Noha Európában legyinteni szokás Kínával kapcsolatban, az autóipar, így az autósport számára is kiemelt jelentőségű az USA területével megegyező méretű, mégis ötször annyi lakost számláló ázsiai ország. A WTCC ráadásul egy igazi világvárosba, Sanghajba látogat, ahol nem is egy, rögtön két pálya is található. A mezőny az Európában kevésbé ismert Tianma Circuiten lép fel.
Ez egyből rá is világít az alapvető problémára, hiszen Sanghaj és az autóverseny kapcsán a legtöbben a Forma-1-et is vendégül látó International Circuitre gondolnak, a WTCC viszont a mindössze 2,06 kilométeres Tianma Circuiten fog osztozni a vendéglátó China Touring Car Championship mezőnyével.
„Számomra új kihívás lesz” – mondta Michelisz Norbert, mielőtt hétfőn Kínába indult. „Azt gondolom, hogy viszonylag hamar boldogulni fogok a pályán. Az, hogy vasárnap a versenyen mi és hogyan fog alakulni, nagyban függ majd a vetélytársaktól. Egy túlságosan agresszív pilóta a rajtnál biztosan magával fog sodorni néhány más versenyzőt. Ha ezt túl lehet élni, akkor nagyobb baj már nem lehet. Előzési pont talán egy fél van a pályán, úgyhogy az időmérőn ezúttal is nagyon sok fog múlni.”
A legrövidebb pálya, a leghosszabb verseny
Egészen meglepő módon a Tianma Circuit mindössze 2,08 kilométer hosszú, ami már önmagában is érezhetően rövid, de ha összehasonlítjuk azzal, hogy a Hungaroring egyébként kifejezetten rövid célegyenese 788,9 méteres, akkor egyértelművé válik, hogy mennyire szélsőséges helyszínnek ígérkezik a Tianma Circuit. A két kilométeres pályán a mezőny pont 25 kört tesz meg.
„A maximális sebesség 175 és 180 km/h között várható. A pálya átlagsebessége 90-100 km/h között lesz, úgyhogy valószínűleg ez lesz az év leghosszabb futama” – tette hozzá Michelisz Norbert. A Zengő Dension Team versenyzője a rajt miatt aggódik leginkább.
„Nem tudom elképzelni, hogy a rajt után hogyan fogunk 25-26-an megérkezni az első nagyon szűk kanyarba, ráadásul a pálya szélessége általában alig haladja meg a 8-9 métert. Érdekes lesz.”
Nehezebb Volvo, kiélezett csata a pontversenyekben
A Japánban futott gyors köridők után Kínában Robert Dahlgren Volvója is 20 kilogramm büntetősúlyt kap majd, míg Michelisz BMW 320 TC-je szintén 20 kilot hordoz majd. Részben a büntetősúlyok, részben a bajnokság késői szakasza miatt egyre kiélezettebb küzdelem várható, hiszen Michelisz Norbert még lőtávolban van Kristian Poulsenhez képest, de a mögötte tartózkodó versenyzőkre is figyelnie kell.
A Michelisz Norbert szerint „forró fázisába lépő” idei WTCC szezon utolsó előtti, kínai versenyhétvégéjének időmérő edzését az Eurosport élőben közvetíti november 5-én reggel 8:15 perctől, a futamok pedig vasárnap reggel 7:15-től láthatók szintén élőben.
Forrás: michelisz.net
Utolsó kommentek