WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Könnyebb BMW, súlyosabb Chevy

2012.01.21. 14:06 Lanti_WTCC

Az FIA kiadta a WTCC-ben futó típusokra vonatkozó 2012-es minimumsúly adatokat. Az egyes autók tehát nem lehetnek a megadottnál kisebb tömegűek, és erre jönnek majd a versenyhétvégék során kiosztott pluszsúlyok. Az FIA láthatóan törekedett arra, hogy amennyire csak lehet, segítsen azokon a típusokon, amelyeket egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben fejlesztenek a tél során.

Ennek megfelelően az egyetlen full-gyári kocsi, a Chevrolet Cruze 1.6T a tavalyi 1150 kilóhoz még kapott harmincat, tehát a Chevyk minimumsúlya idén 1180 kg lesz. Egyedül az amerikaiak "híznak" tavalyhoz képest, a többi típus tömege vagy csökken vagy változatlan marad. Utóbbi kategóriába tartozik a SUNRED SR León 1.6T, a Chevrolet Cruze LT (szívó 2.0-s motorral), a Chevrolet Lacetti, a SEAT León TDi, és a Volvo C30 is. Ezek mindegyike változatlan, 1150 kilós minimumsúllyal fut 2012-ben.

Kedvezményt kapott ellenben a BMW. A hátsókerekes autók tavaly alaphangon 20 kilóval voltak nehezebbek az elsőkerekes ellenfeleknél. Ezt a differenciát most lefelezték, a BMW 320TC idén 1160 kilót kell hogy nyomjon, a 2011-es 1170 helyett. A BMW 320si (szívó 2.0 literes) 5 kg kedvezményt kapott, minimumsúlya idén 1155 kg helyett az elsőkerekes autókéval megegyező, 1150 kg lesz. Egyes hírek szerint a BMW húsz kilós súlycsökkentést szeretett volna kiharcolni az 1.6 turbós változatnak, ám az FIA ezt az indítványt elutasította.

Az idén érkező úgy típusok, a Ford Focus és a SEAT León TSi (az új SEAT motoros León) minimumsúlyáról később dönt az FIA.

Változatlan marad a pluszsúly rendszer, a leggyorsabb típus tehát idén is plusz negyven kilót cipel majd. A Chevyk maximális tömege tehát 1200 kg fölé emelkedhet, és elérheti az 1220 kilót. Mivel 2012-ben némileg nő a WTCC-s futamok versenytávja, érdekes kérdés, hogy a kettő együtt (nagyobb tömeg, hosszabb verseny) milyen hatással lesz a Chevrolet-k gumikopására.

Reményeink szerint a gumikkal kíméletesebben bánó hátsókerekes BMW-k profitálhatnak a súlycsökkentésből és a versenytáv növekedéséből. Ha már nem fejlesztenek a bajorok, legalább ez kedvezzen Michelisz Norbiéknak.

Típus
Gyári minimumsúly
Chevrolet Cruze 1.6 T
1180 kg
BMW 320 TC
1160 kg
SUNRED SR Leon 1.6 T
1150 kg
Volvo C30 Drive
1150 kg
BMW 320si
1150 kg
SEAT León TDi 1150 kg
Chevrolet Cruze LT 1150 kg
Chevrolet Lacetti 1150 kg
Ford Focus Később döntenek
SEAT León TSi Később döntenek


Fotó: TouringCarTimes
U.i.: SZAVAZZATOK NORBIRA ÉS ZENGŐ ZOLIRA!!! evsportoloja.hu

Címkék: szabályok ballaszt

16 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frankie72 2012.01.21. 14:59:22

