Michelisz Norbi eredményes hétvégét zárt a Salzburgringen, hiszen mindkét futamon pontot szerzett, mindkétszer harmadik lett a privát értékelésben, és megőrizte helyét az összetettben, valamint a Yokohama kupában is. Mindezt ráadásul úgy, hogy nagyon nem jött össze az időmérő, és csak a 15. helyről startolhatott. Ezt figyelembe véve inkább azt írnám, hogy kifejezetten jó versenyei voltak, és többet hozott ki a hétvégéből, mint ami szombat este benne volt.
"Alapvetően jól éreztem magam mindkét futam alatt, ugyanis az autó nagyon jól működött. Tudtam, hogy a 15. helyről csak az lehet a célunk, hogy mindkét futamon célba érjünk, ugyanis a privát értékelésben nem veszíthetünk egyetlen pontot sem. Szerencsére ez sikerült is, a második futamon megszerzett 5. hely pedig tényleg több volt mint amire számíthattunk" - mesélte Norbi, miután végre egy jót alhatott a saját ágyában.
A gyorsaság mellett még egy fontos dolgot kell kiemelni: Norbi megbízhatóan versenyzett. Miközben a két futam során szinte mindenki rontott legalább egyszer, Ő komolyabb hiba nélkül ment végig. Persze a második versenyen sokat segített neki az elsőkerekes autókat sújtó defekthullám is. Kíváncsiak voltunk, Ő hogy látta a dolgot.
"A hétvége előtt már volt szó arról, hogy ezen a pályán a bal első abroncs igénybevétele rendkívül nagy lesz, így engem nem ért teljesen váratlanul a dolog. Ami meglepő volt, az inkább a defektek nagy száma, valamint az, hogy csak a második futamon fordultak elő. Mivel a múltban volt már példa ilyesmire, így mindenki saját kezében volt a döntés, hogy inkább tempóra, vagy biztos célba érkezésre összpontosít. A néha közel 7 fokos kerékdőlésnek és a túl alacsony guminyomásnak most ez volt az ára az fronthajtású autóknál."
Nem akarok nagyon belemenni a műszaki részletekbe, de legyen elég annyi, hogy a hét fokos kerékdőlés már a versenypályán is igen agresszív beállításnak számít. Viszont inkább nézzünk előre, hiszen Portimao következik, egy pálya, ami kedves emlékeket hordoz Norbi számára.
"Portimao az egyik legélvezetesebb vonalvezetésű pálya, így nagyon szeretem. 2010-ben vezettem ott először futamot a WTCC-ben, sajnos akkor műszaki hiba miatt nem jött össze a nagy dobás, de mivel a pálya leginkább a Slovakiaringre hasonlít, így remélem, hogy ez idén változik és képesek leszünk tempóból ott lenni a mezőny elejében."
Mindenki emlékszik mi volt a Szlovákiaringen... Pole, vezetés... A többit leszámítva ezt Portugáliában is elfogadnánk.
Utolsó kommentek