A SUNRED Motorsport idén három versenyzőt indít a WTCC-ben (Fernando Monjét most nem számítjuk ide, mert még nem tudni, pontosan hány versenyen áll rajthoz). Egyedül Pepe Oriola kapta meg eddig az új SEAT motort, Tiago Monteiro és Andrea Barlesi pedig váltógazdálkodást folytat. Monzában a 2.0 literes dízel motort használták, Valenciában és Marrakeshben pedig a SUNRED 1.6 turbóját.
A spanyolországi fordulóra 20 kilós pluszsúlyt kaptak, mivel a szezon közben váltottak modellt (a SUNRED motoros autó hivatalosan más típusnak számít), de ez csak Valenciára vonatkozott. Marrakeshben mégis ott virított a +20 kg a SUNRED Leónok neve mellett, ám ez már egy másik húsz kiló volt.
A SUNRED autók ugyanis tavaly nemzeti homológizációt kaptak, így a csapatnak külön kérvényt kellett benyújtani az FIA-hoz, hogy a 2012-es szezonban is indulhassanak. A nemzetközi szövetség pedig úgy döntött, erre csak úgy ad engedélyt, hogy a SUNRED Leónok valamennyi versenyen 20 kilós pluszsúllyal futnak majd, ami független a ballasztrendszer által megállapított súlytól. A döntéssel tehát gyakorlatilag 1150-ről 1170-re nőtt a típus gyári minimumsúlya.
Az első kérdés, hogy ezek után megéri-e a SUNRED-nek a saját motor használata? Ha csak Marrakeshből indulunk ki, akkor igen, hiszen a SUNRED-ek a +20 kiló ellenére is gyorsabbak voltak, mint az egyetlen TDi motoros SEAT.
Utolsó kommentek