Az RCM Motorsport immár hivatalosan is közölte, hogy a Peugeot 407 visszatérő motorhibái miatt nem utaznak el az ETCC salzburgringi fordulójára, így Tim Gábor kénytelen lesz kihagyni a bajnokság harmadik állomását. Ez azt jelenti, hogy egy magyar egység, Gáspár Csaba és az XFX Unicorse Alfa Romeo 156-osa képviseli majd a magyar színeket Ausztriában.
Aki esetlen nem tudná, az RCM Motorsport az ősszel vette át a Peugeot 407 felkészítését, a cél pedig az ETCC-n való minél jobb szereplés lett volna. A csapat a tél során teljesen újjáépítette az autót, a motor felújítását pedig a kocsit gyártó dán Alternative Engineeringre bízta. Ennek ellenére Monzában kettő, a Szlovákiaringen pedig további egy motor adta meg magát rövid idő után. Tim Gábor alig hét versenykört tudott teljesíteni.
A csapat az azóta eltelt időszakban Dániában tárgyalt az autó építőjével, az Alternative Engineering pedig 100%-ig magára vállalta a felelősséget. Még egy utolsó esélyt kértek, hogy bebizonyítsák, az autó versenyképes. Az új megállapodás alapján a dánok saját költségen ismét felújítják a Peugeot motorját. Ezt követően június elején rendeznek egy tesztet a Szlovákiaringen, ahol az AE motorokért felelős mérnöke is jelen lesz, és ami szintén az ő költségükön zajlik majd.
A csapatnak arra az esetre is van forgatókönyve, ha ezután sem működne a motor, de ezt most inkább hagyjuk, legyünk egy picit optimisták, és tegyük fel, hogy a teszt után végre gond nélkül fut majd a Peugeot. Ebben az esetben az RCM Motorsportnak és Tim Gábornak komoly tervei vannak az év hátralévő részére, hiszen szeretnének a lehető legtöbb versenyen elindulni. A tervek szerint beneveznek a Közép-Kelet Európai Zóna kupa hátralévő állomásaira, sőt néhány ADAC Procar (német bajnokság, amely az S2000-es szabályrendszerre épül) futam is szóba jöhet.
Egy szó mint száz, bár a csapatot és Tim Gábort is megviselte az eddigi tortúra, továbbra is elkötelezettek amellett, hogy nemzetközi szinten érjenek el eredményeket.
Utolsó kommentek