WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Új pályák jövőre?

2012.05.07. 23:40 Lanti_WTCC

Lassan féltávhoz ér a 2012-es WTCC szezon, Marcello Lotti pedig a háttérben már ezerrel tárgyal a következő év lehetséges helyszíneiről. Jelen állás szerint két új ország is bekerülhet a vérkeringésbe, India, a tavaly debütáló forma-1-es pályával, és Oroszország az épülőfélben lévő moszkvai melletti létesítménnyel.

A WTCC évek óta szeretne eljutni Oroszországba, ami egyre nagyobb piacot jelent a nagy autógyáraknak. A moszkvai pálya hamarosan felépül, és F1-es licenszet kap majd. Ráadásul a Lukoil egyre nagyobb szerepet vállal a világbajnokságon, a Lada pedig valószínűleg gyári csapatot indít jövőre, elég sokan érdekeltek tehát egy oroszországi verseny megrendezésében.

Emellett Marcello Lotti az indiai Buddh International Circuit-tel is tárgyal, ott szeretné ugyanis tartani a 2013-as idénynyitót.

"Remélem, hogy sikerül megállapodnunk Indiával, hogy ott legyen az első forduló. Még semmi sem dőlt el, nyitottak a tárgyalások. Őket is érdekli a dolog, és bennünket is. De érdeklődve figyeljük a Moscow Raceway homologizációját is, mivel ez az egyetlen reális helyszín számunkra Oroszországban. Ha jól tudom, júniusban lesz egy ellenőrzés, és ha megkapják a homologizációt, akkor jövőre megpróbálunk eljutni oda" - mondta Lotti.

Idén két új helyszín került be a naptárba, Sonoma (Egyesült Államok), és Ausztria, egy pedig visszatért (Marrakesh). Emiatt két legendás helyszín, Anglia és Németország is elvesztette versenyét. (Bár a németek állítólag ezt annyira nem sajnálják. Beszélgettem a német Eurosport kommentátorával, és azt mondta, Németországban csak a Forma-1 és a DTM érdekli az embereket). Argentína helyére pedig az utolsó pillanatban került be a Szlovákiaring.

"Szlovákiát az utolsó pillanatban választottuk ki, mégis 41 ezer néző látogatott ki a hétvége során, teltház volt. Az ország elnöke is a helyszínen nézte a versenyt. Miért ne tartanánk meg őket a naptárban. Közel vannak Magyarországhoz, logisztikailag tiszta sor a csapatok számára is. Szükségünk van ilyen versenyekre, sok nézővel, és komoly kormányzati támogatással" - folytatta Lotti.

Ezekből a mondatokból erősen érezhető, hogy a Hungaroring helye igencsak stabil. :) De akkor kinek a helyét veheti át Moszkva és India? A távol keleti országok, Kína, Japán és Makaó pozíciója betonbiztos, Sonoma három évre írt alá, és Brazília is közel áll a hosszabbításhoz. A jelenlegi helyszínek közül a Szlovákiaring és Portugália a bizonytalan pont. Közben Lotti ismét felvetette, hogy 2013-ban akár 14 fordulós is lehetne a WTCC.

Címkék: naptár

13 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toto92 2012.05.07. 23:54:44

Remélem nem az lesz, hogy Indiában lesz a szezonnyitó, amit egy hónapos hazahajókázás követ majd...

megeszlek 2012.05.08. 01:56:22

Jó lenne jövőre még egy pár futamon izgulni a srácokért, remélem akkor ez már nem fog anyagilag gondot okozni Zoliéknak.
(Egyébként Oriola kocsiján hogyhogy ott virít a 6x6 taxi reklám?)

Marakesh szerintem nem hiányozna túl sok embernek, csak gondolom fontos, hogy Afrikában is legyen 1 futam. Kíváncsian várom, hogy a Salzburgring helyét is bebiztosítjuk e 2 hét múlva :)

Slaf 2012.05.08. 02:57:21

@megeszlek: Nem csak oriola autóján volt látható a reklámjuk. Az ok egyszerű. A Magyar futam egyik támogatója volt a 6x6. Ezért rakták rá a Chevik tetejére futam előtt a dobozt.

