A Nissan is érdeklődött a WTCC-s gyári szerepvállalás iránt, végül azonban sajnos elvetették a lehetőséget. A japánok tavaly jelentették be, hogy az 1999-es Le Mans-i szerepvállalás után újra nemzetközi szintű motorsport programot szeretne indítani. Egy átfogó piaci elemzés során szóba került természetesen az endurance, ám az eddig LMP2-es helyett a P1-es szereplés. Lehetőségként felmerült a DTM, a rali világbajnokság, és a WTCC is.
"Egy komoly elemzést végeztünk, hogy eldönthessük, melyik bajnokságban vállaljunk szerepet. Műszaki és marketing szempontokat is figyelembe vettünk. Jelenleg azonban egyikben sem tervezünk rajhoz állni" - közölte a szomorú hírt Shoichi Miyatani, a NISMO alelnöke.
Hogy milyen okból döntött úgy a Nissan, hogy rövid távon sehol sem kezd komoly gyári programba, arról csak találgatni tudunk. Nyilván őket is érinti a gazdasági válság. A másik ok a kivárás lehet. A Nissannál az endurance sport kiemelt helyen szerepel, a tervezett LMP1-es debütálással viszont könnyen lehet, hogy megvárják 2014-et, amikorra az ACO radikálisan úgy szabályrendszert ígér, és amikor várhatóan a Porsche is beszáll.
A WTCC szempontjából mindenesetre megtisztelő a Nissan érdeklődése. A japán gyár autói utoljára 2002-ben álltak rajthoz az WTCC elődjét jelentő ETCC-ben. A Primerát többek között Sandro Sardelli, Matt Neal (azóta háromszoros BTCC bajnok) és Tommy Rustad is vezette.
U.i.: Közben Bende Imre segítségével ráakadtunk egy 0 kilométeres Nissan Primerára, amit még 2003-ban az ETCC-re épített a japánokkal jó kapcsolatban álló RJN Motorsport, majd tesztelték is elég sokat, versenyen viszont nem indult. Az autót jelenleg is árulják 28 ezer euróért (kb. 8.5 millió forint) a Racecardirect oldalon.
Lesterx 2012.02.24. 11:08:45
imrebende 2012.02.24. 11:48:52
www.racecarsdirect.com/listing/37212/nissan_primera_wtcc_etcc_0km_new.html
Nem hinném, hogy lenne megfelelő autó a palettájukban.
imrebende 2012.02.24. 11:57:00
Nissan Primera P12 type
RJN prepared for European Super 2000 Touring Car - regulations 2003
Engine prepared by IES, all alloy Nissan SR20 V VL producing 280 BHP@8000 RPM 2.0L
Gear box Gemini 5-speed Racing dog box with straight cut gears and limited slip diff
Body Pilbeam production Nissan Primera with full FIA integral Roll cage
Recaro race seat with 6-point safety harness
PI data logging with Pectel ECU
Fuel tank 60 liter safety bag tank by PREMIER
Wheels 15x7 OZ alloy with Michelin tyres (8 wheels+tyres in total)
Overall weight around 1100 kilos
Balage06 2012.02.24. 11:59:00
www.autosport.com/news/report.php/id/97423
akeytronic 2012.02.24. 15:53:57
PTibi23 2012.02.24. 18:51:06
Nem értem hogy a régi nagy neveket Primera, Almera(korábban Pulsar) minek kellet megszüntetni. Nincs a palettájukon normál méretű családi autó. Nem tudom miért de nekem az autó az alapból lépcsőshátú, vagy kombi. :) Nem ezek a csapotthátú micsodák, meg miniSUV, meg társai...
Egyébként ez a P12es nagyon szép. Vagy 2-3 éve csak néztem hogy mi ez. Aztán kb 1 éve meg látom hogy még megvan, meg eladó. :o Meg közbe végigmazsolásztam a régi Ettc honlapot aztán ott láttam hogy tesztelik is. De végül nem indultak (a régi kocsival sem) Az RJN honlapján volt hogy 2003tól a Dakaros Nissanok felkészítésében segédkeztek.
Jó lenne látni menni valahol. Etcc,Procar, esetleg itthon :D