WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Coronel: nem jó a ballasztrendszer

2012.05.16. 15:18 Lanti_WTCC

Tom Coroneltől már megszoktuk, hogy ha megkérdezik valamiről, akkor biztosan markáns véleményt formál. Így történt ez most is, amikor Stefan Ziegler a jelenleg érvényben lévő pluszsúly rendszerről faggatta a holland pilótát.

A most érvényben lévő szisztéma jelentősen eltér a túraautó versenyeken korábban megszokottól. Lényege, hogy nem egy-egy pilótát, hanem egy komplett típust "büntet", és nem helyezések, hanem köridők alapján. Egy márka két legjobb képviselőjének legjobb időmérős és versenyben elért köridőiből számítanak átlagot, és az alapján osztják ki a pluszsúlyokat. Így aztán egy hétvégén az adott típus összes képviselője azonos pluszsúllyal fut, függetlenül attól, hogy egyen-egyenként milyen eredményeket értek el a megelőző futamokon.

A korábbi rendszer ezzel ellentétben egyes versenyzőket "büntetett", és a tényleges eredmény alapján (megszerzett pontok) osztották a kilókat. Lehetett tehát valaki elképesztően gyors, ha a versenyen kiesett, nem kapott ballasztot. Most viszont ha Norbi, D'Aste vagy Coronel jó köröket megy az időmérőn, azért például Ng és Engstler is "bűnhődik".

Coronel szerint a jelenlegi rendszer legnagyobb baja, hogy nem működik.

"Nem panaszkodni akarok, hiszen mi döntöttünk úgy, hogy itt akarunk versenyezni, és jól is érzem magam, szeretem a BMW-t. De a kompenzációs rendszer nem működik. Három-négy évvel ezelőtt még jól kézben tartotta a dolgokat, ám akkor még az eredmények alapján osztották a ballasztot" - mondta Coronel.

A BMW-k Ausztriában egyhuzamban a harmadik versenyen lesznek kénytelenek a Chevrolet-kel azonos, negyven kilós pluszsúllyal futni. A korábbiakhoz képest ez húsz kilós növekedést jelent, így pedig nehéz lesz harcba szállni a Chevrolet-kel.

"Azt a húsz kilót nagyon megéreztem már a Szlovákiaringen is. Az autó alulkormányzottá vált a kigyorsításoknál. Nem volt rendesen tapadás, állandóan küzdeni kellett, hogy valahogy átmenjen a kanyarokon."

Azt persze Coronel is elismeri, hogy nem csak a pluszsúly rendszer "felelős" a Chevrolet-k fölényéért.

"Természetesen ők a legerősebbek, hiszen gyári csapatuk van. De ettől függetlenül valami nincs rendben. A köridők úgy változnak, ahogy a szél iránya. Szerintem nagy a baj a kompenzációs rendszer terén. Egyedül Tarquini tudott velük rendszeresen csatába szállni, de ő is csak azért, mert eddig akkor cseréltek motort az autójában, amikor csak akartak" - zárta gondolatait a holland.

Eddig. Mert a Hungaroringgel lejárt a SEAT-nak és a Fordnak adott moratórium, innentől kezdve ők is rajtbüntetést kapnak, ha motort cserélnek.

A tények Coronel mellett szólnak. Bár az átlag köridők alapján a BMW és a SEAT hónapok óta "egy szinten van" a Chevykkel, az eddigi tíz futamból nyolcat a Cruze-ok nyertek. Még érdekesebb, hogy amikor Mullerék maximális ballasztot kaptak, a többiek pedig minimumsúlyon futottak (Monza és Valencia), az összes futamot a Chevrolet nyerte. Tarquini és Norbi is akkor győzött, amikor már maximális pluszsúly volt az autójukban. Ezzel csak arra akartam rámutatni, hogy biztosan nem a ballasztrendszer segítette őket.

Nektek mi a véleményetek? Hogy lenne jó a pluszsúly szabály?

Címkék: coronel ballaszt

10 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2012.05.16. 15:40:07

Nekem az egész balansztrendszer nem tetszik. Úgy gondolom, hogy senkit sem szabad azért büntetni, mert jó.

Az egésznek az az üzenete, hogy ne fejlessz, mert úgysem éri meg, ha valakinek jobb autója van, majd plusz súlyt kap. Persze ez most nem működik, hiszen a mezőny jó része azonos súllyal megy (pont ez Coronel baja), de ha jól működne, akkor egy BMW-vel is lehetne bajnokságot nyerni, amit már nem fejlesztenek.

Ennek nem lenne jó üzenete, mert a gyári csapatoknak nem érné meg pénzt költeni a fejlesztésekre, és pár év alatt elavul a bajnokság, persze nekünk nézőknek jó, hogy sokan esélyesek a győzelemre, de a csapatoknak nem. Már akkor sem tetszett amikor (Talán az Alfák idejében) ezt bevezették.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2012.05.16. 15:47:02

@Urv: Nyilván a csapatoknak is jó, ha esélyesek a győzelemre, de az nem, ha nem lesznek fejlesztések, idővel nem lesz gyári támogatás stb.

