A Forma-1-ben bevált, ezért jövőre a WTCC-ben is bevezetik, hogy az egyes versenyhétvégék során egy tapasztalt túraautós pilóta is segíti majd a felügyelőtestületet a döntéshozatalban. Szavazati joggal ugyan nem ruházzák fel, de tanácsaival képviselheti a versenyzők szemszögét a pályán és a pályán kívül történt események megtárgyalásánál.
A WTCC-ben különösen nagy jelentősége lehet egy versenyző jelenlétének, hiszen sokkal több kisebb-nagyobb lökdösődés, koccanás történik a futamok során, mint a Forma-1-ben. A felügyelőtestületnek mérlegelnie kell a szabályok, és az "a túraautózás nem kisasszonytánc, ennyi még belefér" elv között, ami nem mindig könnyű, főleg akkor, ha az illető felügyelő sosem versenyzett túrakocsival. A sportág többek között a férfias, kilincs a kilincsen küzdelmek miatt népszerű, ám a szabálytalanságokat muszáj kiszűrni. Ebben segíthetnek az említett versenyzők, akik az adott szituációt a pilóták szemszögéből tudják láttatni.
Az eddigi rendszer szerint egyébként három felügyelő hozta a döntéseket, miután valamennyi érintettet meghallgatták. A hozzájuk csatlakozó versenyző kizárólag olyan valaki lehet, aki egyik gyártóval vagy márkával sincs kapcsolatban.
Utolsó kommentek