WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Tarquini jövője - bővebben

2011.09.15. 16:44 Lanti_WTCC

Néhány napja emlegettünk egy interjút, amit Gabriele Tarquini adott a Motorsport-Total magazinnak, és amelyben a jövőjéről beszélt. Akkor csak foszlányokat tudtunk idézni, most azonban itt a teljes beszélgetés.

Gabriele, a nyári szünet alatt Svédországban szerepeltél a Volvóval. Mesélnél erről?

"Nagyszerű tapasztalatszerzési lehetőség volt számomra, kipróbálhattam egy új bajnokságot. Sajnos az eredmények nem úgy jöttek, ahogy vártuk, különösen az elején, amikor nem volt meg a kellő sebesség, mivel a motor egészen máshogy viselkedett, mint amit megszoktam. Egy szívó kétliteres motorral mentem, ami teljesen más, mint az 1,6 turbó. Maga az autó viszont egész jó, az idő előrehaladtával megszerettem. A második fordulón már az első szabadedzéstől kezdve ott volt az élmény."

Csak kapva kaptál a lehetőségen, vagy ez egy komoly együttműködés része a Volvóval?

"Inkább az előbbi. Az élvezetért csináltam, és azért, mert tetszett az ötlet, hogy kipróbáljak egy ismeretlen bajnokságot. Tavaly például a TC2000-es argentin sorozatba kóstoltam bele. Idén is hívtak, de inkább a skandináv túrát választottam. Jól éreztem magam.

El tudod képzelni, hogy a 2012-es évet a Volvónál kezd, amennyiben gyári csapatot indítanak?

"Egyértelmű, hogy ez lenne a legjobb választás számomra. Egy új gyártóról van szó, de nem ők az egyetlenek, akik szeretnének beszállni a WTCC-be jövőre. Már folynak a tárgyalások a megfelelő emberekkel, de természetesen nem nyilvánosan. Nekem az az érzésem, hogy a Volvo komoly programmal készül jövőre, és ez jót fog tenni a bajnokságnak."

Forddal és Hondával versenyző csapatok is szeretnének indulni a WTCC-ben. Másoktól is kaptál ajánlatot?

"Igen, a Donington Parkban beszéltem Capito úrral (Jost Capito a Ford Motorsport igazgatója), de az autójuk még nincs teljesen kész. Ennek ellenére a fordos vonal is érdekel."

Mekkora a valószínűsége, hogy jövőre Volvo overallban látunk majd?

"Ebben a pillanatban még nem tudom. Nincs szerződésem 2012-re, több csapattal is tárgyalok, de ha végül mégsem sikerül egy gyári istállóhoz igazolnom, akkor is lesz mögöttem támogatás. A Lukoil segítségével hiszem, hogy egy még jobb autóhoz jutok.

Beszéljük a jelenről. Hogyan látod az esélyeidet az év vége felé?

"Nehéz lesz. A motor nagyjából ugyanazt tudja, mint eddig, az autó sem lesz fiatalabb (itt elneveti magát). Ez komoly probléma. Régi fejlesztésű technikáról van szó, egyes alkatrészek könnyen eltörnek. Ha tovább szeretnének versenyezni vele, az alapoktól újjá kell építeni, új tartalék alkatrészeket kell gyártani. Egyébként az autó nem rossz, a motor például kifejezetten kellemes meglepetés volt. Jó munkát végeztek vele. Körülbelül 50 nap alatt építették, nagyjából század annyi forrásból, mint a Chevrolet, és tized annyiból, mint a BMW. Úgyhogy ez egy jó kis motor, jó a hangja, igaz kicsit füstöl. Az esztendő végéhez közeledünk, de engem nem nagyon izgat már, hogy negyedik, ötödik vagy hatodik leszek."

"Az elmúlt évek során rendszeresen a bajnoki címért harcolhattam, úgyhogy 4., 5. és 6. helyek nem sokat számítanak. Már 2012-re koncentrálok. Újra a csúcsra akarok jutni. A a jelenlegi autóval is lehetséges, ha teljesen újjáépítik, és a motoron is fejlesztenek kicsit.

Tehát a nagy küzdelem Tiago Monteiroval és Tom Coronellel egy picit sem érdekel?

"Őszintén? Nem. Persze jobb 4.-nek lenni, mint 5.-nek, de ha választhatnék egy futamgyőzelem és az összetett 4. hely között, én az előbbit választanám."

Címkék: volvo ford tarquini

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazdinf 2011.09.15. 17:42:12

az utolsó előtti bekezdésben a Sunred-ről vagy a Volvoról van szó?