Eredetileg ezt a blogot kizárólag hírblognak terveztem, ahol nem fogalmazok meg magánvéleményt. Most még is változtatok ezen. Norbi oscherslebeni és valenciai versenyei ugyanis pár gondolatot ébresztettek bennem. Leírom, hátha valakit érdekel.
Az Eurosport Facebook oldala valósággal fortyogott, miután Norbi Valenciában az utolsó kanyarban megforgott. Két nagy tábor alakult ki, az egyik szerint (ki szebben, ki kevésbé szépen fogalmazta ezt meg), Norbi hibázott, inkább a 2. hely védésére kellett volna koncentrálnia. A másik blokk ellenben úgy vélte, hogy Norbi tökös volt, és még az utolsó kanyarban is előzni próbált, íme, ilyen egy vérbeli autóversenyző.
Szerény véleményem szerint ízlés kérdése. Az autósport sport és showbiznisz egyszerre, egyik feladata tehát a közönség szórakoztatása. Azt viszont a közönség dönti el, hogy ő mitől "szórakozik". Vannak akik a győzelem vagy halál felfogású versenyzőket szeretik, másoknak a szorgos hangyák jönnek be. Én történetesen többre tartom azt, ha valaki 4 futamból háromszor harmadik, mit ha hármon kiesik, de egyszer győz. Kinek a pap, kinek a paplan, azt is megértem, hogy egyesek nem így gondolkodnak. Ami viszont nem kérdés, hogy hosszú távon csak a tudatos pontgyűjtéssel lehet igazán nagy eredményeket elérni.
Például: Valencia előtt Tom Coronelnek csak egyel több dobogós helye volt, mint Norbinak, mégis kétszer annyi pontja. Tudom, hogy a dobogó és a győzelem az igazán látványos eredmény, de nem mindenáron. Persze ha valakit nem az összetett érdekel, az más kérdés, ám az autósportban általában azt nézik.
De nem ez a legfontosabb. Kedves motorsport rajongók! Egyre több siker ér bennünket, szóval itt az idő megtanulni valamit. Kijelenteni azt, hogy valaki hibázott nem egyenlő azzal, hogy az illetőt már nem szeretjük, mehet a lecsóba. Michelisz Norbi semmivel sem lett gyengébb versenyző attól, ami Oscherslebenben és Valenciában történt! Mindenki hibázhat, és mindenki hibázik is. Ettől még Norbi ugyanúgy hős marad számunkra, és ugyanúgy fel fogunk kelni hajnalban, hogy megnézzük az ázsiai versenyeket (nekem munkaköri kötelesség lesz, de amúgy is megtenném :D). Önök ugyanúgy tövig rágják majd a körmüket, én pedig az asztal szélét szorongatva, felállva fogok üvölteni minden Norbi előzésnél. Ettől még a mi Nóóórbink marad, bármi is történik. A hiba az hiba, ki kell mondani, még akkor is ha valaki olyan ront, akit szeretnénk hibátlannak látni. Ám ennek semmi köze ahhoz, hogy az illetőt mennyire szeretjük, vagy mennyire állunk mellette.
Egy ország Nóóórbija!! Mi melletted állunk, hiszünk Benned, mert tudjuk, hogy ott van Benned a Bajnok.
Lantos András
Nr01 2011.09.04. 17:40:34
kms2002 2011.09.04. 17:53:02
eteleneni 2011.09.04. 18:04:49
raybacsi 2011.09.04. 18:12:44
ChPh 2011.09.04. 19:01:24
Menni kell tovább és kész :D
2011.09.04. 19:08:00
Ez egy ilyen sport amibe bele kell érni és ez akár éveket is igénybe vehet a Zengőéknek és Norbiéknak is, szerintem a hiba egyik oka a túlhajszoltság volt, a másik pedig a hátsókerékhajtás és hogy Norbi ezt még mindig nem szokta meg. Nem tudom hogy a csapatnál el van-e már döntve hogy milyen autóval mennek jövőre, de nekem az az érzésem hogy a BMW nem a legalkalmasabb Norbinak, hosszú idő beletanulni abba hogy hátul hajt (és nincs elég külön tesztre pénz) és ha így nyomul előre a Volvo (szerencsére csak Dahlgren, ha 2-3 C30 lenne már nem lenne ilyen gyakori a pontszerzés egyik Bömösnek sem...) a Chevyk felé és netalán jön más gyári csapat is akkor a BMW nemsokára a mezőny vége lesz. Persze ez csak az én véleményem, de a Seat egyértelműen jobban feküdt Norbinak. A BMW-ben sem tűnt el a tehetsége, de nehezebben tudja kiaknázni és több hibába beleviszi.
Továbbra is: Hajrá Norbi!
Lesterx 2011.09.04. 20:10:57
Én örülnék,ha a BMW-nél maradna jövőre,és azt gondolom,hogy ha Coronel-hez hasonlóan Norbi is tesztelhetne,nem lenne ilyen hiba és a kocsit sem a Warm-up-on kellene finomhangolni a csapatnak.
Továbbra is: Hajrá Norbi!
medalohhonor 2011.09.04. 20:39:31
Alexander 2011.09.05. 12:42:29