Nagyon fura helyzetbe került Kínában Darryl O'Young. Az Eurosport élő adásában Richard Coleman csapatfőnök (Bamboo) is említette az esetet, de akkor elég zűrzavaros volt a kép. Mostanra kitisztult. Bizonyára nem felejtették még el a jelenetet, amint az első futam végén Yuki Taniguchi kitört futóművel pingpongozik a szalagkorlátok között. A Bamboo csapat akkor még nem tudhatta, mekkora a baj, így még mielőtt az autó a boxba ért volna, írásban jelezték a felügyelőknek, szeretnének felmentést kapni a két verseny közti parc fermé szabály alól.
Az előírások szerint az első futam leintésének pillanatától érvénybe lép a parc fermé, azaz tilos szerelni az autókon. A tiltást 25 perccel a második futam felvezető köre előtt oldják fel. Amennyiben valamelyik autó súlyosan megsérül, engedélyt lehet kérni a szabály figyelmen kívül hagyására, ami azonban azzal jár együtt, hogy az adott kocsit a mezőny végére sorolják vissza. Ez történt Zolderben a Zengő csapattal is.
Szóva a bamboosok kérvényeztek is bőszen, de vagy elírtak valamit, vagy a felügyelők nem tudtak olvasni, de a lényeg, hogy összekeverték a két citromsárga Cruze-t. O'Young számára engedélyezték a korai szerelést, és őt is sorolták hátra a rajtrácson. Taniguchi egyébként végül mégsem tudott rajthoz állni a második futamon...
Olyan sokat azért nem bukott ezzel a hong kongi, aki betlizett az időmérőn, és csak a 18. helyről indulhatott volna. O'Youngnak duplán fájt a dolog, egyrészt hazai versenyén gyengélkedett, másrészt elvesztette maradék esélyét is a privát bajnoki címre. Pedig előzetesen a Chevrolet Cruze-zal abszolút esélyesnek tartották. Majd jövőre...
Ptrke 2011.11.08. 21:13:55
...esetleg lehet második Norbi mögött, ha nagyon igyekszik:DD