Most két versenyzőről lesz szó, egyiküket mindenki jól ismeri, hiszen tavaly ment is a WTCC-ben, sőt majdnem futamot is nyert. A másik pedig antidemokratikus és korrupt mivoltomat hirdeti, hiszen semmi köze a túraautó világbajnoksághoz, viszont az egyik kedvenc versenyzőm, így ha jó hírt hallok róla, beindul a feltételes reflex, csorog a nyálam, mint Pavlov kutyájának, és megírom. :)
Az elsőt eddigre már gondolom mindenki kitalálta, Colin Turkingtonról van szó, aki tavaly hat WTCC versenyen szerepelt a Wiechers és a WSR csapat színeiben egy 1.6 turbós BMW-vel. Sanghajban, a Tianma pályán pedig második lett úgy, hogy szorongatta a végül győztes Alain Menut.
Azóta viszont nem sokat hallottunk az északír pilótáról, elsősorban azért, mert nem versenyzett. Sajnos most sem arról számolhatunk be, hogy kapott egy ülést valamelyik bajnokságban, csupán egy tesztlehetőségről van szó.
A BTCC-ben idéntől kötelező a 2.0 literes turbós úgynevezett NGTC motor használata, a BMW-vel versenyző eBay Motors West Surrey Racing (WSR) pedig felkérte Turkingtont, hogy segítsen nekik az autó és a motor összehangolásában.
"Colin volt számunkra a kézenfekvő választás. Tisztán a kasztni és a beállítások fejlesztéséről van szó. Neki is jó lesz, hogy kicsit lerázhatja magáról a rozsdát, mi pedig várjuk a meglátásait. A WTCC-ben már versenyzett az 1.6 turbós motorral, a BTCC-ben használt 2.0 literes turbót viszont még nem ismeri. 2012-ben mi is turbót szereltünk a BMW motorra, és ez egy hosszú tanulási folyamat. Lehet, hogy nyertünk Brands Hatchben, de sokkal jobban meg kell ismernünk a gumik viselkedését. A versenyek végére általában elfogy a szufla, úgyhogy Silverstone-ban sokféle eltérő beállítást ki fogunk próbálni, aztán meglátjuk mi történik" - nyilatkozta Dick Bennett, a WSR csapatfőnöke.
Eközben Svédország egyik legnagyobb autós ígérete újra ébredezni kezd, Alx Danielsson 31 évesen úgy döntött, megpróbálja ismét felépíteni zsákutcába került pályafutását. Ennek első lépése, hogy június 2-án Anderstorpban rajthoz áll az új TTA bajnokságban. Danielsson a Brovallen Design egyik Citroen C5-ösét vezeti majd, és az egész évre szerződött Mark Millert helyettesíti, aki erre az egy fordulóra nem tud elutazni.
"Jó érzés lesz visszatérni egy komoly bajnokságba. Újra a saját pályafutásom felfuttatására koncentrálok, és ehhez jó lehetőség ez a TTA-s kiruccanás. Persze nem vagyok még tökéletes formában, sem fizikálisan sem mentálisan. Szerintem gyorsan ráérzek majd a TTA-s autó lényegére, viszont kemény ellenfeleim lesznek, akik sok-sok tesztnapon és egy versenyen is túl vannak már. Ha a legjobb csapattársamhoz közel leszek, az nekem teljesen megfelelő" - mondta Danielsson, aki 2013-ban már az összes futamon ott szeretne lenni.
A svéd pilóta 2000-ben megnyerte hazája Forma Ford bajnokságát, 2006-ban pedig a Renault Világsorozat (World Series by Renault) bajnoka lett. (Bármennyire is furcsa, ez nagy segítség számára a TTA-ban, hiszen az autó hátsó szekciója és a motor a WSR kocsiból származik. Vivát túraautó.) Ezt követően viszont eltűnt a motorsport élvonalából, saját csapatott alakított, és elsősorban annak irányításával foglalkozott. Tavaly rajthoz áll néhány futamon az STCC-ben egy SEAT Leónnal, idén viszont úgy döntött, becsukja a Danielsson Motorsport kapuit, és újra saját pályafutására összpontosít. Sok sikert, Alx!
GabeDEN 2012.05.24. 12:51:12