WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Bemutatkozik a 2012-es versenyév

2012.01.02. 10:17 Lanti_WTCC

Először is boldog újévet minden kedves blogolvasónak! Idei első bejegyzésünkben bemutatkozik önöknek a WTCC új szezonja, röviden összegyűjtjük, miben különbözik majd a tavalyitól.

Négy új pálya:
Ausztria (Salzburgring) és az USA (Sonoma) is bemutatkozik a VB-n. A kínai futam a Forma-1 által is használt sanghaji pályára kerül át, az argentin forduló pontos helyszínére pedig egyelőre várni kell. Közben viszont elveszítettük az angliai és a németországi versenyt, amit most nem kommentálok.

Márkák:
Marad a Chevrolet, gyári szinten, a BMW, teljesen privátként, és a SEAT, valami félgyári szerű felállásban. A spanyolok építenek úgy motort, de még nem vállalják fel teljesen a bandájukat. Érkezik a Ford, privát szinten, és két futamra a Lada is bekukkant. A Volvóról semmi hír, ami ezúttal nem jó hír.

Kötelező 1.6 turbó, csere nélkül:
A régi 2.0 literes kocsikkal maximum egy-egy futamon, vendégszereplőként lehet rajhoz állni. Az idei szezont mindenkinek egy motorral kell teljesítenie.

Gumimatek:
Egy versenyző egy hétvégén maximum 5 szett száraz gumit használhat, ebből 3 lehet új. Spórolás vagy korai baleset esetén a megmaradt szetteket átviheti a következő fordulóra.

Költöző rajtszámok:
Az ajtók oldaláról a hátrébb lévő oldalüvegre kerülnek a rajtszámok, az ajtók így reklámfelületként is értékesíthetők lesznek.

Új kvalifikációs rendszer:
Ez a legnagyobb változás. A Q1 idén már csak azon versenyzők sorsáról dönt, akik nem jutnak be a Q2-be. 2012-ben 12 pilóta jut tovább a Q1-ből. A Q2 végeredménye adja az első futam rajtsorrendjét, a második versenyen rajtrácsa pedig új jön ki, hogy a Q2 első 10 helyezettjének sorrendjét megfordítják. További újítás, hogy a Q2-ben pontokat is osztanak az első ötnek, 5-4-3-2-1 rendszerben.

Megnövelt versenytáv:
10 km-el növelték meg a WTCC futamok maximális hosszát, 50-ről 60 km-re.

Segítség a felügyelőknek:
A Forma-1 mintájára idén a WTCC-ben is bevezetik, hogy felügyelők munkáját tapasztalat túraautó versenyzők segítik. Szavazati joguk nem lesz, de tanácsokat adhatnak az egyes szituációk megítélésekor.

A három figyelmeztetéses rendszer:
Az a pilóta, aki az év során három figyelmeztetésben részesül, a harmadik után rajtbüntetést kap. Kitétel, hogy a három figyelmeztetésből kettőnek pályán történt szabálytalanságra kell vonatkoznia.

Apróbb változás a pluszsúly számításban:
Némileg egyszerűsödött számítási rendszer, de továbbra is az egyes típusok időmérőn és versenyen futott leggyorsabb körei alapján osztják a ballasztot. Továbbra is +40 kg lesz a maximum és -20 kg a minimum.

Pilótafront:
Egyelőre csak a Chevrolet hozta hivatalosan nyilvánosságra idei felállását, marad az Yvan Muller, Rob Huff, Alain Menu trió. Mivel a bajnokság Európában indul, a csapatoknak több ideje marad a télen, ezért január közepén, végén várhatók a bejelentések.

Fotó: Motorsport-Total

Címkék: szabályok

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása