Egy év kihagyás után, újra feldübörögtek a versenylovak marrákes utcáin. Tudtuk, számítottunk rá, hogy nehéz lesz itt a hátsókerekes autónak, de bíztunk a jobb eredményben. Michelisz egy 12. és egy 13. helyezést tudhat magáénak a két szabadedzésen.
A csapat tegnap délután megbeszélte a mai stratégiát, de azért érezhető volt egy egészséges feszültség az első szabadedzés előtt, egészen addig, amíg a mérnök bele nem szólt a rádióba:
- Paplan le! Kocsi le! – és ezzel elkezdődött a 30 perces szabadedzés.
A pálya nagyon porosnak tűnt, de Norbi nem panaszkodott a tapadásra. ROAL-os BMW-k és az STR SEAT-jai egy kör megtétele után már jöttek is be a boxba, várva a tiszta lehetőségre, nem akartak edzeni a különböző bolyokba.
Norbi belső kamerájának képén keresztül tapasztalhattuk meg a versenyautó sebességet, a betonfal közelségét, és felszisszentünk, mikor kicsúszott Huff, Coronel, O’Young vagy MacDowall, aki a jó reflexeinek köszönhetően nem csapódott neki a falnak.
Michelisz az edzés felénél bejött a boxba, a középső szektorban kicsit sok a hátránya. Pilóta és mérnöke egyeztettek, Bári Gergely meghozta gyorsan a döntést, a fiúk pedig még gyorsabban átállították az autót az utasításnak megfelelően és a BMW 320 már robogott is tovább.
Az edzés jól sikerült, az autó beállításaival jó irányba haladtak. Engstler a legjobb BMW-s, őt kell utol érni, leelőzni.
A két menés közötti időt Norbi és a csapat a telemetria elemzésével, valamint megnézték az első edzés felvételeit. A kezdés folyamatosan csúszott, a kiírt időponthoz képest majdnem negyed órával később indult útjára a mezőny.
A korábban megbeszéltek szerint Norbi ment egy felvezető kört, de vissza is tért, hogy bizonyos adatokat a motormérnökök le tudjanak szedni az autó számítógépéről. A hőség egyre nagyobb, a pilótáknak nagyon oda kell figyelniük, mert a baj könnyen bekövetkezhet. D’Aste a gumifalba csapódott, Ng a lehető legrosszabb helyen pördült és állt meg, de szerencsére éppen nem járt arra senki, hogy oldalba verje.
Sokan küszködnek az autók beállításával, többen vannak bent, mint kint. O’Young autója kissé lángra kap, Dudukalo úgy tűnik, defekttel küszködik – ám Zengő Zoli szakértő szeme inkább azt mondja, eltört a gátlója. Végül piros zászló szakította meg a második edzést, ugyanis a hazaiak kedvence műszaki problémákkal küzdött és 5 km/h sebességgel vánszorgott a hátsó célegyenesben.
A gyári Chevyk nem hagyták annyiban a reggeli fiaskót, és bejöttek az első három helyre Menu, Muller, Huff sorrendben, de nyomukban volt a nagy öreg Tarquini és az ifjú Pepe Oriola a saját SEAT-jaikkal.
„A tegnapi időkiesést és az ebből fakadó hátrányunkat sikerült ma délelőtt valamennyire ledolgoznunk. Van még lehetőségünk és időnk a fejlődésre, és azt is várom magunktól, hogy az időmérőn a legjobb BMW-sek között legyünk - az időkből az látszik, hogy Franz Engstler vagy D’Aste lehet a legjobb közülünk.
A második edzésen végig szenvedtem az autóval. Éreztem belülről is, hogy szinte mindenki gyorsabb volt nálam, aki ott volt a közelemben. Hát nem tudom…. ha az időmérőig nem történik velünk valami csoda, akkor nagyon nehéz lesz bekerülni a legjobb 12 közé, aki továbbjut a Q2-be. De most remélem, hogy a Gergőnek van még valami ötlete, mert nekem már nem igazán maradt . Bizakodó vagyok, de a mostani teljesítményünk nem elég ahhoz, hogy tovább jussunk, de reménykedem. Nagyon szoros a mezőny, nehéz lesz a Q2-be kerülni. Tudom, tudjuk, nehéz dolgunk lesz, de azt is tudom, egy jó körrel ez sikerülhet.”
Utolsó kommentek