Slaf 2012.05.08. 02:58:12

Team AON-nál a Hátsó kerék előtt pl

gazdinf 2012.05.08. 08:19:31

remélem, hogy azokat az ócska pályákat fogják hanyagolni, ahol nem lehet előzni, nincs bukótér és felkészületlenek a technikai mentők

Negrogo 2012.05.08. 09:30:29

Mondjuk a szlovak verszenyen megkockaztatom, h a 40k fele magyar volt. Bar a mi elso futamunkon tavaly majd 2x ennyien voltak es annak ellenre, h a mostani nem volt ingyen remek, h ~50 ezren voltak kint velem egyutt:) Biztos, h jovore is megyek...

Szotyi3 2012.05.08. 10:18:19

Marrakesh ha jól emlékszem aláírt szezon előtt 3-4 évre, szóval nekik lesz helyük, viszont Curitiba nem sajnálnám ha (megint) kimaradna.

bence_wtcc 2012.05.08. 10:40:11

Miert nem lehet pluszba betenni ? Es akkor nem kellene masikat kivenni.

Gondolom talan a koltsegek miatt?

Negrogo 2012.05.08. 11:16:56

+1 palya szerintem is jo lenne. De nem feltetlen ujra gondolok hanem regi ujra.

2012.05.08. 12:07:13

Csak Indiát ne! Akkor inkább a Közel-kelet vagy Észak-Európa.

"Az ország elnöke is a helyszínen nézte a versenyt."
Naná hogy, Gasparovic maga is autóversenyző, szokott Seat Leonnal indulni hegyi felfutókon. Az hogy ő kint volt az olyannyira magától értetődő, mint hogy OV kint van a Fradi meccseken.

dr. v.b.1990 2012.05.08. 13:25:29

Lassan itt is annyi verseny lesz mint az F1-ben :)

jardo 2012.05.08. 17:57:48

Több témában is szeretnék hozzászólni:

Ha már a mostani felhozatalból ki kell hagyni valamit, akkor én (Marokkó mellett) Suzukára szavaznék. Pontosabban mondva Suzuka East-re. Tavaly bebizonyosodott, hogy azon a vonalvezetésen nem lehet előzni. Akkor inkább használják az egész pályát (aminek egyébként örülnék), de annak, hogy a rövidített vonalvezetésen mennek, semmi értelme.

Az Infineon Raceway-nek (Sonoma) én viszont örülök, jól modellezett szimulátorban volt szerencsém menni azon a pályán és a terepviszonyok (emelkedők, lejtők, jó kanyarok) alapján izgalmas kis futamra van kilátás, remélem, a valóság is ezt igazolja majd. :)

Összességében egyébként szerintem pár futammal lehetne még bővíteni a naptárat, de csak úgy, hogy ha ezt racionalizálják is, tehát nem össze-vissza kell repkedni a világban, hanem valamilyen logika szerint jönnek sorba a versenyek.

A tengerentúli szezonrajt szerintem nem jó ötlet, mert ez a csapatoknak elég sok problémát okoz logisztikailag, ha jól tudom, idén éppen emiatt tették az első versenyt Európába, Monzába.

Firebreather 2012.05.10. 10:32:46

szerintem meg inkább azt kellene nézni, hol lehet több néző..Pl Monzában csak lézengtek az emberek, akkor oda minek verseny? Én pl simán el tudnám képzelni Zandvoortban a mezőnyt, már csak Coronel miatt is, gondolom, miatta azért ott is lennének nézők. Az angol futam is visszakerülheten, főleg, hogy most két Ford is dübörög a mezőnyben, brit srácokkal. Oroszország jó ötletnek tűnik. Ezeket az ázsiai pályákat meg...tudom,hogy pénz meg piac, de én szívem szerint hanyagolnám őket.
süti beállítások módosítása