Először is boldog újévet minden kedves blogolvasónak! Idei első bejegyzésünkben bemutatkozik önöknek a WTCC új szezonja, röviden összegyűjtjük, miben különbözik majd a tavalyitól.
Négy új pálya:
Ausztria (Salzburgring) és az USA (Sonoma) is bemutatkozik a VB-n. A kínai futam a Forma-1 által is használt sanghaji pályára kerül át, az argentin forduló pontos helyszínére pedig egyelőre várni kell. Közben viszont elveszítettük az angliai és a németországi versenyt, amit most nem kommentálok.
Márkák:
Marad a Chevrolet, gyári szinten, a BMW, teljesen privátként, és a SEAT, valami félgyári szerű felállásban. A spanyolok építenek úgy motort, de még nem vállalják fel teljesen a bandájukat. Érkezik a Ford, privát szinten, és két futamra a Lada is bekukkant. A Volvóról semmi hír, ami ezúttal nem jó hír.
Kötelező 1.6 turbó, csere nélkül:
A régi 2.0 literes kocsikkal maximum egy-egy futamon, vendégszereplőként lehet rajhoz állni. Az idei szezont mindenkinek egy motorral kell teljesítenie.
Gumimatek:
Egy versenyző egy hétvégén maximum 5 szett száraz gumit használhat, ebből 3 lehet új. Spórolás vagy korai baleset esetén a megmaradt szetteket átviheti a következő fordulóra.
Költöző rajtszámok:
Az ajtók oldaláról a hátrébb lévő oldalüvegre kerülnek a rajtszámok, az ajtók így reklámfelületként is értékesíthetők lesznek.
Új kvalifikációs rendszer:
Ez a legnagyobb változás. A Q1 idén már csak azon versenyzők sorsáról dönt, akik nem jutnak be a Q2-be. 2012-ben 12 pilóta jut tovább a Q1-ből. A Q2 végeredménye adja az első futam rajtsorrendjét, a második versenyen rajtrácsa pedig új jön ki, hogy a Q2 első 10 helyezettjének sorrendjét megfordítják. További újítás, hogy a Q2-ben pontokat is osztanak az első ötnek, 5-4-3-2-1 rendszerben.
Megnövelt versenytáv:
10 km-el növelték meg a WTCC futamok maximális hosszát, 50-ről 60 km-re.
Segítség a felügyelőknek:
A Forma-1 mintájára idén a WTCC-ben is bevezetik, hogy felügyelők munkáját tapasztalat túraautó versenyzők segítik. Szavazati joguk nem lesz, de tanácsokat adhatnak az egyes szituációk megítélésekor.
A három figyelmeztetéses rendszer:
Az a pilóta, aki az év során három figyelmeztetésben részesül, a harmadik után rajtbüntetést kap. Kitétel, hogy a három figyelmeztetésből kettőnek pályán történt szabálytalanságra kell vonatkoznia.
Apróbb változás a pluszsúly számításban:
Némileg egyszerűsödött számítási rendszer, de továbbra is az egyes típusok időmérőn és versenyen futott leggyorsabb körei alapján osztják a ballasztot. Továbbra is +40 kg lesz a maximum és -20 kg a minimum.
Pilótafront:
Egyelőre csak a Chevrolet hozta hivatalosan nyilvánosságra idei felállását, marad az Yvan Muller, Rob Huff, Alain Menu trió. Mivel a bajnokság Európában indul, a csapatoknak több ideje marad a télen, ezért január közepén, végén várhatók a bejelentések.
Fotó: Motorsport-Total
Utolsó kommentek