WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Sanghaj előzetes Michelisz Norbitól

2011.11.02. 09:21 Lanti_WTCC

 

Noha Európában legyinteni szokás Kínával kapcsolatban, az autóipar, így az autósport számára is kiemelt jelentőségű az USA területével megegyező méretű, mégis ötször annyi lakost számláló ázsiai ország. A WTCC ráadásul egy igazi világvárosba, Sanghajba látogat, ahol nem is egy, rögtön két pálya is található. A mezőny az Európában kevésbé ismert Tianma Circuiten lép fel.
 
Ez egyből rá is világít az alapvető problémára, hiszen Sanghaj és az autóverseny kapcsán a legtöbben a Forma-1-et is vendégül látó International Circuitre gondolnak, a WTCC viszont a mindössze 2,06 kilométeres Tianma Circuiten fog osztozni a vendéglátó China Touring Car Championship mezőnyével.
 
„Számomra új kihívás lesz” – mondta Michelisz Norbert, mielőtt hétfőn Kínába indult. „Azt gondolom, hogy viszonylag hamar boldogulni fogok a pályán. Az, hogy vasárnap a versenyen mi és hogyan fog alakulni, nagyban függ majd a vetélytársaktól. Egy túlságosan agresszív pilóta a rajtnál biztosan magával fog sodorni néhány más versenyzőt. Ha ezt túl lehet élni, akkor nagyobb baj már nem lehet. Előzési pont talán egy fél van a pályán, úgyhogy az időmérőn ezúttal is nagyon sok fog múlni.”
 
A legrövidebb pálya, a leghosszabb verseny
Egészen meglepő módon a Tianma Circuit mindössze 2,08 kilométer hosszú, ami már önmagában is érezhetően rövid, de ha összehasonlítjuk azzal, hogy a Hungaroring egyébként kifejezetten rövid célegyenese 788,9 méteres, akkor egyértelművé válik, hogy mennyire szélsőséges helyszínnek ígérkezik a Tianma Circuit. A két kilométeres pályán a mezőny pont 25 kört tesz meg.
„A maximális sebesség 175 és 180 km/h között várható. A pálya átlagsebessége 90-100 km/h között lesz, úgyhogy valószínűleg ez lesz az év leghosszabb futama” – tette hozzá Michelisz Norbert. A Zengő Dension Team versenyzője a rajt miatt aggódik leginkább.
„Nem tudom elképzelni, hogy a rajt után hogyan fogunk 25-26-an megérkezni az első nagyon szűk kanyarba, ráadásul a pálya szélessége általában alig haladja meg a 8-9 métert. Érdekes lesz.”
 
Nehezebb Volvo, kiélezett csata a pontversenyekben
A Japánban futott gyors köridők után Kínában Robert Dahlgren Volvója is 20 kilogramm büntetősúlyt kap majd, míg Michelisz BMW 320 TC-je szintén 20 kilot hordoz majd. Részben a büntetősúlyok, részben a bajnokság késői szakasza miatt egyre kiélezettebb küzdelem várható, hiszen Michelisz Norbert még lőtávolban van Kristian Poulsenhez képest, de a mögötte tartózkodó versenyzőkre is figyelnie kell.
 
A Michelisz Norbert szerint „forró fázisába lépő” idei WTCC szezon utolsó előtti, kínai versenyhétvégéjének időmérő edzését az Eurosport élőben közvetíti november 5-én reggel 8:15 perctől, a futamok pedig vasárnap reggel 7:15-től láthatók szintén élőben.
 
Forrás: michelisz.net

 

Címkék: michelisz

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása