WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

A szabályok (amiket úúgy szeretünk)

2011.08.15. 14:25 Lanti_WTCC

Több helyről is érkezett kérés, hogy röviden foglaljuk össze a WTCC idei szabályrendszerét, ami néha tényleg kissé nehezen érthető. Ímhol:

Pluszsúly rendszer
Na ez az, amire a közvetítésekben azt szoktuk mondani Csuti Lacival, hogy nem magyarázzuk, fogadják el, hogy így van. Az FIA ugyanis egy annyira összetett rendszer alapján számolja ki a pluszsúlyokat, hogy néha még ők is elrontják. A lényeg, hogy azok az autók, amelyek jelentősen gyorsabbak, mint az ellenfelek, pluszsúlyt kénytelenek cipelni, hogy ezzel kiegyensúlyozottabb legyen a mezőny. A ballaszt maximális mennyisége +40kg. Adott esetben súlycsökkentésre is van lehetőség, ennek maximális értéke -20kg. Az autók közti különbséget az adott versenyt megelőző 3 forduló köridőiből számítják. Minden típus (Chevy, BMW, Volvo, Seat stb.) esetén veszik az időmérőről a két legjobb kört, és mindkét futamról a két leggyorsabb autó két legjobb körét. Ez fordulónként összesen 10 kört jelent típusonként.

Ennek veszik az átlagát, és ezeket az "átlag időket" hasonlítják össze. A legjobb "átlag idővel" rendelkező márka a referencia, neki a +40 kg jár. Akinek az "átlag ideje" 3 tizeden belül van a referenciához képest, annak a tömege nem változik. Ha 3 tizednél nagyobb a lemaradás, akkor tizedenként -10 kg súlycsökkentést kap az adott típus. Tetszik érteni?? :)

Időmérő
A két futamra az edzés két része külön-külön kvalifikál. A Q1-ben a második futam rajtsorrendje dől el, méghozzá úgy, hogy aki a 10.!!! helyet megszerzi, azé lesz a pole pozíció. A 9. indulhat a második, a 8. a harmadik helyről, és így tovább.

A Q2 kvalifikál az első futamra. Az edzés második részébe már csak a Q1 első 10 helyezettje kerül. Itt már nincs semmi hókuszpókusz, akié a legjobb idő, azé a pole. Az első futam rajtsorrendje tehát a következőképp alakul ki: az első 10 helyezett sorrendjét a Q2-eredménye adja, a 10. helytől hátrébb lévőkét (mivel ők nem indulhattak a Q2-ben) a Q1-ben elért eredményük alapján rangsorolják. Aki tehát a Q1-ben 11. lett, az (hacsak nincs büntetés) mindkét futamon a 11. helyről startol majd.

Verseny
A WTCC-ben minden hétvégén két futamot rendeznek, mindkét futam távja azonos, körülbelül 50 km. Az első verseny repülőrajttal, a második állóstarttal kezdődik. A két verseny között Parc Fermé szabály van érvényben, azaz tilos szerelni az autón, csak az adatletöltés engedélyezett. A Parc Fermét 25 perccel a második futam rajtja előtt oldják fel. Rendkívüli esetben, írásos kérvénnyel ez a szabály megszeghető.

Pontrendszer
A pontrendszer egyszerű, és könnyen áttekinthető, megegyezik a Forma-1-ben használttal. A futamgyőzelem 25 pontot, a második hely 18-at, a harmadik pedig 15-öt ér. Íme a teljes pontsor: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Mindkét futamon az első 10 helyezett kap pontokat, és mindkét versenyen azonos számú pontot osztanak. A WTCC-ben nincsenek pluszpontok, sem a pole pozícióért, sem a leggyorsabb körért.

Elsőre ennyi. Ha valakit valami még érdekel, hozzászólásban lehet kunyerálni, és megírom. :)

Címkék: szabályok

3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BaBo94 2011.08.15. 15:10:10

Versenytávhoz még annyit, hogy adott esetben - SC vagy piros zászlós fázis, illetve nem megfelelő repülőrajtos beállás (lásd: idén Oschersleben) - tetszés szerint 2-4 körrel meghosszíbítják a versenytávot, hogy a kb. 50km-ert versenykörülmények között tegyék meg.

blow 2011.08.15. 17:40:34

Szuper látni, ha egy kérés megértő fülekre (szemekre) talál! :) Az iromány teljesen korrekt, majd ide irányítom azokat, akik értetlenkednek! :)
Ami még érdekes lehet, azok a Trophy-k, különösen az Independent, ha már Norbi ott (is) versenyez. Sajnos ott még a pontozás is különbözik, ami nem túl rajongó-barát. :(
Amúgy nem értem (gyanítom nem vagyok egyedül), a tavalyi időmérő rendszert miért kellett megváltoztatni, sokkal látványosabb volt a küzdelem.

BaBo94 2011.08.15. 18:09:02

Rajongó-barát az, hiszen ott a 2003-2009-es pontrendszert használják (meg a Jay-Tennél is): 10-8-6-5-4-3-2-1.