Azzal egyet értek hogy a versenyek hosszát a versenytávot növelik,de azzal hogy egyoldalúan,csak mert egy igazi gyári csapat van a mezőnyben,és valamit piszokul eltaláltak annál az 1.6-os motornál,na azzal NEM!Amíg a seat-okból volt annyi a mezőnyben,hogy kerítést lehetett volna csinálni belőlük,és még a privát csapatok seatjai is jobbak voltak mint az akkor még létező,vagy gyengélkedő gyári kocsik,na akkor évek teltek el mire külömböző ilyen-olyan csövek átmérőjének a szűkítésével,meg még egy-két dologgal próbálták"megfékezni"a seat-okat,valljuk be nem átütő sikerrel.Volt olyan pálya ahol érvényesült,volt ahol se jobb se rosszabb,és volt ahol szinte észre sem lehetett venni a megszorítást.De ez,hogy jóval nehezebbek lesznek a chevyk,és lesz olyan kocsi amelyik ezzel fordítottam még könnyebb lesz,és még megtetézik azzal hogy a versenyek hosszát is megnövelik,szerintem túl esnek a ló másik oldalára.Valamivel nem számolt az FIA.Mégpedig azzal,hogy más gyártók,csapatok,ha labdába akarnak rúgni a továbbiakban akkor nekik is kell fejlődni.Nem állok távol az igazságtól,azzal a kijelentésemmel hogy akik az előző idényben a vert seregben voltak,nem felejtettek el jó gépeket összerakni.Nagy a valószínűsége hogy már jó úton haladnak hogy,vagy valamiféle módon lekoppintsák azt amit a chevyk megtaláltak,vagy előállnak valami újjal,és az nekik fog hozni a konyhára.Lehet hogy csak egy évad,lehet hogy csak fél évad,vagy akár több évadon át.Ezek után ha ez bejön és a chevyket"lehorgonyozzák",az igen "bölcs"FIA vajon felrúgja az idénre tevezett szabályát vagy sem.Nem gondolnám hogy minden évben újabb és újabb szabálymódosításokat kéne életbe léptetni,mert úgy fog járni ez a versenyág,mint a kicsiny országunk.Benne vagyunk nyakig a sz@rban,nem győzünk újabb és újabb irányban elindulni,vélve azt hogy ez az igazi kiút,a megoldás a bajból,és már azon sem lepődünk meg hogy elindulunk egy irányban,és már jövünk is magunkkal szemben!Szerintem.

mennyi?husz! 2012.01.21. 21:37:54

Az amugy szerintem h egyaltalan engedtek a tdi seatokat anno orbitalis nagy baromsag volt. Nem azert nyertek mert annyira jok hanem mert nem volt fer, ez a motor mert szivo benyasok ellen egy turbo diesel volt ami bar ugyanannyi loero volt viszont nyomatekosabb ami x palyan nagy elony volt arrol nem beszelve, h kevesebbett is ettek igy kevesebb uzemanyagot es sulyt kellett cipelniuk.

DonVincenzo 2012.01.22. 16:56:18

@Frankie72: Maximálisan egyetértek a véleményeddel. A Forma-1-ben is ez folyik a RedBull "ellen" mióta bajnokok.
Milyen lenne már ha egy világbajnok rövidtávfutónak a kezébe adnának egy löncshúst,hogy "na ezzel fussál haver mert a többi nem bír utolérni"?

KPali 2012.01.22. 20:21:02

Ha a BMW-k sokkal jobbak lesznek a Chevyknél megkapják a hendikep plusz súlyokat, és ezzel el is szállt a kezdeti előnyük. Szorosabb versenyeket szeretnén(e)k, remélem sikerül!

nagyiWRX 2012.01.22. 21:09:40

Hát ez igy tényleg nem annyira kóser, mennyire megéri milliárdokat fejleszteni a gyártókna ha kitalálnak valami jót azt megbüntetik igy.A technikai sportba mindig is 2 oldal volt a versenyző tudása és a technika amit kap a kettő együtt nyer, külön külön szar.

nemegészenúgyvan 2012.01.22. 21:13:31

@DonVincenzo: Te komolyan gondolod, hogy az F1-ben az RB ellen dolgoznak? Szerintem inkább fordítva. Ha az RB bármilyen "újítás"-t bevetett azt a döntéshozók mindíg elfogadták, akkor is ha azok eléggé megkérdőjelezhetőek voltak. (tavalyi hajlékony szárnyak, sőt teljes orrkúp, "meleg" befújásos diffúzor - látható volt a silverstoni versenyen, hogy mennyit jelent, köszönhetik a sokat szidott Ferrarinak, hogy nem vétózták meg. Míg mások fejlesztéseit előszerettel elkaszálják. Lásd a legújabb döntést, az áálandó hasmagasságot biztosító mechanika-hidraulika. Amíg "csak" a Lotus-nak volt - akik igazából nem veszélyesek az RB-re, szabályos volt. Amint kiderült, hogy a Ferrarinak is van hírtelen betiltották. Milyen véletlen, hogy Horner a tiltó határozat előtti napon nyilatkozta, hogy az RB nem fejleszti a szóban forgó eszközt. Úgyhogy szerintem gondold át mégegyszer, hogy a FIA ki ellen dolgozik.

Frankie72 2012.01.22. 22:57:53

@mennyi?husz!: Fullra igazad van,ezt szebben,egyértelműbben nem is lehetett volna leírni,ebben hibát csak az talál aki elfogult Seat drukker.

kamikazeee 2012.01.23. 12:21:38

Szerintem mindenképp sportszerűtlen, egy típust kiemelni. Sajnos a WTCC évek óta egy nagy katyvasz. A TDi-Seatok befogadásával kezdődött az egész. És most is nagy kavarodás van. Ahelyett, hogy inkább az 1.6 turbós autók tömegét növelték volna, (hogy a 2000-es szívósoknak is legyen némi esélye) most inkább külön a típusokat boncolgatják?! Értem én, hogy Chevynek gyári támogatással túl nagy az előnye, de ez olyan mintha azt mondanák Sebastian Loeb-nek, hogy innentől csak N csoportos autóval indulhat, mert többiekhez képest túl jó. (Ezzel a lépésükkel csak azt fogják elérni, hogy a Chevrolet nem fog többet fejlesztésre költeni, sőt talán ki is fog vonulni a sorozatból, és ha el(ki) is adná a kocsiait privátoknak, ki az, aki ilymódon egy "hátrányos helyzetű" autóba üllne). Ui.: Csupán még egy észrevétel, a Volvo C30-asnak csak 3-ajtaja van, holott ezt a sorozatot 4-5 ajtós modellekre írták ki.

Dseries 2012.01.23. 13:01:16

Az FIA sosem a sporszerűséről volt híres. Meg volt a lehetőség nem rég, hogy egy volt pilóta legyen az elnök (ha jól emlékszem), de nem kellet nekik, pedig ő talán látta volna azokat a dolgokat, amiket a meleg fotelből nem lehet. Emlékezzünk csak vissza az ominózus Senna - Prost suzukai sikán balesetre. Prost rohant a kis barátjához, el is vették a világbajnoki címet Sennától, sőt megbírságolták. Persze utána a videón látottakra, miszerint Prost régebben ugyanezt megcsinálta (használta a menekülőutat menekülésre, mert ez volt a fő bűn elvileg) arra egy rohadt szót sem bírtak szólni.

mennyi?husz! 2012.01.23. 13:08:01

@kamikazeee: Anno a BMW nem veletlenul lepett le az F1- bol se mint ahogy nem veleltneul hagyta abba a WTCC -tamogatsasat is. Nem hulyek ugymond.

Tomcy 2012.01.23. 15:14:14

Szerintem meg nagyon tévednek itt páran...

Szerintetek az akkor szabályos és tök jogos dolog, hogy a bmw-t azért sulytják a mai napig plusz kg-kal mert hátsókerekes???
Mondjátok el miért!
Azért mert egy igazi versenyautó hátsókerekes vagy összkerekes?
Ki a bánat tartott a fejükhöz fegyvert hogy FWD kocsit csináljanak???
Ha ilyet csináltak akkor viseljék a negatívumokat.
Plusz érdekes módon azt miért nem veszik figyelembe, hogy a bmw-t ha meglökik hátulról megforog mint a szar, az FWD meg csak ellenkormány padlógáz és kihúzza magát??!!
Talán azért mert ez benne van a hajtáslánc adottságai miatt???
Akkor a fent említett dolog miatt miért kell büntetni valakit?
A kockázat ugyan akkora mind két esetben, a hátsókerekes sokkal elöbb megforog viszont elvileg azonos paraméterek esetén gyorsabb mint az FWD, viszont azt meg szinte lehetetlen megforgatni.
Na akkor nincs kiegyenlítve?
Meg a bmw csak H váltós lehetett és 5sebességes, akkor ki is volt a geci?

Félre ne értsétek nem vagyok bmw fun mert utcai kocsiban gyűlölöm, de csak Norbi megy vele az isten szerelmére, erre sok okos itt fikázza, hogy kicsit közelebb lehet majd az élmenőkhöz. Gratulálok!!!

