A 2012-re vonatkozó szabályok alapján a WTCC-s futamok hossza 20%-kal nő, ötvenről hatvan kilométerre emelkedik. A nagyobb versenytáv az eddiginél komolyabb megterhelést jelent majd a gumik számára. A WTCC kizárólagos beszállítója, a Yokohama ennek ellenére nem készít új keveréket. A helyzetről és a miértről a japán cég szakértője, Ian Beveridge beszélt a Motorsport Totalnak.
"Jogilag nincs lehetőségünk arra, hogy új keveréket fejlesszünk. A WTCC-vel kötött megállapodás értelmében a szerződés időtartama, azaz 2010 és 2012 között a gumik nem változhatnak. Ennek ellenére a szakembereink nem aggódnak, mivel az általunk gyártott kerekek a múltban kiválóan teljesítettek, így nincs ok a változtatásra. Bár igyekszünk alkalmazkodni a csapatok elvárásaihoz, külön tesztet nem tervezünk idénre" - magyarázta a brit szakember.
Beveridge szerint a 2011-ben használt keverék annyira jól állta az 50 kilométeres táv megpróbáltatásait, hogy nem lesz gond vele a megnövekedett versenyhossz esetén sem. Azt viszont ő is elismerik, hogy a gumikopás mértéke változni fog, amihez mindenkinek alkalmazkodnia kell.
"A csapatoknak valószínűleg változtatniuk kell majd a beállításokon, a pilótáknak pedig a vezetési stílusukon. Lesznek olyan pályák, ahol a verseny elején spórolniuk kell kicsit, ha azt akarják, hogy az utolsó körökben is működjenek a gumik. Ez a helyzet a hátsó kerekes autóknak kedvez majd, amik általában jobb egyensúllyal rendelkeznek. Főleg a hosszabb versenyek végén kovácsolhatnak előnyt ebből" - tette hozzá Beveridge.
A Yokohama mérnöke arra is utalt, hogy a megváltozott körülmények miatt a csapatok csak részben támaszkodhatnak a korábbi tapasztalatokra, így a szabadedzések, az új pályák esetén pedig a tesztek kulcsfontosságúak lesznek.
Fotó: Motorsport Total
imrebende 2012.02.13. 22:23:23