Szűk egy hét van hátra a suzukai WTCC versenyig, jönnek tehát az első előzetes interjúk. Robert Dahlgrennel kezdjük, aki kedvező előjelekkel várja a japán hétvégét, a dobogóra is esélye autók közül ugyanis az övé kapta legkevesebb ballasztot. De indítsunk kicsit távolabbról.
Robert, Valenciában kétszer 17.-ként rajtoltál, mégis mindkét futamon pontszerző lettél. Azt mondtad, hasznos tapasztalatokat szereztél.
"Igen valóban hasznos volt. Amikor nekivágsz egy új bajnokságnak, még nem tudhatod, mi vár rád, viszont az ellenfelek biztosan nem várnak majd rád. Mostanra nagyjából összeállt a kép, és jövőre ebből előnyt kovácsolunk.
A WTCC Ázsiába utazik, várod már a versenyeket Japánban, Kínában és Makaón?
"Igen, már nagyon várom, minden ismeretlen lesz, és ettől izgalmas is. A leginkább Makaóra készülök, sokat hallottam már a pályáról, és izgatott vagyok, hogy végre én is versenyezhetek ott. Persze könnyen az egész éves fizetésemet ott hagyhatom, ha elszúrok valamit (nevet)."
A következő állomás Suzuka. Ismered a pályát? Milyen elvárásokkal utazol Japánba?
"Suzuka is egy nagyszerű helyszín, várom is a futamot. Egyszer jártam már ott, de csak a pálya közelében lévő gokartpályán versenyeztem. A Grand Prix vonalvezetést természetesen jól ismerem, ám mi most a rövid pályán megyünk majd. Elvárásokról nagyon nem tudok beszélni, de bízom benne, hogy jók leszünk."
A gyártók bajnoksága eldőlt a Chevrolet javára. Számítasz arra, hogy a három chevys pilóta keményebb lesz egymással, és ez lehetőséget teremthet számodra?
"Igen, ez valóban előfordulhat, bár nem gondolkoztam sokat a dolgon, hiszen az ilyet nem lehet előre betervezni. Amikor pályára lépsz, az egyetlen dolog, amivel foglalkoznod kell, hogy tövig nyomd a gázpedált. Aztán majd elválik, mi hogyan alakul. Fontos lesz, hogy minél hamarabb hozzászokjunk a pályához, és megtaláljuk a finom beállításokat. Az alap set-up már megvan. Ezen a helyszínen viszont kifejezett fontos a jó beállítás. Ezeket viszont csak egy versenyzéssel eltöltött év során lehet megtanulni."
Volt első soros rajthelyed, és voltál már negyedik is. Mi kell a dobogóhoz?
"Ami a legfontosabb: amióta elkezdtem gokartozni 1989-ben, nem volt olyan évem, amely során legalább egyszer ne álltam volna a pódiumon. Úgyhogy nagyon csalódott lennék, ha 2011-ben nem sikerülne... Érzékenyen érintene."
Utolsó kommentek