WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Szabadedzések - Marrakesh 2012

2012.04.14. 16:26 Lanti_WTCC

Ebben a bejegyzésben foglaljuk össze a szombati két szabadedzés eseményeit.

Szabadedzés #1, szabadedzés #2

A második szabadedzés már jobban hasonlított egy marrakeshi eseményhez. A pálya még melegebb lett, itt-ott még a fékek is lángra kaptak, a versenyzők pedig felbátorodtak kicsit. Az eredmény pár látványos figura lett. Minden azzal kezdődött, hogy 10 percet csúszott az edzés, mert az egyik kerékvetőt ki kellett javítani. Marrakeshben csak a verseny kedvéért fektetik le a rázóköveket és máskor is előfordult már, hogy baj volt velük.

Aztán öt perccel a kezdés után Mehdi Bennani bemutatott egy piruettet, kicsivel később pedig Stefano D'Aste követte a példáját, az olasz viszont már a gumifalba is belefúrta az autó elejét, igaz csak gyengéden. A BMW-sek küszködését mutatja, hogy Charles Ng volt a következő megforgó, majd Norbin volt a sor. Szerencsére mindketten elkerülték a falat.

Az internetes közvetítés szakadozása miatt egy-két dologról lemaradtunk, de az biztos, hogy Dudukalo jobb első futóműve eltört, valószínűleg ő is találkozott a fallal. Féltávnál aztán a piros zászló is előkerült, Bennani repetázott egy pörgéssel, majd megállt a pályán. Amíg elvontatták, a mezőny a boxba sietett.

A végén aztán a mezőny korelnöke mutatta meg, hogy Marrakeshben egy hátsókerekes autóval még a legrutinosabbak is tudnak hibázni. Franz Engstler az utolsó kanyar bejáratánál forgott meg, majd szépen tett egy kört, beállt a helyes menetirányba, és gáz... De picivel nagyobb, mint kellett volna, és Engstler papa ismét szemben állt a forgalommal. Szerencsére nem lett belőle baj.

Az edzést egyébként Alain Menu nyerte a hétvége első 1:44-es körével (1:44.927). Muller lett a második, Huff a harmadik. Oriola és Tarquini is tartotta a lépést, de ami még fontosabb, Chilton ezúttal is ott volt az élbolyban a Forddal, hatodikként zárt. A koccanás ellenére D'Aste érte el a legjobb BMW-s időt, Michelisz Norbi pedig 13. lett. Attól tartok ez tényleg nem a mi hétvégénk lesz, bár várjuk meg az időmérőt.

A második edzés végeredményét ITT találjátok.

Az FP1 csöndesen zajlott, ahhoz képest, hogy egy ilyen szűk utcai pályán mindig benne van a baleset lehetősége. A giga kerékvetők párszor majdnem élére állítottak egy-két óvatlanul száguldozót, de komoly baj szerencsére nem történt. A sárga zászló is alig került elő. Egyszer, amikor Alex MacDowell az utolsó kanyar előtt megforgott, illetve amikor a végén Tom Coronel csinált egy szép piruettet.

Gabriele Tarquini volt a leggyorsabb 1:45.165-ös idővel. Miután kiszállt az autóból a félszáz éves olasz elmondta, Marrakeshben nagyon fontos az autót úgy beállítani, hogy át tudjon ugratni a sikánokban a kerékvetőkön. Majd mosolyogva hozzátette még, hogy - akárcsak Monzában - itt is fontos lesz a szélárnyék, úgyhogy beszél egy-két jó baráttal az ügy érdekében.

Tarquini mögött négy századdal lemaradva Yvan Muller lett a második, három tizedes hátránnyal pedig Rob Huff a harmadik. Bár a fordosok tegnap még szerénykedve nyilatkoztak, most úgy tűnik, mégis van valami a Focusban, mert Tom Chilton végzett a negyedik helyen fél másodperc hátránnyal.

Úgy tűnik Engstler papa megint elkapta a fonalat, ő lett a legjobb BMW-s az ötödik pozícióban, a német hátránya viszont már több mint egy másodperc. Michelisz Norbi tizenkettedikként zárta a szabadedzést.

"Tegnap sok időt elveszítettünk a teszten, mert volt egy-két kisebb gond a kocsival. Az első edzésen a beállításokon dolgoztunk, és úgy gondolom, jó úton haladunk, viszont még nem érzem magam 100%-ig jól a kocsiban. Kell még dolgoznunk a futóművön, mert az ellenfelek egyelőre jobban mennek át a rázóköveken, mint mi. Azt már most látom, hogy nehéz lesz bekerülni a top12-be, mert talán ez a pálya fekszik legkevésbé a BMW-nek. Másrészt az is ott van bennem, hogy nem szabad hibáznom, mert nagyon kevés az idő a szlovákiai futamig. Úgyhogy az eredmény mellett legalább annyira fontos, hogy karcmentes állapotban zárja a kocsi az kvalit" - mondta Norbi a Túraautó Hírblognak.

Addig is ITT találjátok az FP1 végeredményét, hamarosan pedig az Eurosport Player közvetítésének felvételét is feltesszük.

És máris itt a videó az FP1-ről.

Címkék: beszámoló eredmények

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ray bacsi 2012.04.14. 12:38:19

Meg lesz az a 10. hely a Q2-ben akkor futamgyőzelem! :D :D :D