Az Autosport magazin értesülései szerint könnyen lehet, hogy az eddigi három helyett négy Cruze-t indít idén a WTCC-ben az RML istálló. Nemrégiben beszámoltunk arról, hogy a Chevrolet felszámolta BTCC-s versenyprogramját, mivel nem kívánt pénzt költeni az NGTC-s 2.0 literes turbómotor kifejlesztésére. Így azonban az amerikai márka egyik fiatal tehetsége, az angol Alex MacDowell ülés nélkül maradt.
A 21 éves pilóta szerdán Brands Hatchben tesztel a BTCC-ben Forddal versenyző Motorbase istállónál, majd ezt követően dönt a hogyan továbbról. Angol lapértesülések szerint a brit bajnokságban maradás mellett reális esély van egy olyan forgatókönyvre is, melyben MacDowell a WTCC-ben folytatja egy negyedik gyári Chevrolet volánja mögött.
"(A szerdai teszt után) jön el a pillanat, amikor meghozom a döntést. A BTCC-ben a Motorbase az egyetlen reális lehetőségem, úgyhogy szerdán eldől, hogy maradok-e a bajnokságban. A másik változat, hogy csatlakozom az RML-hez a WTCC-ben egy negyedik autóval. Egy biztos, nem szeretnék lemaradni, és kilenc hónapig a fejem vakarni. Nem állítom, hogy a BTCC a jobb választás, de ugyanakkora költséggel indulhatok a WTCC-ben, mint a brit bajnokságon, ahol 30 futamon vehetnék rész" - nyilatkozta MacDowell.
A brit legény az ELF Renault Clio kupában hívta fel magára először a figyelmet. Első évében harmadik lett a Winter Cup-ban, mert két esztendőre rá ezüstérmet szerzett a nagy bajnokságban. A 2010-es esztendőt így már a BTCC-ben kezdhette, lecsapott rá a gyári támogatást élvező Silverline Chevrolet alakulat, és leigazolta a kétszeres brit bajnok Jason Plato csapattárának. MacDowell már az első szezon során bizonyított, mindössze 19 évesen harmadik lett Brands Hatchban, majd másodikként intették le Knockhillben. Tavaly további három dobogós helyet szerezve 9. lett a BTCC-ben.
A brit tehetség számára a WTCC-s csapat sem lenne teljesen ismeretlen, 2010 őszén ugyanis már tesztelt velük, és jó benyomást tett az RML vezetőire. Ő tehát nem az a srác, aki csak a levegőt rontaná a vb-n. Kíváncsian várjuk a folytatást.
Fotó: Motorsport Total
Utolsó kommentek