Nehéz szülés volt, de csak meglett... Fabio Fabiani Sanghajban végre élre állt a Jay-Ten Trophyban, és már egész biztosan ott is marad az esztendő végéig. A WTCC legkisebb raggal rendelkező kupája ez, melyben azok a privát autók jogosultak pontot szerezni, amikben a régi, 2000-es motor van.
Az idénynyitó curitibai versenyen még elég sok résztvevős volt a Jay-Ten, Fabiani mellett majdnem az összes SEAT (Tarquinit és Monteirot leszámítva), valamint O'Young és Taniguchi is beleszámított, mivel a Bamboo a régi Lacettikkel kezdte a szezont. Zolderben aztán ők kiszálltak (Cruze-ra váltottak), majd szép lassan a SEAT-ok elfogytak, miután megkapták a SUNRED új 1.6 turbóját. Dudukalo maradt a legtovább, ő csak a Donington Parkban váltott, addigra viszont komoly előnyre tett szert a pontversenyben.
Fabiani volt a mezőny egyetlen olyan versenyzője, aki az év elejétől a végéig 2000-es autóval ment, mégis keményen megizzadt a bajnoki címért... Brnoban és Portóban nem állt rajthoz, a Donington Parkban kizárták, Suzukában el sem indulhatott. Oscherslebenben pedig úgy járt, mint Sir Robin a Gyalog Galoppban: "letúrta őt, ki éppen arra járt." A vendégként beugró Ibrahim Okyay ugyanis mindkét futamon megelőzte.
Fájhatott is az olasz feje az elvesztegetett pontok miatt, mivel szerződése csak Suzukáig szólt a Proteammel, kizárása miatt viszont Japán után még mindig Dudukalo mögött állt az kupában. Ekkor a Team Engstler dobott neki mentőövet, az öreg tuningmester csatasorba állította Fabiani kedvéért egyik 2000-es BMW-jét. Az olasz pedig ezúttal nem nyúlt mellé. Mindkét versenyt befejezte, besöpörte a 10 pontot, és ezzel együtt a bajnoki címet is.
A régi, 2000-es motorok makaóval búcsúznak a WTCC-től, a hírek szerint azonban jövőre az újjáélesztett ETCC-ben lehet velük indulni.
Utolsó kommentek