hariel 2012.05.16. 15:48:58

Szerintem azzal nincs baj, hogy a típusokat büntetik. Ez egy világbajnokság, ahol vannak különbségek az autók között, nincs ezzel semmi baj. Szerintem a Chevyk annyira már nem jók mint tavaly voltak, annak ellenére, hogy a BMW is +40kg-mal megy. Ha megnézzük az eddigi versenyeket, akkor látszik, hogy a Norbi a 4 helyszínből 3x győzelemre állt, abból egyet meg is nyert.
Mivel minden ütőképes autó +40kg-mal megy nyugodtan elfelejthetnék a plusszúlyokat, nem véletlenül nincs a F1-ben ilyesmi. A HRT lassabb a McLarennél, mégsem reklamálnak.

nagygeri 2012.05.16. 17:11:43

Nem egy egyszerű kérdés ez. Elég sok szempont van, és gyakorlatilag minden ellen és mellett is fel lehet hozni érveket. Ha mondjuk egyáltalán nem lenne büntetősúly mi lenne? Valszeg a legerősebb (Shevy) és a leggyengébb (dízel, sunred Leon) között nőne a különbség. Ami rossz. Tehát akkor jó dolog a büntetősúly, nem? Mi van ha egyénileg büntető súlyoznak? Valaki jól megy, szerencséje van, megbüntetik, legközelebb már nem tud jól menni, viszont jön a rosszul menő, vagy előzőleg kilökött, hiba miatt kiállt, és nyer. Körforgásnak néz ki. Ellenben mi van ha a márkát büntetik? Egyforma autók, tehát elvileg jogos. Én BMW-vel megyek, te is, úgyhogy bünti jár mindenkinek. Na, de ha valaki mögött egy Tapasztaltabb csapat áll, akkor ők elvileg többet tudnak, jobbak. Akkor lehet, hogy jobb az egyéni büntetés? Mi van ha addig büntetik a Shevy-ket amíg nem lesz akkor előnyük mint most? Izgalmasabbak lesznek a futamok. Igen ám, de akkor miért fejlesztene bárki is, hisz nincs értelme, úgyis telerakják téglával a szekeret, miért költsenek akkor fejlesztésre pénzt? Tehát lehet gondolkozni ki hogyan oldaná meg a helyzetet. Egy biztos, nincs olyan, hogy mindenkinek jó legyen. Vagy minden futam előtt sorsoljanak mindenkinek autót:)? Vagy aki 25 ponttal vezet, ő mellé üljön be az egyik szerelő és hadonásszon előtte?

imrebende 2012.05.16. 17:25:22

hm, az ETCC-ben egyszerű a handicap, ahány pontod van, annyi plusz kg. persze ez csak 4 versenyhétvége. a WTCC ez sokkal több lenne, de ez az irány szerintem értelmesebb.

bono92 2012.05.16. 21:04:08

Nekem csak egy egyszerű kérdésem van: Mi a fenének van a ballaszt rendszer?! Minek kell kiosztani plusz súlyokat?! Szerintem ez hülyeség! Rallyban sincs, forma autós versenyeken sincs...

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2012.05.17. 19:19:18

Hamár itt tartunk: a DTMben pl. vannak még ilyen eredményektől függő büntetősúlyok? És ha igen, hogy működnek?

Tudja vki?

Anigha 2012.05.17. 23:51:08

@convar: Legjobb tudomásom szerint nincs a DTM-ben büntetősúly. 2011-ben és korábban még a régebbi, 2007 és 2008-as 'autók' (ha azokat autónak lehet nevezni) könnyebbek, az újabb nehezebbek voltak. De idén, az új autók miatt, ez a különbség megszűnt.

Egyébként szerintem a régebbi súlyrendszer a WTCC-ben jó volt, hiszen ha egy márka gyorsabb volt a többinél, sőt turbódízel volt a szívó benzinesek között, kijárt neki 80 kiló, főleg ha képes volt elsüvíteni az egyenesben két-három autó mellett. +80 kilóval ez már nem ment könnyedén. Szerintem a gyengébben teljesítő márkák esélyeit növelnie kellene, mint ahogy a második verseny fordított rajtrácsnak. Akkor pedig tényleg semmi értelme nincs az egész súlyozásnak, ha több típus, győzelmi eredményeitől függetlenül ugyanannyi súlyt kap, mint az, aki halomra nyeri magát.
Sőt számomra már az sem érthető, hogy az autóknak mért nem azonos a minimumsúlya. Azonos minimumsúly és ezt a megszerzett dobogós helyek arányában növelő büntetősúly szerintem növelni képes az esélyeket. Többek között ennek is köszönhette Norbi a remek szereplést Brands Hatchben 2009-ben az időmérőn. Gyengébb, de könnyebb autóval ment.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2012.05.19. 18:05:06

@Anigha: "Legjobb tudomásom szerint nincs a DTM-ben büntetősúly. 2011-ben és korábban még a régebbi, 2007 és 2008-as 'autók' (ha azokat autónak lehet nevezni) könnyebbek, az újabb nehezebbek voltak. De idén, az új autók miatt, ez a különbség megszűnt."

Persze, ez a része nyilvánvalóan megszűnt, csakhogy régebben (pl. 2008ban még biztos) maga a márkák közt is lehetett súlykülönbség, attól függően hogy ki hogy szerepelt az előző futamon, futamokon. Tehát pl. ha az Audi nagyon alázott egy futamon akkor a köv. versenyen minden Audi súlytöbblettel indult hogy a Merciseknek is legyen esélye :D Aztán ha kell akkor meg fordítva.

Na ez viszont nem tudom megvan-e még.

Anigha 2012.05.19. 23:15:03

Ok. Tiszta a kép. Nincs ilyen súlyrendszer.