Egy bajnokságban mindig a gyári csapatok szava számít leginkább. Ez a világ rendje, ők költik a legtöbb pénzt a sportra, nekik kívánnak kedvezni a rendezők. A Chevrolet nem rendezett nyilvános hisztit, a versenyzők és a mérnökök nem szidták úton útfélen az FIA-t, amikor kiadták a 2012-re vonatkozó minimumsúlyok listáját. Pedig tehették volna, hiszen a Cruze-ok 30 kiló pluszt kaptak tavalyhoz képest. De nem tették, ehelyett fontosságuk teljes tudatában, méltóságteljesen és a színfalak mögött kierőszakolták a változtatást.
Az FIA túraautó bizottsága nemrégiben módosította a minimumsúlyokat. Egyetlen változás történt a korábban megadotthoz képest, a Chevrolet Cruze-ok csak 10 kilót kapnak, így idén 1180 helyett 1160 kg-ot kell nyomniuk ballaszt nélkül, ami megegyezik a BMW-k tömegével.
A Honda Civic, a Ford Focus, a Lada Granta és a SEAT León minimumsúlyáról, később, várhatóan a napokban dönt a világszövetség, ám valószínűleg valamennyi típust 1150 kilóra lövik be.
A Motorsport Világtanács egy másik módosításról is dönteni fog. Arról van szó, hogy az idénynyitó monzai futamon csak a bajnoknak, azaz a Chevyknek kelljen maximum ballasztot, +40 kilót cipelni, a több autó minimumsúlyon futhasson. Az eredeti terv szerint mindenki a legnagyobb pluszsúllyal kezdené a szezont, és a harmadik futamtól a ballasztrendszer szabályozná az egyes típusok tényleges tömegét. Ha áment mondanak az elképzelésre, akkor Mullerék 1200 kilóval vágnak majd neki a szezonnak.
A Chevynek ez nem okozna túl nagy gondot, hiszen várhatóan az egész évadot +40 kilóval teljesítik majd, a kisebb márkák viszont így az első két fordulóban is nagyobb eséllyel rúghatnának labdába.
A hír finoman szólva sem örömteli Michelisz Norbiék szempontjából, akik a Chevyk nagyobb tömegétől, és az emiatt várhatóan bekövetkező gyorsabb gumikopástól remélhették, hogy közelebb tudnak kerülni a gyári autókhoz.
A 2012-re érvényes módosított minimumsúly lista:
Típus | Gyári minimumsúly |
Chevrolet Cruze 1.6 T | 1160 kg |
BMW 320 TC | 1160 kg |
SUNRED SR Leon 1.6 T | 1150 kg |
Volvo C30 Drive | 1150 kg |
BMW 320si | 1150 kg |
SEAT León TDi | 1150 kg |
Chevrolet Cruze LT | 1150 kg |
Chevrolet Lacetti | 1150 kg |
Ford Focus | 1150 kg* |
SEAT León TSi | 1150 kg* |
Lada Granta | 1150 kg* |
Honda Civic | 1150 kg* |
* A Túraautó Bizottság döntéséig nem hivatalos.
Fotó: TouringCarTimes
Utolsó kommentek