Itt a WTCC blogon sok szó esett arról, mire lehetnek képesek a BMW 320 TC-k fejlesztés nélkül a 2012-es évben. A Chevrolet már tavaly nyár végén elkezdte tesztelni a 2012-es újításait, és ezzel nehéz felvenni a versenyt. Úgy pedig még nehezebb, hogy a BMW az esztendő végén bejelentette, apróbb módosításokon kívül nem tervezi fejleszteni WTCC-s autóját. Most néhány privát BMW-s csapat vezetője mondja el véleményét a helyzetről.
"Az autó nagyon megbízható. A BMW-s srácok Münchenben és a helyszínen is remek alapot biztosítottak. Mostantól kezdve viszont együtt kell dolgoznunk. Még mindig sok lehetőség rejlik az kocsiban, ám valahogy fel kell zárkóznunk" - mondta Thomas Schiemann, a Wiechers technikai igazgatója.
"Egy top pilótával van rá lehetőség (felzárkózni). Ezt be is bizonyítottuk Sanghajban. A BMW 320 TC egy kiváló alap lehet a következő szezonra is. Egy ideig abban reménykedtünk, hogy a BMW Motorsport mérnökei előállnak némi fejlesztéssel, és a kocsi a jövőben is versenyképes lehet" - folytatta a csapat menedzsere, Dominik Greiner.
Végül a gyár bejelentette, hogy nem lesznek további újítások, mivel számukra a DTM a legfontosabb feladat. Úgyhogy komoly munka elé nézünk, hiszen minden rajtunk múlik. Valamit ki kell találnunk a partnereinkkel, meg kell nézni a fékeket és a futóművet, hogy hol lehetne gyorsan előrelépni. A baj csak az, hogy mindez őrülten drága, viszont abszolút szükséges. A Chevrolet gyári csapatként komoly tesztmunkát tud végezni, és a részletek terén is előre tudnak lépni, ami megmutatkozik a köridőkben. A mi legnagyobb hátrányunk jelen pillanatban, hogy kis privát csapatként nincs lehetőségünk gyorsan fejleszteni" - vette át a szót Kurt Treml, a Team Engstler csapatfőnöke.
"A BMW egy remek csomagot rakott össze, de mégis hátrányban voltunk a Chevrolet-kel szemben. Még így is képesek voltunk versenyt nyerni, egyszer Franz Engstler révén Oscherslebenben, egyszer pedig Tom Coronellel Suzukában. Nem azért voltunk hátrányban, mert rossz volt az alap, hanem mert nem tudtunk továbblépni."
"Gyakorlatilag úgy fejeztük be a szezont, ahogy elkezdtük, nem történt fejlesztés az autón, így pedig nagyon nehéz gyorsulni. Éppen ezért komolyan fel kell készülnünk a következő évadra" - zárta a gondolatsort Roberto Ravaglia, a ROAL istálló vezetője.
Hogy végül a privát csapatok összefogásával van-e lehetőség némi fejlesztésre, azt ebből a cikkből csak sejteni lehet, biztosan tudni nem. Pedig ez tűnik az egyetlen reális lehetőségnek...
f1mate2 2012.01.05. 20:59:11
Két gyári tapasztalattal rendelkező pilóta.
toto92 2012.01.05. 21:07:23
emerico76 2012.01.05. 21:07:57
gazdinf 2012.01.06. 10:31:47
totalcar.hu/magazin/hirek/2012/01/05/ezzel_a_ladaval_elverik_a_bmw-t/
"az autó úgy néz ki, mintha már most megehetné a BMW-ket és Chevrolet-ket reggelire" :)
emerico76 2012.01.06. 14:09:11
:)
nem hinném hogy a Lada olyan pilótákkal jön, akik labdába rúgnak. Elvileg elég jó motorhoz férnek hozzá (GM), de ha a jelenlegi verziójában jön az autó, az harmatgyenge.
gazdinf 2012.01.06. 15:18:47
emerico76 2012.01.06. 21:54:44
Az TUTI!!
Csak jöjjenek ki újra a népek.
Frankie72 2012.01.22. 23:25:37