Semmi bejelentés, semmi konkrétum. De legalább némi információ a Volvo háza tájáról. A svéd gyártó motorsport részlegének kommunikációs vezetője, Alexander Murdzevski-Schedvin a makaói hétvége után úgy nyilatkozott, három lehetőség közül fognak választani 2012-t illetően.
Az egyik, amit a legtöbben szeretnénk, egy teljes gyári csapat indítása. Murdzevski-Schevdin azonban gyorsan leszögezte, ha ez a változat valósul meg, akkor is legfeljebb két autóval állnak rajthoz. Ez esetben Gabriele Tarquini lehet Robert Dahlgren csapattársa. A kommunikációs igazgató azt is elmondta, a Volvo döntését nagyban megkönnyítené, ha további gyártók is neveznének a WTCC-be.
A második lehetőség, hogy minden marad úgy, mint idén, azaz a Polestar istálló egy újabb egyautós szezont futn a Volvo C30-cal, és valószínűleg Dahlgrennel.
A harmadik viszont teljesen új gondolat. Elképzelhető, hogy a Volvo egy újabb kísérleti évet fut egy másik modellel. Egyelőre semmilyen jel nem utal arra, hogy Svédországban nekiláttak volna egy új túraautó fejlesztésének, ráadásul a C30-ban még rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik, úgyhogy ez a verzió tűnik a legkevésbé valószínűnek.
Murdzevski-Schevdin azt is kiemelte, szeretné, ha garanciát kapnának arra, hogy a szabályok hosszú távon változatlanok maradnak, ami az éppen intenzív átalakulásban lévő túraautós világban igen bátor elvárás.
Véleményem szerint, ha nem sikerül még egy gyártót a WTCC-be csábítani, akkor a Volvo marad az egyautós 'félgyári' szerepvállalásnál, azaz kivár. Ha mégis érkezik valaki, akkor viszont elképzelhető a teljes, gyári, két autós program. A döntéssel viszont nem lehet sokat várni, különben lépéshátrányba kerülnek a téli fejlesztésben.
toto92 2011.11.22. 11:57:53
argu fisto 2011.11.22. 12:56:49