Még jó hogy az FIA nem olvassa ezt a fórumot.

kamikazeee 2012.01.23. 15:55:38

@Tomcy:

Itt nem a BMW-n van a hagsúly (illetve Norbi miatt igen.) Ez nem új keletű dolog, már a 90-es években a német STW (vagy akár a BTCC) bajnokságban is így volt. A Fronthajtású autóknál +30 kilóval voltak nehezebbek a hátsókerekesek (csak BMW), majd megjelentek a +100 kilóval nehezebb öszkerekesek (pl. Audi A4 Q), amelyek tapadása annyival jobb volt, hogy ezentúl szinte már csak ilyenekkel lehetett nyerni. (De ott legalább közel egységes volt a motorerő és a nyomaték!) Az egész nagyon kezd hasonlítani a FIA GT3-as szisztémához, ahol szintén autónként állapítják meg legkisebb menetkész súlyt! - de hogy pontosan mi alapján, arra semmi féle információt nem találtam sehol. (Őszintén ilyen feltételeket látva melyik autógyár csatlakozna még a sorozathoz!?!) - azaz (én úgy gondolom, hogy) a WTCC napjai innentől meg vannak számlálva!

imrebende 2012.01.23. 16:12:14

Anno, mikor bevezették a plusz súlyt a hátsókerekeseknek, komoly lobby ment az elsőkerekesekért. Ez nem ma volt :)

Azóta van gördülő rajt, stb, már rég értelmét vesztette.

Van egy adott S2000 szabályrendszer, egyforma súlyokkal kéne kezdeni az idényt, és nagyobb handicap súlyokat használni. És nem gyártót büntetnék, hanem a pilótákat. Azaz pl a bajnokság első 5 pilótája kapna mindig plusz súlyt.

mennyi?husz! 2012.01.23. 16:20:42

@Tomcy: "Meg a bmw csak H váltós lehetett és 5sebességes, akkor ki is volt a geci?"

2010 -tol mar nem 6 fokozatu szekvencialis valto is van BMW -ben? En ugy tudom.

Lanti_WTCC 2012.01.23. 17:03:53

Szerintem ezt a döntést két szempontból lehet nézni, és a kettőt szét kell választani.
Ha sportszerűségi kérdést csinálunk a dologból, akkor nyilván "nemteccik", hiszen legyen az a leggyorsabb, aki a legjobb autót építi. Eddig tiszta sor.

Ha a bajnokság érdekeit nézzük, akkor viszont más a helyzet. Hiszen már a tavalyi szezont is nehéz volt eladni, ha Huff és Muller nem tud az utolsó pillanatig meccselni, dögunalmas év lett volna. A WTCC egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy teljesen ellaposodjon a bajnokság. A többi típus mögött viszont egyelőre nincs pénz, a BMW kiszállt, a SEAT és a Ford csak motort fejleszt, a Volvo töketlenkedik. Márpedig fejlesztés (ami egyenlő egy valag pénzzel) nélkül az életben nem lesznek ezek az autó pariban a Chevykkel. Marad tehát a gyorsabb "lelassítása".

Egy unalmas bajnokság pedig nem csak a WTCC-nek, hanem Chevynek is szarul jönne. Idén még eladták, hogy 'hurrá, mindent megnyertünk Valenciában', de ettől függetlenül igaz, nem nagy dicsőség ott bajnoknak lenni, ahol nincsenek ellenfelek. Tehát szerintem a Chevynek is érdeke, hogy legyen némi konkurencia.

Mennyit jelenthet ez a +30 kg? Tavaly a Chevyk az év nagy részében 40 kilóval nehezebbek voltak a Leónoknál, mégis legyalázták őket. A BMW-knél 20 kilóval voltak nehezebbek, és ők sem nagyon rúgtak labdába. Mellesleg érdekes, hogy a BMW akkor volt a legközelebb a Chevyhez (Sanghaj) amikor azonos volt a tömegük...
Szóval +40 kg ide vagy oda, a Chevy nem csak szimplán jobb volt, hanem porba döngölte az ellenfeleket. Szerintem ez a +30 kiló most épp arra lesz elég, hogy kicsit közelebb hozza a riválisokat, de senki se félje attól, hogy emiatt Mullerék majd a középmezőnybe csúsznak.

Mellesleg nincs kétségem afelől, hogy mint a WTCC egyetlen gyári csapatát, a Chevyt vastagon bevonták a döntés meghozatala előtt. Nekem az az érzésem, hogy kerestek egy olyan számot, ami közelebb hozhatja a többieket, de még mindig biztosítja, hogy a Chevy legyen a legerősebb. Nem véletlen, hogy eddig még senki sem reklamált az amcsiktól és az RML-től. Ez mondjuk még változhat, de szerintem rendesen átbeszélték a kérdést, mielőtt megszületett volna a döntés.

Én arra számítok, hogy a SEAT és a BMW picit közelebb kerül, de ettől még a Chevy lesz a no1 idén is.

Tomcy 2012.01.24. 23:04:44

@mennyi?husz!: Igen de előtte még azzal is szívatták őket.