WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Zengős beszámoló - Sanghaj

2011.11.06. 13:25 Lanti_WTCC

Nehéz érzelemmentesen visszagondolni a történtekre, főleg, hogy ezt az írást alig pár perccel a futam leintése után kezdtem el. Zengő Zoli diplomatikusabban fogalmazott, mint az agyam; költői kérdése csak annyi volt, „Nem tudom, miért büntet minket a sors ennyire”.

A kedvetlen kínai idő ellenére bizakodva vágtunk bele a vasárnapba, főleg, hogy az időmérőkön számunkra igencsak kedvező eredmények születtek. A gördülőrajtos első versenyen a negyedik helyről indult Norbi és úgy tűnt, az eső kibírja a nap végéig. Így is lett, ellentétben a BMW fékjével, ami nagyjából a nyolcadik-kilencedik körben megadta magát. Előtte még Coronel, csak úgy, a szokás kedvéért megbökte a kocsink farát, de nem tudta kibillenteni Norbit. A lassítás viszont szinte már csak motorfékkel ment. Zengő Zoli, és versenymérnöke, Bári Gergő rádión próbálta tartani a lelket Norbiban, miközben ő Müllert igyekezett maga mögött tudni. Azonban hiába minden erőfeszítés, sem a tempót, sem a pozíciót nem sikerült megőrizni, így az első versenyen a 11. helyen zártunk, egyetlen pont nélkül.

Nem tehettünk mást, remegve bíztunk a második lehetőségben. Az állórajtos második versenyen a 9. helyről indulva jelentős mennyiségű szerencsére lett volna szükségünk, de Miss Fortuna valamiért jó ideje nem teszi tiszteletét nálunk. Már annak is örültünk, hogy a két verseny közötti idő elég volt a javításhoz; attól pedig egyenesen fellélegeztünk, hogy a rajtnál Norbi viszonylag simán eljött, még ha nem is tudott pozíciót szerezni.

Az első körben aztán megint belénk szorult a szusz, fogtuk a fejünket, s ismételgettük a mondatot, amitől már mindannyiunkat ráz a hideg: „Ezt nem hiszem el!”. Norbi ismét a sűrűjében találta magát, ezúttal Monteiro segítette hátulról piuretthez. A szerelők hipersebességgel álltak neki a jobbos csonkállvány kicseréléséhez, de már nem sikerült visszamenni a pályára.

Monteiro bocsánatot kért ugyan Norbitól, ez kedves gesztus, pont viszont sajnos nem járt érte. Ahogyan a box előtt befejezett versenyért sem. Legfőbb riválisunk, a Yokohama Trophyban vezető Poulsen megint jó hétvégét zárt, előnye már 23 pont Norbi előtt. Makaóban, az idény utolsó versenyén dupla pontokat osztanak, így matematikai esély még van a hátrány ledolgozására. Önámítás lenne azt mondani, hogy nem csak halovány, törékeny ez az aprócska esély. Norbi viszont az időmérő tapasztalatainak köszönhetően továbbra sem csügged.

„Nagyon nehéz ebből a két futamból bármi pozitívumot leszűrni. Az egyik, hogy az időmérő tempónk régen volt ilyen jó. A másik, hogy van még esélyem a privát bajnoki címre. Makaó az a pálya, ahol tényleg bármi megtörténhet, így nem kérdés, hogy taktikusan fogok versenyezni, minden kockázatot vállalok majd.”

Tervek tehát vannak, ahogyan tapasztalatok is. Norbi így látta a kínai hétvégét az autóból:
„Az első versenyen elkezdett beesni a fékem. Eleinte még nem volt nagyon nagy a baj, ha felpumpáltam, akkor az egyenesben jó volt a fékhatás, de később ez már nem segített. A futam felétől-kétharmadától semmi fékem nem volt, motorféket kellett használnom, mint később kiderült, azért, mert a féknyereg tönkrement. A többiek sorra mentek el mellettem. 11. lettem, nem sikerült pontot szereznem. A második versenyen, a rajt után láttam, hogy van előttem egy kis kakaskodás, ott sikerült megelőznöm Barthot és Monteirót. Coronel mellett a külső íven voltam a hármas kanyarban, mikor Monteiro mögöttem elnézte a féktávot, és már nem tudta megállítani az autót. A verseny után odajött hozzám, elnézést kért, de ez rajtam nem sokat segít. Ezek a dolgok megtörténnek, előfordulnak mással is, ezzel meg kell tanulni együtt élni.”

Akármilyen csöppnyi is a Norbi szája sarkát csiklandozó mosoly, mégis van benne annyi erő, amiből talán a csapatnak is futja az utolsó két fordulóra. Egy biztos – és most nem leszek érzelemmentes: Makaóban már nem szeretném a könnyeimet nyelni.

Forrás: zengomotorsport.hu, Kőváry Anett

Címkék: michelisz

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.07. 10:54:40

A futamokat nagyon nehéz néznem annyira izgulok, legszívesebben előretekerném, mert komolyan mondom megvisel, az 1. futamon nagyon szépen ment Norbi, Müller maradt le, örültem, erre a hülye fék, de így is behozta, ez azért szép teljesítmény. A 2. futam hamar véget ért, kár, Poulsennek mindig minden jól jön ki, Norbinak mindig minden rosszul, ez van, talán az utolsó körben fortuna megkegyelmez.

Lehet tudni valamit a jövő évről Norbiéknál? Marad a BMW? Lesz egyáltalán pénz az egész évre?

Lehet, hogy sokan megköveznek emiatt, de szerintem Norbinak lenne esélye egy jobban támogatott csapatnál mindig az élen autózni, a Zengő csapat pedig egy másik fiatal, tehetséges magyar pilótát ültethetne az autóba.

nagygeri 2011.11.08. 15:31:47

Egy kis Norbi videó:
www.youtube.com/watch?v=LV2lz7ccVgY

(a videó minőségért elnézést)
süti beállítások módosítása