Ebben a bejegyzésben a kisebb csapatok nyilatkozatait és beszámolóit gyűjtjük össze, ezúttal a marrakeshi hétvégéről.
Franz Engstler:
Engstler papa Afrikában is hozta a tőle megszokott színvonalat, a második versenyen pedig akár a dobogó is meglehetett volna... Ha nincsenek a Chevyk. De voltak, és különösön Yvan Muller tett be az öregnek, mikor bebújt mellé, és jókorát lökött rajta.
"Figyelembe véve a tényt, hogy (Yvan) már Franz mellett volt, teljesen szükségtelen volt (a lökés). Onnantól kezdve csak szenvedünk a pályán. Mindenki látta, mekkora fölényben voltak. Franz kétszer is beszólt a rádión, és azt mondta: 'úgy mennek el, mint a gyorsvonat". Műszaki szempontból egy jó hétvégét zártunk, a srácok mindent beleadtak, és nem hibáztak. A túlerővel szemben viszont nem volt esélyünk. Kicsit bosszantó, hogy az ember keményen dolgozik, aztán ez a vége" - összegzett Engstler csapatfőnök, Kurt Treml.
Franz bácsi is hasonlóan vélekedett a Muller féle keménykedésről: "Sajnálom, hogy meglökött, egyébként egész jó helyen is végezhettem volna, a beállítások ugyanis jól sikerültek."
Stefano D'Aste
A mezőny egyetlen egyautós csapata ismét eredményes hétvégét zárt, Stefano D'Aste a második futamon megnyerte a privát értékelést, és mindkét versenyen a top5-ben zárt.
"Ilyen jól még sosem kezdett a Wiechers. Monzában, Valenciában és most Marrakeshben is mi nyertük a privát értékelést a második futamban. Úgy tűnik egy szép ki párbájra van kilátás Oriolával. Őt mindig is az egyik legnagyobb ellenfélként tartottuk számon, Franz Engstler és Michelisz Norbert mellett. Ők négyen tűnnek esélyesnek most." - nyilatkozta Dominik Greiner csapatmenedzser.
Tiago Monteiro
Saját elmondása szerint 10 km/h hiányzott a végsebességből ahhoz, hogy a portugál versenyképes lehessen. Márpedig Marrakeshben kulcsfontosságú a tempó, hiszen rengeteg a hosszú egyenes. Monteiro az első versenyen kiesett, a másodikon pedig az első sorból rajtolva kilencedik lett.
"Legalább sikerült pontot szereznünk, bár az eredmény nem tükrözi a csapat tényleges erejét. A fiúk nagyszerűen dolgoztak, köszönet érte nekik. Kicsit fejlesztettünk a motoron, de még mindig gyönge, esélyünk sincs versenybe szállni az ellenfelekkel. Egyszerűen kevés a végsebességünk. Természetesen bízom benne, hogy lesznek jobb eredményeink is, de a többiek nagyon megnehezítik az életem. Egyébként jó futamok voltak, és ez a kevés pont is számít. Továbbra is legjobbunkat próbáljuk nyújtani, és amíg nem érkezik meg az új motor, megpróbálunk küzdeni a pontokért."
Gabriele Tarquini
A 2009-es világbajnok legszívesebben elfelejtené a marrakeshi hétvégét, mert bár a Lukoil Racing SEAT-ja ismét versenyképes volt, egyetlen pontot sem szerzett. Tarquini autóját a Q2 utáni súlylemérésen túl könnyűnek találták, ezért az összes időmérős körét törölték, és a mezőny végére sorolták. Később mégis a tizenkettedik helyről indulhatott a futamokon. Hogy miért, azt az érintett meséli el.
"Vasárnap írtunk egy levelet, amiben mindent elmagyaráztunk. Az autó a Q2 végén tényleg könnyebb volt, nagyjából 10 kilóval. A probléma a következő: a Q1-ben egyszer már kiintettek lemérésre, aztán simán továbbengedtek. Ha valami gond lett volna, szólniuk kellett volna, de nem ez történt. A Q2-ben 13-14 kiló üzemanyagot használtunk el, és a kocsit végül könnyűnek találták. A múltban ilyen esetekben csak a Q2-s köröket törölték, mint például Coronelnél 2009-ben Valenciában. A végső döntés szerintem fair volt. Mi hibáztunk! A tempóm egyébként még mindig nem elég, nincs esélyem a győzelemre, ezért a pontszerzés a célom" - magyarázta Tarquini.
gazdinf 2012.04.19. 18:09:07
A Müller-Engstler ütközéssel kapcsolatban csak azon csodálkozom, hogy Engstlert nem büntették meg. A korábbi tapasztalatok alapján meg kellett volna.
f1mate2 2012.04.19. 18:54:14
Világoszöld 2012.04.19. 19:31:51
argu fisto 2012.04.20. 13:41:09