WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Puig: a TDi-t nem tartották ideálisnak

2012.01.23. 22:02 Lanti_WTCC

Akik a tiszta és egyértelmű erőviszonyok hívei, azok nem örültek igazán, amikor a SEAT bejelentette, turbó dízel motorral száll harcba a túraautó világbajnoki címért. Nem mintha könnyebb lenne gázolajos versenyautót építeni, sőt... Ám az utóbbi időben a dízel megoldások minden bajnokságban vitát és ujjal mutogatást eredményeztek. Így lett az a WTCC-ben. Mihelyst a TDi Leónok elkezdtek versenyeket nyerni, megindult a reklamálás a BMW és a többi benzines márka részéről. Furcsa időszak volt.

A SEAT azóta kiszállt, most pedig úgy tűnik ismét beszáll, ám ezúttal újra benzines erőforrással. Jaime Puig, a SEAT Sport vezetője ez alkalomból mesélt kicsit a mára teljesen eltűnt TDi-kről.

Előtte csak egy rövid történeti áttekintés: a SEAT az első évtől, 2005-től tagja volt a WTCC mezőnyének, és már az első szezonban sikerült futamot nyerniük Valenciában. A dízel Leónt a 2007 esztendő vége felé próbálták ki először, és már abban az évben, Németországban megszerezte első futamgyőzelmét. 2008-ban Yvan Muller, 2009-ben pedig Gabriele Tarquini lett világbajnok a burtál nyomatékkal bíró TDi Leónnal.

"Világbajnokok akartunk lenni attól a pillanattól kezdve, hogy beszálltunk a WTCC-be. Nem gondoltuk volna, hogy ilyen hamar versenyképesek leszünk. A korai siker lehetővé tette számunkra, hogy új kihívás után nézzünk. Akkor kezdtük el a TDi SEAT León fejlesztését, mivel úgy gondoltuk, a benzines motor elérte határait" - kezdte a visszaemlékezést Puig.

"A többi csapat azonban továbbra is ezt (benzines motor) tartotta a legjobb megoldásnak, azt gondolták ugyanis, hogy a TDi nem alkalmas technológia sprintversenyekre. Éppen ezért nagyon büszkék vagyunk arra, hogy már az első teljes évünkben bajnokok lettünk. Különösen, mivel ez egy nagyon környezettudatos autó volt. A mezőny legtisztább kocsijával lettünk világbajnokok. Sok győzelemre emlékezünk szívesen, de ezek a címek különös helyet foglalnak el az életünkben." - zárta a spanyol.

Távol álljon tőlem, hogy bármit is el akarjak venni a SEAT érdemeiből, de ha már ők hozták fel a témát, akkor ez is hozzá tartozik az igazsághoz. Amikor a spanyolok elkezdték építeni a TDi motort, a WTCC nagyon "lenge" szabályokat fogalmazott csak meg a dízel technikákkal kapcsolatban. Amikor aztán kiderült, hogy gázolajjal is lehet gyorsan menni, akkor viszont nem tudták vagy inkább nem akarták a szabályokkal egy szintre emelni a két technológiát. Tehát a TDi megjelenése a WTCC-ben is csak viszályt szült, és ha más miatt nem is, azért örülök az 1,6 turbós világmotornak, mert kiszorította ezt a megoldást.

Címkék: seat

9 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

red87 2012.01.23. 22:10:21

Bocsánat, hogy belevau, de már sokadszorra szúrja a szemem: az autó, amit Leon-nak hívnak, rövid 'o'-val írandó. A város, amiről elnevezték, na az valóban León, de az autó nem, a Seat honlapján lehet ellenőrizni :)
Ettől függetlenül a legkomolyabb hangja szégyenszemre a TDI-knek van, és technikailag szerintem érdekes, hogy versenyképesek tudtak lenni ezzel a motorral :)
De azért maradjunk inkább a benzinnél, a gázolaj a sátán üzemanyaga :D

red87 2012.01.24. 19:09:02

Nem értem, komolyan :D Annyiban igaz lehet, és én tévedtem, hogy a spanyolok az autón is León-nak írják... De sehol máshol nem... Akkor nemtom.

imrebende 2012.01.24. 19:41:45

én sem tudom miért írják így, de így írják :)

Lanti_WTCC 2012.01.24. 20:10:54

Mivel az autó a városról kapta a nevét, ezt is hosszú 'ó'-val írják. Megnéztem a SEAT hivatalos honlapját, ott is hosszúval írták.

gazdinf 2012.01.25. 11:31:28

"A mezőny legtisztább kocsijával lettünk világbajnokok."

Rajtolásnál gyakran akkora fekete füstöt ereget, hogy nem látom tőle Norbi autóját. :)

red87 2012.01.25. 17:40:18

@Lanti_WTCC: Azért fura, mert a spanyol honlapon kívül én még nem láttam hosszúval. A magyar lapon, az angolon, és a kocsik hátulján is röviddel írják... Jó, mondjuk ez vihar egy kanál vízben, szóval befogtam :D :D :D

@gazdinf: Lehet a fogyasztásra gondolt, meg mert monden futam után komplett műanyagápolásos belső takarítást kapnak a kocsik :D

toto92 2012.01.25. 19:06:05

@gazdinf: A turbódízel Seat nem füstölt, abban igazuk van. A Sunred féle egyhatos benzines turbó viszont úgy kormol, mint valami leharcolt zöldségesmerci.

gazdinf 2012.01.26. 11:05:33

@red87, @toto92: bocs, rosszul emlékeztem
süti beállítások módosítása