Talán sokan vannak a Túraautó Hírblog olvasói között is, akik szeretik a Jóbarátok sorozatot, és emlékeznek még a címben említett részre. Valami hasonlót éltünk át az elmúlt egy évben a SEAT dízel motorjával is. Tavaly egyszer már elbúcsúztattuk a gázolaj nyelőt, amikor Alekszej Dudukalo a nyáron utolsóként váltott a SUNRED 1.6 turbós motorjára.
Aztán idén mégis feltámadt a TDi, a SEAT ugyanis nem tudta összes csapatát egyből ellátni a új motorral, így Monzában mindenki a dízelt használta, Tom Boardman pedig azóta is azzal megy. Most újra búcsúztatásra készülünk, hiszen az angol Portugáliában már az 1.6 turbós SEAT-t indul. Számára ezzel gyakorlatilag újraindul a szezon.
"Elég bosszantóan alakult a szezon első fele, az autóm sokkal lassabb volt, mint a többieké. De most már itt az idő, hogy előre nézzünk. Komoly lehetőségek rejlenek a SEAT 1.6 turbómotorjában. Ha sikerül rendszeren ott lennem a pontszerzők között, akkor gyorsan előrejöhetek a privát bajnokságban is" - mondta Boardman.
Aztán, hogy a sokak által gyűlölt TDi tényleg végleg eltűnik-e a WTCC-ből, azt ma még nem merném biztosra mondani. :)
Adam31 2012.05.24. 12:36:37
ODIV 2012.05.24. 13:06:24
Inkább csak kiegyenlítettebb lett benzines technikai hátránya.
Szerintem lehetne jövője a dízelnek is még, de csak úgy, ha eltérő lökettérfogatot, vagy eltérő szűkítőméretet határoznának meg.
Az, hogy a szívó benzinesek ellen megengedték a turbódízel használatát azonos lökettérfogat mellett, agyament ötlet volt. Ezzel lényegében megpecsételték a megoldás jövőbeni lehetőségét.
Pedig az utcai használatban is virágkorát éli a dízel, ésszerű technikai szabályokkal működhetne a WTCC-ben is.
Adam31 2012.05.24. 14:39:08