemzeti homologizációval futnak a WTCC-ben, ami engedélyezett, bizonyos megkötésekkel. Az egyik, hogy ezek a technikák elméletileg nem szerezhetnek pontot a bajnokságban, és folyamatosan plusz húsz kilós büntetősúlyt kell vinniük, amire rájön még a ballaszt. Kérdés, ezek után kinek éri meg a SUNRED 1.6 turbó motort használni, illetve, hogy erről eddig miért nem esett szó. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

** A Ford továbbra is megkapja a harminc kilós büntetősúlyt a szabálytalan futómű miatt. Marrakesh az utolsó forduló, ahol érvényes az FIA engedélye, a Slovakiaringre már szabályos felfüggesztéssel kell érkezniük.

 

Címkék: ballaszt

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása