A lehetőségekhez képest kiváló szezont futott idén a WTCC-ben a 2009-es világbajnok, Gabriele Tarquini. Az olasz pilóta futamot nyert Zolderben, összesen 6 alkalommal állt a dobogón, a bajnokságban pedig az 5. helyen zárt. Messze többet hozott ki az öregecske SEAT Leónból és a belekerülő "fillérekből" kifejlesztett SUNRED motorból, mint az várható volt. A mezőny egyik legjobb pilótája most mégis bizonytalanul néz a jövőbe.
Pedig a nyár során még úgy tűnt, jövőre ismét egy gyári csapat színeiben szállhat harcba a világbajnoki címért. A Volvo két futam erejéig leigazolta a skandináv bajnokságba, amit mindenki egy jövőbeli WTCC-s szerződés előzményeként értelmezett. Akkor még úgy volt, a svéd gyár szeptember elején, Valenciában jelenti be, hogy 2012-ben teljes gyári alakulatot indít a világbajnokságon. Erre azóta is várunk, egyre fogyó hittel.
"A Volvóban remek lehetőségek rejlenek, a kasztni kiváló és a motor is erős. Számomra ez lett volna a legjobb választás, hogy felvegyem a Chevrolet-kel a harcot. Nagyon közel álltunk a megállapodáshoz, de aztán valami történhetett a ő oldalukon, talán leállították a programot, mert a tárgyalások megszakadtak. Most nem tudom, mit hoz a jövő" - kezdte Tarquini.
"Kapcsolatban vagyok a Forddal is, de nem tudom pontosan milyen szinten lesz a csapat és az autó. Sajnos sosem láttam a BTCC-s változatot sem. Az istálló számára teljesen új lesz a WTCC, és szerintem kell nekik legalább egy fél év fejlesztés, hogy versenyképesek legyenek."
Tarquini számára új megoldásként jelentkezhet a SEAT tegnapi bejelentése, mely szerint a spanyol márka jövőre a jelenlegi csapatok partnereként, 2013-tól pedig várhatóan teljes értékű gyártóként visszatér a WTCC-be.
"Talán ha a SEAT partnerként visszatér jövőre, akkor jobb esélyem lehet (a jelenlegi autóval), bár ez a León már egy igen régi konstrukció, nem hiszem, hogy képes lennék legyőzni vele a Chevyket."
"Nem tudom, milyen lesz a Volkswagen motor, talán erősebb, mint a jelenlegi SUNRED. Hogy őszinte legyek, nagyon meglepett, hogy a SUNRED erőforrás milyen jó lett, ahhoz képest, hogy milyen alacsony költségvetésből, és milyen rövid idő alatt építették. De szükség van a fejlesztésre. A Makaón használt motort ugyanaz volt, mint amive Budapesten versenyeztünk, tehát nem fejlesztették a szezon során. A motorfejlesztés ugyanis borzalmasan sok pénzbe kerül."
Ha valaki nem értené a "Volkswagen motor" utalást: a SEAT a nemrégiben bemutatott WRC autó, a Volkswagen Polo motorjából fejleszti a saját WTCC-s blokkját. Egyelőre a Jaime Puig nyilatkozatból számomra nem tiszta, hogy jövőre, vagy csak 2013-ban vetnék be.
"Motiváló célokra van szükségem, hogy képes legyek küzdeni. Már nem vagyok fiatal... Szerintem nem lettem lassabb 2009-hez képest, de ha még egy évet kell azzal töltenem, hogy az 5.-6. helyért harcolok... Ki tudja, lehet, hogy jövőre érkezik még három Chevrolet, és akkor csak a 7.-8. pozícióra lesz esélyem. Az pedig nem érdekel túlzottan."
Fontos lenne, hogy Tarquini minél hamarabb versenyképes autót találjon magának, mert még mindig az egyik legjobb pilóta a mezőnyben, ráadásul a WTCC egyik legszínesebb figurája. Kár lenne, ha szögre akasztaná a bukót...
argu fisto 2011.11.23. 20:13:34