WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Nana kétszer hal meg

2012.05.24. 12:05 Lanti_WTCC

Talán sokan vannak a Túraautó Hírblog olvasói között is, akik szeretik a Jóbarátok sorozatot, és emlékeznek még a címben említett részre. Valami hasonlót éltünk át az elmúlt egy évben a SEAT dízel motorjával is. Tavaly egyszer már elbúcsúztattuk a gázolaj nyelőt, amikor Alekszej Dudukalo a nyáron utolsóként váltott a SUNRED 1.6 turbós motorjára.

Aztán idén mégis feltámadt a TDi, a SEAT ugyanis nem tudta összes csapatát egyből ellátni a új motorral, így Monzában mindenki a dízelt használta, Tom Boardman pedig azóta is azzal megy. Most újra búcsúztatásra készülünk, hiszen az angol Portugáliában már az 1.6 turbós SEAT-t indul. Számára ezzel gyakorlatilag újraindul a szezon.

"Elég bosszantóan alakult a szezon első fele, az autóm sokkal lassabb volt, mint a többieké. De most már itt az idő, hogy előre nézzünk. Komoly lehetőségek rejlenek a SEAT 1.6 turbómotorjában. Ha sikerül rendszeren ott lennem a pontszerzők között, akkor gyorsan előrejöhetek a privát bajnokságban is" - mondta Boardman.

Aztán, hogy a sokak által gyűlölt TDi tényleg végleg eltűnik-e a WTCC-ből, azt ma még nem merném biztosra mondani. :)

Címkék: seat boardman

3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adam31 2012.05.24. 12:36:37

Azért ez milyen érdekes... A TDI-k, anno, mikor bejöttek kb. agyonvertek mindenkit, most meg egy elavult, használhatatlan vastömeg :) Ilyen az autóipar. :)

ODIV 2012.05.24. 13:06:24

@Adam31: Nyilván mivel azóta a benzinmotorra is turbót szereltek, és hasonlóan nyomatékos lett, mint a dízel, magasabb teljesítménnyel párosítva.
Inkább csak kiegyenlítettebb lett benzines technikai hátránya.

Szerintem lehetne jövője a dízelnek is még, de csak úgy, ha eltérő lökettérfogatot, vagy eltérő szűkítőméretet határoznának meg.

Az, hogy a szívó benzinesek ellen megengedték a turbódízel használatát azonos lökettérfogat mellett, agyament ötlet volt. Ezzel lényegében megpecsételték a megoldás jövőbeni lehetőségét.
Pedig az utcai használatban is virágkorát éli a dízel, ésszerű technikai szabályokkal működhetne a WTCC-ben is.

Adam31 2012.05.24. 14:39:08

Jah, igen, akkor szívók voltak, ez ki is ment a fejemből :) Én a benzinre szavazok, ha autóverseny, ha utca. Abból is a szívóbenzinre. Kevesebb hibalehetőség, kiforrott technika.
süti beállítások módosítása