A Makaón történtek miatt egy csöppet sem hibáztathatja magát Rob Huff, két futamgyőzelemmel a maximumot hozta ki a hétvégéből. Az más kérdés, hogy nem csak rajta múlott, világbajnok lehet-e, Yvan Muller pedig begyűjtött annyi pontot, hogy az élen maradjon.
"Ma mindent megtettem, amit csak tudtam. Ennél többet nem lehetett. Megszereztem a polet, megnyertem mindkét versenyt, megszereztem a leggyorsabb köröket. Sajnos a szerencse nem állt mellénk, de talán majd jövőre megteszi" - kezdte Huff.
"Az esztendő közepén voltak problémáink, többször elért a balszerencse és kicsit kiestem a ritmusból. Aztán valaki azt mondta, hogy a nagy bajnokságokat csak kiegyensúlyozott teljesítménnyel lehet megnyerni. Ha megnézik: 4 pole, 8 győzelem, 9 leggyorsabb kör lett a mérlegem, és pontszerző helyen fejeztem be minden egyes futamot."
"Azzal is elégedett lehetek, ahogy idén versenyeztem, szerintem mindenképp sikerült előrelépnem. Örülök, hogy én vehettem fel a küzdelmet Mullerrel. Emelt fővel zárhatom le az idei évet" - folytatta az angol pilóta.
A jövőt illetően Huff úgy gondolja, a Chevy nem ülhet a babérjain. Pedig lenne min, Makaóban kaptak egy-két koszorút. :)
"A SEAT biztosan előrébb fog lépni, a BMW pedig még biztosabb, hogy fejlődni fog a télen. Ez a két márka úgy érkezett Makaóba, hogy szinte semennyi fejlesztőmunkát nem tettek bele. A BMW-sek Brazíliában kapták meg az új autót, a SEAT-osok pedig az év közepe táján, és kétlem, hogy érdemi fejlesztést tudtak volna végezni. Biztos vagyok benne, hogy előre fognak lépni a télen."
Ez így nagyon szépen hangzik, ám az köztudott, hogy az autóversenyzés legdrágább területe a fejlesztés. A SUNRED-nél még csak-csak el tudjuk képzelni, hogy valahonnan előteremtenek egy kis lekvárt, elvégre őt 5-6 autóért felelnek, tehát jobban megtértül. De a BMW-k esetében, ahol 1-2 autós csapatok vannak... Ki tudja majd vállalni a fejlesztés brutál költségeit? Vajon véletlen, hogy Poulsen pont most adta el a Bömöst, és pont bajnokként gondolta úgy, ehhez Ő már túl kevés?
Huff egy másik pletykára is válaszolt. Néhányan tudni vélték, hogy a Chevy szándékosan visszavette autói teljesítményét az év során, hogy némi esélyt adjon az ellenfeleknek, és nem fulladjon totális érdektelenségbe a sorozat. Makaóban viszont már maximumon pörögtek a Cruze-ok, és ezért tudtak minden edzésen 2 másodpercet adni a komplett mezőnynek.
"De jó lenne, ha visszavehettünk volna! Az igazság viszont az, hogy a SEAT jobb nálunk az egyenesekben. Egészen biztos, hogy lesz még munkánk a motorral. Szerintem a kasztninak köszönhetjük ezt a hihetetlen évet... A tények önmagukért beszélnek: 12 hétvége, 12 pole, 24 futam, 21 győzelem... Nem rossz, ugye?"
A Chevrolet a WTCC történetének legegyhangúbb győzelmét aratta, a gyártók világbajnokságát megnyerték, az egyéniben pedig három pilótájuk vitte el az első három helyet. Az amerikaiak szerepvállalása a jövőben is szilárdnak tűnik, 2012-ben újra a Muller, Huff, Menu hármassal támadnak.
Utolsó kommentek