Az FIA közzétette a slovakiaringi WTCC fordulóra érvényes súlykompenzációs táblázatot, amelyből kiderül, hogy a BMW-k maximális ballasztot, azaz a Chevrolet-hoz hasonlóan +40 kilót kapnak majd. Mielőtt megindulna a "sz@r, csaló FIA-zás": a pluszsúlyt egy teljesen objektív, a szezon kezdete előtt meghatározott rendszer szerint számítják, amit egyedül az egyes típusok által nyújtott teljesítmény befolyásol.
Az előző két forduló (Valencia és Marrakesh) eredményeiből számított átlagidők közül még mindig a Chevyké a legjobb, övék tehát a referenciaidő. A BMW-k eredménye viszont (köszönhetően főleg Coronelnek és D'Astének) csak három tizeddel marad el ettől, azaz a szabályok értelmében nekik is +40 kiló jár. Kár érte, pedig a szlovákiai pálya fekszik a BMW-nek, így viszont Mullerékkel azonos, 1200 kilós súlyra kell belőni a 320 TC-ket.
A gyári motoros SEAT-ok tíz kilóval könnyebbek lesznek, mint Valenciában, a SUNRED, a TDi SEAT és a Ford pedig még mindig mínuszban vannak, húsz kilóval mehetnek a gyári minimumtömeg alá. A Ford - bár ezt hivatalosan még senki sem erősítette meg - Szlovákiában már a szabályos futóművet teszi az autó alá, így a Focusokról lekerül a harminc kilós büntetősúly.
Ahogy tegnap megírtuk, az FIA döntése értelmében a SUNRED motoros Leónoknál az egész szezon során érvényben marad a húsz kilós pluszsúly, így ezt a jövőben a gyári minimumsúlyhoz adjuk hozzá.
A Szlovákiára érvényes súlytáblázat:
Típus | Pluszsúly | Gyári minimumsúly | Szlovákia minimumsúly |
Chevrolet Cruze 1.6 T | + 40 kg | 1160 kg | 1200 kg |
BMW 320 TC | + 40 kg | 1160 kg | 1200 kg |
SUNRED SR Leon 1.6 T | - 20 kg | 1170 kg | 1150 kg |
Ford Focus S2000 TC | - 20 kg | 1150 kg | 1130 kg |
SEAT León WTCC | + 20 kg | 1150 kg | 1170 kg |
SEAT León TDi 2.0 | - 20 kg | 1150 kg | 1130 kg |
bono92 2012.04.20. 21:00:29
QAQ 2012.04.20. 22:39:50
Oriola meg Tarquini is elég elől volt.
Világoszöld 2012.04.22. 00:47:16
Lanti_WTCC 2012.04.22. 08:08:29
Világoszöld 2012.04.23. 19:08:14