WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Ezt most mire véljük?

2011.10.13. 17:30 Lanti_WTCC

Nehezen tudom hova tenni a dolgot, ezért megosztom a kedves olvasókkal. Talán sokan emlékeznek még rá, 2008 és 2009 között a Russian Bears Motorsport foglalkozott a gyári Ladák (110 és Priora) fejlesztésével valamit versenyeztetésével. A csapat azóta is létezik, és bár hivatalos honlapja nincs, azért a Facebookon néha közölnek pár információt. Oroszországban, illetve kisebb európai sorozatokban szerepelnek. Ez a csapat ma minden előzmény nélkül közzé tett egy interjút a neten. A riportalany Dmitrj Bernikov, az alakulat ügyvezetője, aki arról beszél, hogy annak idején milyen volt a WTCC programmal foglalkozni... Íme a fordítás.

Milyen nehézségek merültek fel a WTCC-s autó fejlesztésekor?

"A Super 2000-es gép építésekor a legnagyobb problémát a futómű kinematikai modelljének kialakítása jelentette. Nagyon szigorú feltételeknek kellett megfelelni az S2000-es szabályrendszeren belül. A másik problémás terület a beszállítói kör volt, hiszen sok alkatrészt csak nagyon későn kaptunk meg. Ez a késés kihatott az autó homologizációjára, bemutatására, és további problémákat is generált."

A Lada 110 WTCC egy utcai, vagy egy prototípus autó volt?

"Túraautózás lényege, hogy egyszerű utcai autókat alakítunk át versenyautókká. Az egyik legfontosabb szempont, amit figyelembe kell venni, a biztonság. Maga a kasztni teljesen azonos az széria változattal, egyenesen a Lada gyárból érkezett hozzánk, de már benne volt a speciális bukókeret is. A szabályok szigorúan tiltják például a futómű csatlakozási pontok helyének megváltoztatását. Nem kaptunk túlságosan szabad kezet tehát a fejlesztésben, inkább az autó megerősítésén dolgozhattunk."

Mekkora problémát jelentett nyelvi és logisztikai szempontból, hogy egy Oroszországban épített autóval a világ távoli pontjain versenyezzenek?

"Ilyen téren számíthattunk a korábbi évek során a Holland Sportkocsi Bajnokságban szerzett tapasztalatainkra. Logisztikai szempontból nagyon hasonlított a WTCC-re, annyi különbséggel, hogy a világbajnoksággal még messzebbre utaztunk, Amerikába és Ázsiába is. Van egy európai központunk Észak-Hollandiában, egy Franeker nevű kis városkában. Kedvező helyen található, szinte bármelyik európai pálya könnyen elérhető onnan, hiszen gyakorlatilag a kontinens közepén található. Miután az autók elkészültek Moszkvában, a teljes műszaki személyzet átköltözött Hollandiába a technikai háttérrel együtt. Minden további munka itt zajlott az kocsikon. Nyelvi problémáink sem akadtak, hiszen oroszul beszélő holland partnerekkel dolgoztunk."

Alkalmaztak nyugat-európai szakembereket is a VB programban?

"Nem, mi eltérő utat választottunk néhány társunkkal szemben. Ahelyett, hogy külföldi szakembereket fizettünk volna, inkább kiképeztük a saját, orosz gárdánkat. Természetesen az első időszakban, amikor még tapasztalatlanok voltunk, meghívtunk néhány európai mérnököt, adatrögzítő és elemző szakembert, szerelőt, stb. De onnantól kezdve, hogy a saját embereink is profi szintre jutottak, már nem alkalmaztunk külföldieket."

Konklúzió: most akkor mi van? Természetesen jó, hogy ezt megosztották velünk, érdekes kis interjú, stb. De miért pont 2011. október 13-án jut eszükbe mindezt elmondani? Az emlegetett gyári Lada projekt 2009 végén leállt, a 110 WTCC pedig utoljára a 2009-es brit versenyen szerepelt világbajnoki futamon. Miért pont most? Talán mert a Lada gyárban éppen ma (10.13) ült össze az igazgatótanács, és a WTCC betűnégyes is elhangzott, vagy el fog hangzani? Megint csak annyit tudok mondani, hamarosan kiderül...

Címkék: lada

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása